تولیدکنندگان گیوه در زنجان حمایت می شوند

به گزارش مرد کوچک، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان از شروع به کار تعاونی تولیدکنندگان گیوه روستای اندآباد در زنجان خبر داد.

تولیدکنندگان گیوه در زنجان حمایت می شوند

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان، امیر ارجمند روز یکشنبه اول تیرماه گفت: در راستای شروع به کار تعاونی تولیدکنندگان گیوه زنجان، رایزنی هایی با صندوق کارآفرینی امید در راستای اعطای تسهیلات به تعاونی و کارآفرینان تولیدکننده گیوه در چارچوب ضوابط و مقررات انجام شد. از فعالیت تولیدکنندگان این هنرصنعت در قالب شرکت های تعاونی حمایت خواهد شد.

او اعلام کرد: با احیای گیوه بافی و ارائه تسهیلات کم بهره، زمینه اشتغال زایی 120 نفر در بخش صنایعدستی فراهم می شود و با کمک به بازاریابی صنایع دستی از سوی صندوق کارآفرینی امید، کارآفرینان این حوزه تقویت می شوند. اداره کل زنجان در قالب حمایت از فروش محصولات صنایعدستی، به بازاریابی این محصولات کمک می کند.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان اضافه کرد: گیوهبافی به عنوان یکی از هنرهای دستی مردم زنجان است که با قدمت 1500 ساله مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است. برای توسعه اشتغال، صندوق کارآفرینی امید توانسته است با تخصیص تسهیلات به متقاضیان اشتغال در شهرستان های مختلف استان گام های ارزشمندی بردارد، امیدوارم تعامل با این صندوق، زمینه رونق هرچه بیشتر صنایع دستی در زنجان فراهم شود.

چاقو، ملیله، فرش بیدگینه، مسگری، چاروق دوزی، جاجیم، گیوهبافی از اصلی ترین صنایعدستی به شمار می فرایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1047

به "تولیدکنندگان گیوه در زنجان حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدکنندگان گیوه در زنجان حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید