جدیدترین اطلاعات از وضعیت کنونی بازار مسکن

به گزارش مرد کوچک، رئیس اتحادیه مشاورین املاک بیرجند با بیان اینکه باید مردم ترس خرید و فروش را کنار بگذارند، گفت: اکنون بازار تعادل خود را به دست گرفته است.

جدیدترین اطلاعات از وضعیت کنونی بازار مسکن

به گزارش، علیرضا اربابی اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری، حدود 30 درصد کاهش قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان داشته ایم.

وی با اشاره به نبود معاملات مسکن در این ماه ها، اضافه نمود: معاملات نیز بنست به مدت مشابه سال گذشته 40 تا 50 درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک بیرجند ادامه داد: همچنین اجاره نسبت به سال گذشته حدود 50 تا 60 درصد افزایش داشته که دلیل آن به علت ضریب مالیاتی مسکن است که ضروری است در آن بازنگری صورت گیرد.

اربابی با بیان اینکه البته با پیگیری های اداره دارایی تخفیفاتی داده شده است، اعلام کرد: باید در این قانون بازنگری گردد، چرا که اگر تغییبر نکند، عواقب بدی دراصناف خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پس از سفر رئیس جمور به آمریکا، بازار مسکن پنج تا شش درصد رونق پیدا کرد، اضافه نمود: خرید و فروش چندانی در بازار در حال حاضر وجود ندارد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک بیرجند با بیان اینکه باید مردم ترس خرید و فروش را کنار بگذارند، توضیح داد: اکنون بازار تعادل خود را به دست گرفته است.

اربابی با بیان اینکه نباید اجازه داد دلالان مسکن مجالی برای خودنمایی پیدا نمایند، اعلام کرد: کار دلال این است که بازار را راکد می نماید و وقتی بازار از رونق افتاد، آغاز به خرید می نماید.

وی، حل بازار پرالتهاب مسکن را به دست مردم امکان پذیر دانست و اضافه نمود: گاهی به علت حریص بودن مردم و اینکه پول خود را در ساخت و ساز صرف می نمایند، تعادل در بازار مسکن از بین می رود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک بیرجند اعلام کرد: دولت اکنون طرحی را دنبال می نماید که برای زوج های جوان خانه درنظر می گیرد که این امر بسیار در کاهش طلاق یاری خواهد نمود.

اربابی با بیان اینکه بعضی ادارات، زمین ها را به مزایده می گذارند که این مزایده ها خلاف قانون نیست، اما خلاف شرع است، توضیح داد: باید این زمین ها با اندیشیدن تدابیری به دست مصرف نماینده واقعی برسد.

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 441

به "جدیدترین اطلاعات از وضعیت کنونی بازار مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین اطلاعات از وضعیت کنونی بازار مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید