حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در ایتالیا

به گزارش مرد کوچک، از سالها پیش کشور ایتالیا به این معروف بوده است که بنا های با ارزش و ساختمان های با شکوهی دارد مانند کلیساهایی که در سراسر این کشور و شهر های رم، میلان، جنوا، ناپولی و غیره می توان مشاهده کرد. قطعا این ساختمان های زیبا که شهرت جهانی دارد احتیاج به حفظ، بازسازی و در نهایت بازسازی دارد.

حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در ایتالیا

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه کلنگی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در ایتالیا

بازسازی ساختمان قدیمی یکی از رشته های تحصیلی در ایتالیا نیز می باشد که اتفاقا بازار کار خوبی هم دارد، البته همینجا اضافه کنیم که این کار احتیاج به داشتن علاقه فردی نیز دارد، یعنی اگر فکر می کنید با این شغل می توانید پول زیادی به دست آورید باید این را بدانید که پس از مدتی (اگر عاشق تعمیرات ساختمان ها نباشید) بازسازی ساختمان قدیمی می تواند شما را خسته کند. بازسازی و تعمیرات ساختمانی از کودکی در خون بعضی افراد وجود دارد.

شهر رم همانند موزه ای بدون سقف پر از آثار تاریخی و هنری می باشد به همین خاطر است که به آن شهر ابدی گفته می گردد. معین است که حفظ تمام این آثار از انواع خطرات محیطی زمان و هزینه ای بسیار و مادام العمر به همراه دارد. دولت ایتالیا برای کاهش هرینه های حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در ایتالیا سیاسیت زیرکانه ای را در نظر گرفته است.

اهداف حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در ایتالیا

می توان گفت دولت ایتالیا در پی حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در ایتالیا سیاست گذاری ها و وضع قوانین اهدافی را دنبال می نمایند. حفظ هویت بناهای تاریخی و افزایش احساس وطن دوستی در بین مردم، دسترسی به مفاهیمی فراتر از تعمیرات و نگهداری بناهای تاریخی با تبدیل نگاه از منابع درآمدی به سرمایه های ملی و تاریخی، یاری به افزایش موقعیت های شغلی با کارآفرینی، همراه با فقرزدایی از محرومان و رسیدن به هدف مشترک، یعنی بازسازی کامل بناهای تاریخی در مدت محدود و با یاری فعالان بخش خصوصی همچنین باید گفت که با ورود بخش خصوصی به پروژه حفظ و بازسازی ساختمان ها و بناهای تاریخی، احساس مسئولیت مردم نسبت به ضرورت حفظ بناهای تاریخی بیشتر شده است.

اهداف بازسازی ساختمان قدیمی در ایتالیا

نتایج حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در ایتالیا

کارشناسان فعال در حوزه حفظ و نگهداری بناهای تاریخی معتقد هستند که حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در ایتالیا نتایجی را در پی داشته است. ازجمله این نتایج می توان به این نکته اشاره نمود حفظ هویت بناهای تاریخی، احساس غرور ملی و تعلق خاطر را در بین شهروندان زنده و تقویت نموده است.

کاهش نرخ بی کاری

با توجه به افزایش آمار مهاجران از روستاها به شهر مخصوصا در کشورهای در حال توسعه، با پیاده سازی سیاست های بازسازی ساختمان قدیمی و بناهای تاریخی و واگذاری آنها به بخش خصوصی، مشاغل لازم برای جذب جویندگان کار فراهم شده است.

معرفی فرهنگ به سایرین

با یاری به بازسازی مکان های تاریخی، ریشه فرهنگ و تمدن قومیت های مختلف زنده شده و قومیت های محلی با جذب گردشگر و معرفی فرهنگ خود، بیشتر دیده می شوند.

افزایش تعلق خاطر به فرهنگ تاریخی

با پیاده سازی طرح دعوت از عموم برای بازسازی هویت فرهنگ و تمدن، احساس ضرورت همکاری و تعلق خاطر به هویت فرهنگی در بین شهروندان قدرت می گیرد.

زنده نگه داشتن هویت تاریخی

با بازسازی بناهای تاریخی چه توسط بخش دولتی و یا با یاری بخش خصوصی، مردم هرگز ریشه تمدن و فرهنگ خود را فراموش نخواهند کرد، چرا که بناهای تاریخی به عنوان نماد فرهنگی، هویت تاریخی مردم را زنده نگه می دارند.

افزایش غرور ملی

هدف نهایی از بازسازی بناهای تاریخی مفهومی فراتر از کسب درآمد است. در واقع شهروندان با مشاهده بناهای تاریخی بازسازی شده و جذاب به شهر و کشور خود احساس بهتری خواهند داشت.

نتایج بازسازی ساختمان قدیمی

کاهش هزینه حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در ایتالیا

دولت ایتالیا با ترغیب و واگذاری به بخش خصوصی توانسته از هزینه های بخش بازسازی و حفظ آن بکاهد. سیاستی چون اجاره بخش های قدیمی و تاریخی به گردشگر ها و سرمایه گذاری شرکت های معروفی مانند شرکت فراوری کیف و کفش به نام تادس برای بازسازی ساختمان قدیمی کولوسئوم و دو شرکت از جمله آنها است.

وضع قوانین و مقرارات

شهرداری ایتالیا برای حقظ بافت ایتالیا به شکل قدیمی مقرارات سختی وضع نموده است. به عنوان مثال هیچ ساختمانی اجازه ندارد بلند تر از گنبد ساختمان کلیسا واتیکان باشد. به همین علت است که ایتالیا ساختمان های بلند ندارد. یکی دیگر از این قوانین ممنوعیت ساخت ساختمان های جدید در مناطق تاریخی است همچنین بازسازی ساختمان قدیمی مخصوصا در مناطق تاریخی اجازه به تغییر در بنای ظاهری خود ندارند.

اجرای این قواعد و قوانین برای حفظ بافت تاریخی شهرها و مناطق تاریخی است زیرا که در توسعه گردشگری و تقویت هویت ملی موثر است. بازسازی ساختمان قدیمی طی مقرراتی انجام می گردد که در نهایت در نمای ساختمان تغییری ایجاد نکند. پر واضح است که ساخت ساختمان های جدید در حومه شهر رم انجام می گردد تا تاثیری بر بافت قدیمی شهر نگذارد. علت تمام این سیاست گذاری ها جذب گردشگر در سیستم گردشگری و در نهایت درآمد زایی می باشد.علاوه بر پایه گذاری قوانین برای حفظ جلوه قدیمی مناطق تاریخی، حفظ این آثار از عوامل محیطی تخریبی است چون باران های اسیدی، آلودگی هوا و مواردی این چنین است.

کاهش هزینه بازسازی ساختمان های قدیمی

واگذاری به بخش خصوصی

یکی دیگر از راه چاره های دولت ایتالیا برای حفظ و نگهداشت آثار تاریخی، واگذاری به بخش خصوصی به شرط تبدیل این اماکن به جاذبه های گردشگری نظیر هتل ، رستوران و سایر اماکن این چنینی است. لازم به ذکر است که در این طرح بیش از 103 ساختمان تاریخی به بخش خصوصی واگذار شده است. البته این واگذاری روندی دقیق و قانونی دارد. به این صورت که شرکت های واجد شرایط و متقاضی این طرح ها پروپوزال هایی از برنامه های آینده ای که در نظر دارند به صورت محرمانه ارائه می دهند که پس از آنالیز میزان موفیقت و ثبت تعهدات لازم نسبت به حفظ و نگهداری و عدم تغییر بنای تاریخی، این مهم به شرکت های خصوصی محول می گردد. در این طرح ابتدا به مدت 9 سال واگذاری رایگان انجام خواهد شد و سپس در صورت موفقیت 9 سال دیگر نیز به صورت رایگان تمدید خواهد شد.

منبع: رویا مال
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 935

به "حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ و بازسازی ساختمان های قدیمی در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید