توضیحات بانک سپه در رابطه با تعطیلی یک کارخانه

به گزارش مرد کوچک، در پی انتشار گزارشی پیرامون تعطیلی یک کارخانه نان صنعتی در استان گیلان، مدیرعامل بانک سپه دستور پیگیری صادر کرد.

توضیحات بانک سپه در رابطه با تعطیلی یک کارخانه

به گزارش خبرنگاران، بانک سپه گفت: علی رغم اینکه نتایج آنالیز های مکاتبات بین بانک و کارخانه نان صنعتی مذکور نشان می دهد که این بانک نه تنها در تعطیلی آن نقشی نداشته است، بلکه بر اساس مفاد قرارداد دوجانبه برای یاری به فراوری و اشتغال در استان فراتر از تعهدات خود عمل نموده است، دکتر ابراهیمی از مدیران واحدهای ذی ربط بانک خواسته است در چارچوب مقررات و در اسرع وقت برای برگرداندن این واحد فراوریی به چرخه فراوری از هیچ تلاشی دریغ ننمایند.

بعلاوه اداره کل روابط عمومی بانک سپه برای تنویر افکار عمومی ذکر چند نکته به توضیح زیر را لازم و ضروری می داند:

نخست اینکه تسهیلات مشارکت مدنی اولیه شرکت بین المللی خوشه زرین چلک به مبلغ 18 میلیارد و 550 میلیون ریال با نرخ سود 12 درصد و معرفی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به بانک مهراقتصاد سابق ارسال شده و تسهیلات موصوف طی سال های 1391-1389 پرداخت شده است.

بعلاوه تسهیلات خرید ماشین آلات و سرمایه در گردش برای اجرای طرح با نظارت کارشناسان بانک مذکور پرداخت شد که با ارائه پروانه بهره برداری کارخانه، در تاریخ 16 آذرماه 1392 قرارداد مشارکت مدنی به قرارداد اجاره به شرط تملیک تبدیل شده است.

علاوه بر این کارگروه های تخصصی متعددی برای برطرف مشکل بدهکار با حضور نماینده بانک تشکیل شده است، اما تا به امروز مدیران شرکت برنامه ای برای راه اندازی کارخانه و مشخص تکلیف مطالبات بانک ارائه ننموده اند.

در ادامه توضیحات این بانک آمده است: با وجود مسائل مطروحه بر اساس تأکید مدیرعامل بانک سپه برای حل مشکل و بازگشت مجدد این واحد فراوریی به چرخه فراوری با تعامل دوجانبه، این بانک طبق قوانین و مقررات آماده اعمال هرگونه مساعدت به منظور حمایت از فراوری استان گیلان است.

این گزارش می افزاید: بانک سپه مشتریان حوزه فراوری را شرکای خود می داند و در عین تقید به رعایت قوانین و مقررات و انضباط اقتصادی از طرف های مقابل بانک هم انتظار دارد به تعهدات خود بر اساس مفاد قرارداد فی مابین به موقع و صحیح عمل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1847

به "توضیحات بانک سپه در رابطه با تعطیلی یک کارخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات بانک سپه در رابطه با تعطیلی یک کارخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید