خبرنگاران 404 دوربین، ترافیک شیراز را نظاره گر است

به گزارش مرد کوچک، شیراز-خبرنگاران-معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: دوربین های نظارت ترافیک در شیراز از 404 دستگاه است که شامل دوربین های سامانه ثبت تخلف نیز می شود.

خبرنگاران 404 دوربین، ترافیک شیراز را نظاره گر است

به گزارش خبرنگاران،مسعود طهماسبی یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز که به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی بصورت ویدیو کنفرانس برگزار گشت ضمن ارایه گزارشی از حوزه حمل و نقل شهری،اضافه کرد: تا سال 96 تعداد دوربین های نظارت ترافیک در شیراز 120دستگاه بود که در اردیبهشت جاری این تعداد به 260 دوربین رسیده است، همچنین تعداد سامانه های ثبت تخلف با هدف کمک رسانی به بحث ترافیک شهر از 10 سامانه در سال 96 به تعداد 144 سامانه افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش آمار تقاطع های مجهز به سیستم هوشمند از 15 تقاطع در سال 96 به 23 تقاطع درنیمه اول سال جاری اضافه کرد: همچنین تعداد چراغ های چشمک زن در نقاط مختلف شهر نیز از 195مورد در سال 96در نیمه اول سال جاری به بیش از 750چراغ چشمک زن افزایش خواهد یافت.

طهماسبی تابلوهای هوشمند ثبت اطلاعات ترافیکی شهر(VMS) را یادآور شد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات در حوزه سامانه های هوشمند افزایش حجم ذخیره سامانه ثبت و نظارت بر تخلفات از 100 ترابایت به 480 ترابایت است که با این کار ذخیره سازی اطلاعات ثبت شده دوربین و سامانه های نظارت هوشمند شهر از یکماه به سه ماه افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: سال قبل 11هزار مترمربع خط کشی عابر پیاده در شیراز اجرا شده و سال جاری نیز در 6ماه اول براساس تعهدات ده هزار متر خط کشی عابر پیاده با هدف ایمنی تردد عابر پیاده در دستور کار است.

وی با اشاره به نصب 50هزار تجهیزات ترافیکی در سال گذشته در شیراز گفت: سال جاری هم 35هزار قطعه دیگر تجهیزات ترافیکی در نقاط مختلف شهر نصب می شود اما مشکل اصلی هزینه بالای نصب تجهیزات ترافیکی و ایمنی است به طوری که هزینه یک تابلو توقف ممنوع بدون نصب 450هزار تومان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: 420کیلومتر خط کشی محوری در سال گذشته در شهر شیراز اجرا شده است.

طهماسبی ادامه داد: در زمینه توسعه دوچرخه سواری از 10 کیلومتر راستا دوچرخه سواری سال 96هم اکنون به 460کیلومتر افزایش داشته و این عدد تا انتها اردیبهشت سال جاری به 500کیلومتر افزایش خواهد یافت و تعداد ایستگاههای دوچرخه نیز از 11ایستگاه سال 96به 61ایستگاه در سال 99 افزایش یافته که به زودی 23ایستگاه دیگر نیز اضافه خواهد شد.

وی گفت: در حالی که تا سال 96 شش و نیم کیلومتر پیاده راه در شیراز وجود داشت امروز این رقم به 35 کیلومتر افزایش یافته است.

مدیران شهرداری در اجرای مصوبات برابر جدول زمان بندی تلاش کنند

رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه گفت: مدیران شهرداری در اجرای مصوبات، تکالیف بودجه و انجام پروژه ها، به ویژه سامانه های شفافیت، مدیریت اطلاعات پروژه (PMIS) و مصوبه تعارض منافع، برابر جدول زمان بندی تلاش بیشتری داشته باشند.

عبدالرزاق موسوی با اشاره به دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس اضافه کرد: خلیج فارس بخشی از تاریخ، هویت و پیکره کشور ما است و به همه آنانی که در دفاع از موجودیت خلیج فارس از منظر حقوقی و سیاسی حفاظت می کنند، درود می فرستیم.

وی در ادامه با تبریک روز کارگر گفت: تعبیر زیبایی را از حضرت امام رحمة الله علیه داریم که می فرمایند خدا کارگر است و جهان محصول کار اوست و این نشان از شأن و جایگاه رفیع معنوی و انسانی کارگران است.اگرچه اکثریت آنان با مسائل معیشتی دست و پنجه نرم می کنند اما همه ما می دانیم سهم زیادی از توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور مدیون این قشر است.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک روز معلم گفت: آموزش و پرورش سنگ زیرین توسعه یک جامعه است و اگر می خواهیم جرائم کاهش یافته و روابط انسانی و اجتماعی و حقوق شهروندی رعایت شود باید سهم بیشتری از درآمد کشور را به آموزش و پرورش اختصاص دهیم و معلمان را تکریم کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1593

به "خبرنگاران 404 دوربین، ترافیک شیراز را نظاره گر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 404 دوربین، ترافیک شیراز را نظاره گر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید