تور ارزان فرانسه: جاذبه های کمتر شناخته شده پاریس!

به گزارش مرد کوچک، معرفی جاذبه های پاریس

پاریس آنقدر برای همه شناخته شده است که جاذبه های معروفش را کمتر کسی است که نشناسد. برج مشهور ایفل، خیابان شانزه لیزه، کلیسای نوتردام، طاق نصرت و …. همه جزء دیدنی های مشهور پاریس هستند. اما امروز می خواهیم در خصوص جاذبه های کمتر شناخته شده پاریس صحبت کنیم که جهانگرد ها اغلب از آن ها بی خبرند. این جاذبه های پاریس گنج های مخفی شهر هستند که تنها محلی ها از آن ها باخبرند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان فرانسه: جاذبه های کمتر شناخته شده پاریس!

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بالون پاریس | Ballon Air de Paris

در مرکز شهر پاریس جاذبه ای هیجان انگیز وجود دارد که بسیاری از گردشگر ها از آن بی خبرند. بالونی بسیار بزرگ در پاریس وجود دارد که پیر و جوان و کودک را با خود به سفری هیجان انگیز بر فراز آسمان پاریس می برد. اگر می خواهید شهر پاریس را از بالا ببینید می توانید سوار این بالون بشوید و از بالون سواری بر فراز پاریس لذت ببرید. این بالون بزرگ ترین بالون با طناب در دنیا است و به یاری 6000 متر مکعب هلیوم تا ارتفاع 150 متر بالا می رود. این بالون یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های پاریس است و نقش مهمی در محیط زیست هم دارد: رنگ این بالون با توجه به کیفیت هوا و مقدار آلودگی هوا تغییر می نماید و مردم پاریس با نگاه کردن به این بالون می توانند شرایط آلودگی هوا را متوجه بشوند. بنابراین همان طور که می بینید این بالون علاوه بر سرگرمی و سرگرمی، کاربرد هواشناسی هم دارد.

  • مکان: پارک آندره سیتروئن
  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح تا نیم ساعت قبل از بسته شدن پارک

قایق سواری در پارک بولونی | Bois de Boulogne

یکی دیگر از جاذبه های پاریس پارک بولونی و قایق سواری در برکه زیبای آن است. متاسفانه بسیاری از گردشگر ها از وجود چنین پارکی بی خبرند و از آن غافل می شوند. پارک بولونی روزگاری شکارگاه پادشاهان فرانسه بوده است، اما امروزه به مکانی سرسبز و زیبا برای پیک نیک مردم شهر تبدیل شده است. این پارک یکی از بزرگ ترین پارک ها در غرب پاریس است و فعالیت های زیادی می توانید در این پارک انجام بدهید. اما هیجان انگیزترین و لذت بخش ترین سرگرمی در این پارک، قایق سواری در دریاچه داخل پارک است. پوشش گیاهی و گل و گیاه اطراف برکه فوق العاده زیبا هستند و قایق سواری در بین آن ها احساسی بسیار آرامبخش و لذت بخش به شما خواهد داد. اگر از شلوغی و هیاهوی مرکز پاریس خسته شده اید می توانید برای استراحت و تجدید قوا به این پارک بیایید.

محله بِلویل | Belleville

بلویل روزگاری دهکده ای در اطراف پاریس بود اما امروزه به محله ای سرزنده و پرجنب و جوش از شهر تبدیل شده است. در بلویل می توانید محله چینی ها، محله هنرمندان و رستوران ها و کافه های متعددی پیدا کنید که انواع غذاهای فرانسوی، تایلندی، چینی و … را سرو می نمایند. بلویل پاتوق بسیاری از هنرمندان است و در گوشه و کنار این محله می توانید آثار مختلفی از هنرمندان را ببینید که به صورت رایگان در معرض نمایش عموم قرار گرفته اند. همه چیز در این محله بسیار بسیار مقرون به صرفه تر از مرکز پاریس است و می توانید با خیال راحت کلی لباس و سوغاتی خریداری کنید و در رستوران ها و کافه ها شکم گردی کنید. دیوارهای این محله پوشیده از گرافیتی های زیبا و رنگارنگی است که به وسیله هنرمندان مختلف کشیده شده اند و فضایی جالب و تماشایی به محله داده اند. گورستان مشهور پرلاشز هم در نزدیکی بلویل قرار گرفته است و می توانید قبر افراد مشهور مثل جیم موریسون، صادق راهنمایی، ادیت پیاف و اسکار وایلد را از نزدیک ببینید.

سیستم فاضلاب پاریس | Paris Sewer System

بله، درست متوجه شده اید! سیستم فاضلاب پاریس یکی از جاذبه های پاریس است که شاید گردشگران عادی با آن آشنا نباشند. سیستم فاضلاب شهر پاریس بسیار منظم و ساختاریافته و البته قدیمی است و از قرن 13 وجود داشته است. این سیستم به عنوان تونل هایی مخفی در زیر پوست شهر جریان داشته و گاهی برای عبور و مرور هم استفاده می شده است که شاید در فیلم های فرانسوی صحنه هایی از آن را دیده باشید. در حال حاضر این سیستم بخشی از جاذبه های گردشگری شهر پاریس است و می توانید با قدم زدن در تونل های تودرتوی آن با ماشین آلات و تاسیسات فاضلاب پاریس، از گذشته تا امروز آشنا شوید.

کاتاکمب | Catacombs

یکی دیگر از جاذبه های پاریس که به شما معرفی می کنیم کمی متفاوت و ترسناک است. در زیر سطح شهر و هیاهو و خیابان های پر زرق و برق پاریسی، دخمه ای تو در تو وجود دارد که مملو از اسکلت، جمجمه و استخوان است. اینجا کاتاکمب پاریس است که زمانی برای دفن مردگان از آن استفاده می شده است. این طور تخمین زده می گردد که بقایای حدود 6 میلیون پاریسی از اواخر قرن 18 در این دخمه ها روی هم تلنبار شده است. در کاتاکمب پاریس علاوه بر استخوان های انسان، می توانید گرافیتی و نقاشی های دیواری متعلق به زمان انقلاب فرانسه را ببینید که هنوز روی دیوارها دیده می شوند. اگر به کاتاکمب رفتید به هیچ وجه بدون اجازه و هماهنگی وارد تونل ها نشوید چون امکان گم شدن در هزارتوی ترسناک این دخمه ها وجود دارد.

کلیسای سن اتین دو مون | Eglise St. Etienne du Mont

نام کلیسای سن اتین دو مون شاید به میزان کلیساهای دیگر پاریس مشهور نباشد اما این کلیسا هم با معماری بی نظیری که دارد یکی از جاذبه های پاریس به شمار می رود. این کلیسا در منطقه 5 پاریس و پشت ساختمان مشهور پانتئون قرار گرفته است. ساختمان این کلیسا به سبک گوتیک ساخته شده و یکی از جالب ترین کلیساهای پاریس به شمار می رود. نمای بیرونی این کلیسا بسیار زیبا و باشکوه است و داخل کیسا هم با دکوراسیونی چشم نواز تزئین شده است. جالب است بدانید که قبر فیزیکدان مشهور فرانسوی، پاسکال و نمایشنامه نویس فرانسوی ژان راسین هم در این کلیسا قرار گرفته است.

منبع: talkinfrench.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1958

به "تور ارزان فرانسه: جاذبه های کمتر شناخته شده پاریس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: جاذبه های کمتر شناخته شده پاریس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید