ثبت رکورد سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی، حمایت از فعالیت های تحقیقاتی جهاددانشگاهی

به گزارش مرد کوچک، خبرنگاران/گیلان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد دانش بنیان در راستای پیشرفت و توسعه کشور می تواند از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی بهره مند گردد.

ثبت رکورد سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی، حمایت از فعالیت های تحقیقاتی جهاددانشگاهی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

محمدولی روزبهان امروز در نشست با دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و دانش بنیان در راستای پیشرفت و توسعه کشور می تواند از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی بهره مند گردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به ظرفیت های این منطقه اضافه نمود: منطقه آزاد انزلی با برخورداری از شرایط اقلیمی بسیار مناسب، قرار دریافت در کریدور شمال - جنوب، امنیت درونی و بین المللی همیشه مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی گفت: در 6 ماه نخست سال جاری رکورد سرمایه گذاری در تاریخ منطقه آزاد انزلی زده شد زیرا 1250 میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی مستقیم و همچنین 40 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی داشتیم که این سرمایه گذاری ها اغلب در حوزه گردشگری، فراوری، ترانزیتی، تجاری، عمرانی و درمانی بوده است.

روزبهان با بیان اینکه زیرساخت ریلی از دیگر عواملی است که باعث تسریع مهاجرت به شمال کشور و منطقه آزاد انزلی شده، اضافه نمود: راه آهن زمینه بسیار مناسبی را برای افزایش تقاضای سرمایه گذاری فراهم نموده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 62 هکتار شهر صنعتی در محدوده منطقه آزاد انزلی داریم که 50 هکتار شهر صنعتی جدید نیز به این ظرفیت اضافه می گردد، ادامه داد: هدف ما در درجه اول استفاده از بازار 900 میلیاردی اوراسیا و همچنین بهره مندی از بازار 29 میلیارد دلاری مواد غذایی روسیه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: این نزدیک بودن منطقه آزاد انزلی به پایتخت و تسهیل شرایط رفت و آمد و خوش قیمت بودن زمین در منطقه، قابلیت حل بسیاری از موانع صادرات و واردات را دارد.

روزبهان اعلام نمود: بیش از 10 هزار دانشجوی ایرانی در روسیه تحصیل می نمایند که به سبب نوسانات ارزی با چالش هایی روبه رو شدند از اینرو مکاتباتی از دانشگاه های معتبر روسیه مبنی بر اعلام آمادگی آنان برای تاسیس دانشکده در سطح منطقه آزاد انزلی داشتیم.

وی با اشاره به ظرفیت های جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی هم می تواند در رشته های مختلف علوم بندری، تجارت و اقتصاد، گروه پزشکی از فرصت های موجود در منطقه آزاد انزلی بهره مند گردد.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی نیز در این ملاقات اظهار کرد: توسعه فناورانه زمانی محقق می گردد که توسعه بازار را در پی داشته باشد.

وی آموزش های کوتاه مدت با موضوع جهاددانشگاهی گیلان را یکی از فرصت ها بیان کرد و اضافه نمود: به دنبال این هستیم تا یک مرکز تحقیقاتی - خدماتی در حوزه پزشکی مناسب با نیازهای استان نظیر مرکز تحقیقاتی درمان سرطان گوارش و معده در منطقه آزاد انزلی راه اندازی کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به فناوری اصلاح نژاد دام سنگین، اعلام کرد: یکی از فناوری ها که توسط جهادگران جهاددانشگاهی محقق شده، اصلاح نژاد دام در کشور است. با توجه به کمبود آب و علوفه در کشور باید از دامی استفاده کنیم که با استقبال از خرید جنین مرغوب گاو، می توان یکی از مراکز آن را در استان گیلان و منطقه آزاد انزلی دایر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1204

به "ثبت رکورد سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی، حمایت از فعالیت های تحقیقاتی جهاددانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت رکورد سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی، حمایت از فعالیت های تحقیقاتی جهاددانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید