تله کابین های شگفت انگیز آسیا

به گزارش مرد کوچک، در این مطلب به معرفی کوتاهی از تله کابین های شگفت انگیزی که در آسیا ساخته شده اند پرداخته شده است.

تله کابین های شگفت انگیز آسیا

تله کابین شاندونگ، چین، کوه تای

جهتهای تله کابین در این سایت میراث دنیای یونسکو چیزی است که فراموش نمی کنید. سه جهت متفاوت کابلی وجود دارد که از مکان های مختلف آغاز می شوند، اما همگی شما را به دروازه بهشتی جنوب می رسانند. قوس زیبایی بر فراز برج. در جهتتان، چشم انداز چشم نواز کوه تایی و تمام منظره ها صخره ای شیبدار را خواهید دید که کوه تای را به مدت بیش از 3 هزار سال به پرستشگاه بدل نموده است. اولین نشانه های تاریخ پرستش به دوران نئولیتیک بر می گردد. اما این کوه مشهورترینشان است که در میان پنج کوه تائویستی با قدمت 2000 ساله قرار می گیرد.

امپراطورها از سلسله های مختلف با ساخت معابد، و بناهای یادبود در کوه آن را به پرستشگاه مقدسی تبدیل کردند. به همین دلیل، این کوه در فرهنگ چینی اهمیت زیادی دارد، و منبع الهام اشعار و نقاشی های مشهور زیادی است. می توانید برخی از این هنرهای باستانی را در معابد کوه تای مشاهده کنید. برای رفتن به کوه تای از چینگ دائو، جهت قطار 6 ساعته شما را به ایستگاه تایشان (کوه تای) می برد. یا می توانید با قطار سریع السیر بروید که زمان سفرتان را به یک دوم، یعنی 3 ساعت، کاهش می دهد. چینگ دائو نزدیک ترین شهر بزرگ است، اما کوه تای بین دو شهر، تای و جینان، توسعه می یابد. اگر قطار سریع السیر بگیرید، شما را به ایستگاه تای می برد، که 30 دقیقه با تاکسی از کوه تای فاصله دارد.

تله کابین هنگ کنگ، انگنگ پینگ

یکی از جهتهای تله کابین برتر در دنیا تله کابین انگنگ پینگ در هنگ کنگ است. این تله کابین گندولایی از واجبات هر برنامه سفر در هنگ کنگ و کنسرت های تونگ چونگ و دهکده انگنگ پینگ در جزیره لاتانو، منزل مجسمه بزرگ بودای تیان تان است. جهت کابلی طولانی 5.7 کیلومتری زیبا حدود 25 دقیقه طول می کشد که می توانید از منظره ها مهیج پانورامایی دریای چین جنوبی، جزیره لاتانو و بودای بزرگ، لذت ببرید. حتی برای نماهای بهتر، علاوه بر تله کابین های منظم، واگن هایی با کف شیشه ای به نام کابین های کریستالی وجود دارد.

تله کابین راجستان، هند، اودی پور

شهر دریاچه های هند در راجستان جهت تله کابین خود را دارد که شما را تا تپه های ماچلاماگرا بالا می برد. از آن بالا، می توانید تمام اودی پور و دریاچه های متعددش را ببینید. سوار بر گوندولا در امتداد جهت درختی تپه سبز در گهات غربی می روید. به محض آنکه به بالا رسیدید، می توانید از چند پله بالا بروید تا به عرشه باز و آزادی برسید که منظره ها پانورامایی باشکوهی از این شهر را عرضه می نماید. می توانید در کافه بالای تپه خوراک مختصری صرف کنید و بعد جهت بازگشت را با تله کابین برگردید. هر گوندولا تا 8 نفر گنجایش دارد و پیش از آنکه نوبت شما برسد باید حدود یک ساعت در صف بمانید.

تله کابین کشمیر، هند، گلمرگ

گلمرگ پناهگاه اسکی در کشمیر، هند، است و به دلیل عمق زیاد برف و جهتهای اسکی در منطقه بکر کم کم دارد به یکی از محبوب ترین مقاصد اسکی دردنیا تبدیل می گردد. یکی از جاذبه های گلمرگ جهت تله کابین (گوندولا) است که یکی از مرتفع ترین ها در دنیا به شمار میرود! جهت گوندولا تقریبا از ارتفاع 2900 متری آغاز می گردد و تا 3350 متر بالا می رود، یعنی جایی که شخص می تواند ایستگاهش را تغییر دهد و به مرحله بعد جهت برود که تا 4000 متر بالای سطح دریا امتداد می یابد. در اواخر پاییز، زمانی که هنوز برف زیادی نباریده بود، از گلمرگ بازدید کردم اما سطوح شیب دار وسیع پوشیده از برف و نماهای پانورامایی کوهستان را در میانه زمستان تصور کنید!

تله کابین هیروشیما، ژاپن

در هیروشیما بزرگ شدم و همواره سواری با تله کابین ها را دوست داشتم که مشابه نمونه های موجود در سان فرانسیسکو هستند. حتی به من می گفتند قطارها را از سان فرانسیسکو و اروپا وارد می کردند (مطمئن نیستم صحت داشته باشد) و یکی از معدود مکان هایی است که علاوه بر سان فرانسیسکو این نوع حمل و نقل را دارد. این ترامواها شما را به سراسر مرکز شهر هیروشیما، مانند پارک صلح و موزه، می برند. روش مفرحی برای جستجو در شهر است.

تله کابین واکایاما، ژاپن، کویا سان

تله کابین کویا سان شما را از ایستگاه قطار به شهر باستانی کویا سان در استان واکایاما به جنوب اوساکا می برد. این سفر با واگنی که کمی عمودی است فقط 5 دقیقه طول می کشد اما چشم انداز ای که به معبد شهر کشیده می گردد مهیج است. مردم به کویا سان می فرایند تا از گورستان اوکونوین، قدیمی ترین و شناخته شده ترین گورستان، بازدید نمایند. برترین زمان برای گردش در آرامگاه شب هنگام است و با توری که راهبان بودایی محل برگزار می نمایند. این سایت آخرین منزل 200 تا نیم میلیون شخص است. هیچ کس دقیق نمی داند چرا که تاریخ آرامگاه به تقریبا 1200 سال قبل برمی گردد. تور شبانه از جانب راهبانی برگزار می گردد که انگلیسی حرف می زنند و آموزه های بوداییسم رمزی شینگون، تاریخ آرامگاه و کویو سان، اساطیر و زندگی روزانه راهبان را مطرح می نمایند. همچنین زمانی که در آرامگاه مجذوب کننده گردش می نمایند می توانند به پرسش های بازدیدنمایندگان پاسخ دهند. این تور حدود 90 دقیقه طول می کشد و اگر آنلاین خرید کنید حدود 1800 ین هزینه ش می گردد. این سفر از نکات برجسته کسانی است که به ژاپن سفر می نمایند.

برای کسب تجربه واقعی در کویا سان، ژاپن، در یکی از 120 معبد شهر مقدس بخوابید. این شهر کوهستانی از میراث دنیای یونسکو به شمار میرود که بیش از 120 معبد دارد، و برخی از آنها به مهمانان اجازه می دهند شب را در آنجا سپری نمایند. مهمانان با سبک ژاپنی سنتی احساس راحتی می نمایند. خوراک ها گیاهی هستند و از طرف راهبان سرو می شوند. از مهمانان انتظار می رود در نیایش صبحگاهی ساعت 6:30 صبح حضور داشته باشند که خوشایند و جالب است. بدین ترتیب تجربه ای در ژاپن خواهید داشت که به یاد ماندنی است.

تله کابین تته یاما، ژاپن، جهت آلپاین

جهت آلپاین توته یاما کوروبه، که به سقف ژاپن نیز معروفیت دارد، بیشتر از جاذبه های فصلی به شمار میرود، یا دست کم برترین زمان بازدید نیمه آوریل است زمانی که جهت برای اولین بار بعد از انتها زمستان، که زیر بارش سنگین برف پنهان بود، نمایان می گردد. و در حالی که جهت آلپاین را بیشتر به خاطر دالان برفی اش می شناسند، زمانی که جاده از میان دیوارهای بلند یخ می گذرد، در ادامه این جاذبه وسیله حمل و نقل متعددی است که قله های جهت آلپاین را به خوبی به هم وصل می نماید. این وسایل شامل اتوبوس های برقی می گردد، که همانند ترامواهایی هستند که در میان تونل های کوهستانی دفن می گردند، تله کابین که اصطلاح ژاپنی برای قطار طنابی است، و جهت طنابی که اصطلاح رایج برای تله کابین ها است که ما به انگلیسی به کار می بریم. بنابراین جهت طنابی (یا همان تله کابین) به سادگی یکی از جاذبه های جهت است که از ارتفاعات جهت میان دهکده های زیرین پایین می آید، از دریاچه وسیع پایین، با چشم اندازهای شگفت انگیز در طول جهت، می گذرد. همچنین در تمام سمت های تله کابین پنجره است، پس اگر در انتهای صف بودید و در میانه گیر کردید، بهتر است برای دور بعدی صبر کنید.

منبع: چمدان
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2052

به "تله کابین های شگفت انگیز آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تله کابین های شگفت انگیز آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید