تلفیق چند مدل خودرو در نوترین محصول مرسدس بنز، عکسشاسی بلند نو چینی در کلاس جهانی، دنزا حریف می طلبد، عکسبدل ژاپنی مرسدس بنز G کلاس در راه ایران، عکس

به گزارش مرد کوچک، مرسدس بنز بالاخره پس از کش و قوس های فراوان، از جدیدترین محصول خود که در واقع ترکیبی از مدل های C کلاس و E کلاس کوپه و کبریولت است، تحت نام CLE رونمایی کرد.

تلفیق چند مدل خودرو در نوترین محصول مرسدس بنز، عکسشاسی بلند نو چینی در کلاس جهانی، دنزا حریف می طلبد، عکسبدل ژاپنی مرسدس بنز G کلاس در راه ایران، عکس

امیرمسعود عابدین: ما فکر می کردیم که این روز هرگز نخواهد آمد، اما مرسدس بنز بالاخره از CLE، کوپه نو خود رونمایی کرد.

بیایید با یک خبر بزرگ آغاز کنیم؛این فقط یک کلاس C با دو در نیست. در حالی که CLE همان فاصله بین دو محور 112.8 اینچی را با C دارد، 4.0 اینچ طولانی تر است و طول کلی 191.0 اینچ است.این باعث می گردد نه تنها 6.5 اینچ از کلاس C کوپه بلندتر باشد، بلکه شش دهم اینچ از کلاس E کوپه هم بلندتر است.

برخلاف طیف موتورهای چهار سیلندر برای کلاس C نو، CLE با پیشرانه شش سیلندر عرضه می گردد. CLE 450 4Matic دارای یک پیشرانه شش سیلندر خطی 3.0 لیتری توئین توربو است که به وسیله یک ژنراتور استارت یکپارچه برای فراوری حداکثر قدرت 375 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتون متری پشتیبانی می گردد.

این مجموعه بعلاوه شامل یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و یک سیستم چهار چرخ محرک است که برای وزن کمتر در مقایسه با C کلاس کوپه دوباره طراحی شده است. بعلاوه یک مدل پایه چهار سیلندر در ایالات متحده هم وجود دارد.

CLE 300 4Matic از یک موتور 2.0 لیتری توربو و بعلاوه یک پیشرانه هیبریدی ملایم، با 255 اسب بخار قدرت و 400 نیوتون گشتاور بهره می برد.این پیشرانه به همان گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و سیستم 4Matic اختصاصی این شرکت متصل می گردد.

در خصوص عملکرد دو نسخه CLE برای بازار ایالات متحده، علاوه بر حداکثر سرعت، که به صورت الکترونیکی به 210 کیلومتر بر ساعت محدود شده است، صحبتی وجود ندارد.

در مقایسه با یک سدان کلاس C معمولی، CLE کوپه نو شش دهم اینچ پایین تر از قرار گرفته است. علاوه بر سیستم تعلیق استاندارد، مرسدس یک گزینه اسپورت تر را نیز ارائه می نماید.سیستم تعلیق استاندارد در مدل شش سیلندر و غیراستاندارد همراه با پکیج AMG برای مدل چهار سیلندر، با فنرهای سفت تر، عرضه می گردد.

طراحی CLE به طور کلی، ترکیبی از چندین مدل مرسدس بنز است.در نمای جلو، طراحی چراغ ها به شدت یادآور مدل CLA است؛البته که از کشیدگی بیشتری نسبت به آن بهره می برد.در سایر بخش های این قسمت، تغییر بنیادینی مشاهده نمی گردد و با همان جلوپنجره و سپر اسپرت روبه رو هستیم.

در نمای پشتی، طراحی چراغ ها شباهت بسیار زیادی با نسل نو GLC کوپه دارند.دیفیوزر خودرو با اگزوزهای اسپرت و کروم کاری، تزئین شده است.

بیشتر بخوانید:

شاسی بلند نو چینی در کلاس جهانی/ دنزا حریف می طلبد/ عکس

بدل ژاپنی مرسدس بنز G کلاس در راه ایران/عکس

فضای داخلی، به نوبه خود، تقریباً یک کپی از کابین کلاس C همراه با کربن کاری و یک صفحه نمایش بزرگ 12.3 اینچی مستقل در کنسول مرکزی و یک کیلومترشمار دیجیتال 11.9 اینچی دیگر است.صندلی های جلو بسیار متفاوت هستند و با طراحی انحصاری CLE که دارای دو بلندگو در پشت سری ها به عنوان بخشی از سیستم صوتی استاندارد Burmester است، ارائه می گردد. برای اولین بار در یک مرسدس، قفل صندلی ها با حلقه ناپا ظریفی که در لبه بالایی پشتی قرار گرفته است، باز می گردد تا امکان دسترسی به صندلی های عقب فراهم گردد.

هنوز قیمتی در دسترس نیست اما مرسدس می گوید که کوپه CLE 2024 را در اوایل سال آینده در نمایندگی های ایالات متحده خواهد داشت.نسخه کبریولت CLE در تاریخ بعدی وارد بازار خواهد شد.نسخه های کوپه و کانورتیبل با برند AMG نیز در حال توسعه هستند.

خودروی سفید رنگی که در زیر نشان داده شده است، اولین نگاه ما به جایگزینی روباز برای C-Class Cabriolet و E-Class Cabriolet است که به احتمال زیاد در زمان عرضه CLE کوپه، منعکس کننده فناوری و موتورهای CLE Coupe خواهد بود.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 تیر 1402 بروزرسانی: 16 تیر 1402 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2243

به "تلفیق چند مدل خودرو در نوترین محصول مرسدس بنز، عکسشاسی بلند نو چینی در کلاس جهانی، دنزا حریف می طلبد، عکسبدل ژاپنی مرسدس بنز G کلاس در راه ایران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفیق چند مدل خودرو در نوترین محصول مرسدس بنز، عکسشاسی بلند نو چینی در کلاس جهانی، دنزا حریف می طلبد، عکسبدل ژاپنی مرسدس بنز G کلاس در راه ایران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید