خبرنگاران 14 پایگاه امداد و نجات در جاده&zwnjهای یزد مستقر شدند

به گزارش مرد کوچک، یزد - خبرنگاران -مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از شروع طرح امداد و نجات زمستانه در جاده های مواصلاتی استان اطلاع داد و گفت: 14 پایگاه ثابت، سیار و موقت در محورهای استان مستقر شده است.

خبرنگاران 14 پایگاه امداد و نجات در جاده&zwnjهای یزد مستقر شدند

محسن حرازی زاده یزدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه این طرح تا 20 اسفند ماه ادامه دارد اضافه نمود: طرح یاد شده با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر و ارتقاء توان عملیاتی دستگاه های خدمت رسان و مسئول در محورهای مواصلاتی و کوهستانی استان یزد اجرا می گردد.

وی گفت: با اجرای این طرح، امدادرسانی به حوادث و سوانحی که با توجه به شرایط آب و هوایی در فصل زمستان رخ می دهد، تسریع می گردد و خدمات مناسب تر و سریع تری به مردم حادثه دیده ارائه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اضافه نمود: این جمعیت با 12 پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت و یک پست امداد و نجات موقت، یک پایگاه کوهستان همچون گذشته در کلیه محورهای مواصلاتی این استان، آماده خدمت رسانی به هموطنان خواهد بود.

حرازی زاده اعلام کرد: ناوگان امدادی هلال احمر استان به پهپاد جستجو و نجات و هلی کوپتر امدادی که در آشیانه هلال احمر استان مستقر میباشد نیز جهت یاری رسانی به آسیب دیدگان مجهز و تقویت شده است.

وی ادامه داد: در طول برگزاری این طرح که از امروز شروع شده است، شبانه روزی تعداد 77 نفر نیروی عملیاتی اعم از عوامل کادر و داوطلب ، به صورت 24 ساعته در پایگاه ها و پست های برنامه ریزی شده مشارکت خواهند داشت.

حرازی زاده گفت:تعداد 12 دستگاه آمبولانس، 11 دستگاه خودروی تخصصی عملیات ست نجات و 10خودروهای یاری دار و پشتیبان تکمیل کننده خدمت رسانی عوامل این جمعیت در طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر استان یزد خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه در طرح زمستانی هلال احمر از ظرفیت تیم های واکنش سریع نیز استفاده خواهد شد ادامه داد: علاوه بر امدادرسانی به خودروها و آسیب دیدگان، در قالب این طرح خدمات دیگری از جمله توزیع بسته غذایی، اسکان اضطراری و غیره با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است.

این مسئول اعلام کرد: تمام پایگاه ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی استان دارند و شماره 112 نیز به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1338

به "خبرنگاران 14 پایگاه امداد و نجات در جاده&zwnjهای یزد مستقر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 14 پایگاه امداد و نجات در جاده&zwnjهای یزد مستقر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید