بیش از 9 هزار اصله درخت هرس شد

به گزارش مرد کوچک، مدیر منطقه چهار شهرداری کرج از هرس زمستانه بیش از 9 هزار اصله نهال با هدف زیبایی و مقاوم سازی درختان درسطح این منطقه خبرداد.

بیش از 9 هزار اصله درخت هرس شد

خبرنگاران از البرز- محمد یساولی با بیان این که حفظ و نگهداری از درختان یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری به منظور مناسب سازی سیمای بصری شهر است، گفت: عملیات هرس درختان هرساله به منظور جوان سازی درختان، فرم دهی و حذف شاخه های خشک در فصل زمستان اجرا می گردد که تا کنون هرس بیش از 9 هزار اصله درخت اجرا شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری کرج گفت: هرس هر درخت در فضای سبز شهری به نوع گیاه، سن آن، موقعیت و مکان استقرار درخت بستگی دارد و سلامت، فرم اولیه و شدت مقدار هرس در سال های قبل از مواردی است که در هرس درختان در نظر گرفته می گردد.

هرس به موقع منجر به افزایش فراوری شاخه های جوان، تسهیل در عملیات سم پاشی، ایجاد شرایط مناسب برای ورود نور، فرم دهی و حذف شاخه های خشک و اضافی مانع از شکسته شدن شاخه درختان در صورت بارش برف و باران و زیباسازی منظر شهری در فصل بهار می گردد.

به گفته مدیر منطقه چهار شهرداری کرج برای جلوگیری از حوادث و بعلاوه صدمه زدن به درختان، از هرگونه هرس خودسرانه درختان خودداری نموده و در صورت احتیاج برای ثبت درخواست هرس درختان با سامانه 137 تماس حاصل نمایند.

هرس به موقع درختان موجب کاهش آفات و بیماری ها، افزایش طول عمر درختان و درختچه ها و تقویت و بهبود رشد درختان می گردد.

ر.ن

خبرنگاران البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2019

به "بیش از 9 هزار اصله درخت هرس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 9 هزار اصله درخت هرس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید