برترین مقاصد سافاری هند، تجربه کشف حیات وحشی فوق العاده

به گزارش مرد کوچک، سافاری هند یکی از مجذوب کننده ترین تجربیات ممکن برای افرادی است که دوستدار طبیعت و حیات وحش هستند.

برترین مقاصد سافاری هند، تجربه کشف حیات وحشی فوق العاده

سافاری را شاید بتوان یکی از هیجان انگیزترین تجربه های ممکن برای افرادی دانست که در پی یک سفر متفاوت هستند. همانطور که پیش تر آنالیز کردیم، ریشه سافاری به آفریقا بازمی گردد و عمده برنامه های اصلی سافاری در این قاره انجام می گردد. اما در کنار آفریقا، مقاصد دیگری نیز وجود دارند که سافاری در آن ها بسیار محبوب و رایج است. یکی از این مقاصد هند است که قطب های مختلفی برای سافاری دارد. جهانگردان معمولا برای تماشا ببرهای بنگال قدم در راه سافاری هند می گذراند و اگر بخت با آن ها کمک کند، ببرهای بنگال را از نزدیک مشاهده می نمایند و تجربه بی نظیری را برای خود ایجاد می نمایند. در این مقاله قصد داریم تا برترین مقاصد سافاری را آنالیز کنیم.

پارک ملی Bandavgarh

این مکان برترین شانس جهانگردان در سافاری هند است تا بتوانند ببرهای بنگال را از نزدیک مشاهده نمایند. اگر بتواند یک یا دو روز خود را در این مکان سپری کنید، تا حد بسیار زیادی احتمال تماشا ببرهای بنگال را برای خود تضمین نموده اید. در اطراف این پارک ملی روستاها و منطقه ها تماشای بسکمک وجود دارد که تمام جهانگردان با هر مقدار بودجه ای می توانند لحظات بسیار خوبی را در این روستاها سپری نمایند و جاذبه های زیادی را مشاهده نمایند. در این مکان امکان فیل سواری هم وجود خواهد داشت.

پارک ملی Kanha

مرکز هند قلمرو اصلی ببرهای بنگال است. پنج پارک ملی مرکزی هند، همگی سافاری های متنوعی را برای جهانگردان ارائه می دهند و هر کدام احتمال بسیار زیادی برای تماشا ببرهای بنگال را دارند. در میان این پنج پارک، پارک ملی Kanha از همه مشهورتر است. جنگل های این محدوده بسیار وسیع و گسترده هستند و به علت این وسعت بسیار زیاد شاید احتمال تماشا ببرها از نزدیک نسبت به مکانی که پیش تر معرفی گردید کمتر باشد، اما با این وجود همچنان احتمال تماشا ببرهای بنگال وجود دارد. در این پارک ملی به لطف وسعت بسیار زیاد جنگل هایش، جهانگردان فارغ از تماشا یا نتماشا ببرهای بنگال، قطعا یک تجربه فوق العاده از سافاری هند را خواهند داشت و می توانند تا اعماق جنگل های زیبای این پارک گردش نمایند.

پارک ملی Sunderbans

این پارک ملی مشهور تعداد بسیار زیادی از ببرهای بنگال را در خود جای داده است. در یک شمارش برآورد شده که حدود دویست عدد ببر در این منطقه زندگی می نمایند! اما مشکل اینجا است که با توجه به مساحت بسیار زیاد این پارک ملی، احتمال تماشا ببرها از نزدیک بسیار کاهش می یابد، اما با این حال بازدید از این منطقه کاملا ارزش خواهد داشت. ورود به این پارک و بازدید از آن یک ماجراجویی کامل به شمار می رود و تجربه فوق العاده ای برای جهانگردان خواهد بود.

پارک ملی Pench

وسعت این پارک ملی به نسبت بقیه منطقه های که معرفی گردیدند چندان زیاد نیست. از طرفی تعداد ببرهای این منطقه هم چندان زیاد نخواهد بود، اما با توجه به وسعت نه چندان زیاد آن، احتمال تماشا ببرهای بنگال از نزدیک در این منطقه نسبتا بالا خواهد بود. جهانگردان زیادی به این منطقه سفر نمی نمایند و به همین علت هنگامی که به این نقطه می روید، حس می کنید که کل پارک متعلق به شما است.

پارک ملی Corbett

این پارک که به نام پارک ملی Hailey هم مشهور است، قدیمی ترین پارک ملی برای مشاهده ببرهای بنگال در هند است. شانس تماشا ببرها در این منطقه نسبتا پایین است، اما فضای این پارک کاملا ارزش تماشا را دارد. به این نکته توجه داشته باشید که تماشا ببرها در سافاری هند در بعضی از منطقه ها از پیش برنامه ریزی شده است و راهنماها می دانند که در چه بخش هایی از منطقه احتمال تماشا ببرها بیشتر است. اما در Corbett چنین چیزی وجود ندارد و اگر هم به صورت شانسی یک ببر را در این مکان مشاهده کردید، شک نکنید که این مسئله کاملا تصادفی بوده است. اگر هم ببری ندیدید، شانس این را دارید که فیل های وحشی را از نزدیک مشاهده کنید. این جانوران در این پارک ملی به وفور یافت می شوند.

مرکز حفاظتی حیات وحش Sasan Gir

شانس تماشا ببرهای بنگال در این منطقه صفر است! در این مکان هیچ ببری وجود ندارد. اما چیزی که بازدید از مکان را باارزش می نماید، احتمال تماشا آخرین بازمانده از شیرهای آسیایی است. شاید از این مسئله متعجب شوید، اما گونه خاصی از شیرهای آسیایی در هند هم وجود دارند. به طور کلی اگر جهانگردی به امید تماشا ببر قصد رفتن به سافاری هند را داشته باشد، سفر به این مرکز حفاظتی توصیه نمی گردد؛ اما اگر ماهیت سافاری برای جهانگرد مهم باشد، سفر به این منطقه و تماشا شگفتی های آن توصیه می گردد.

نظر شما در خصوص برترین مقاصد سافاری هند چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1933

به "برترین مقاصد سافاری هند، تجربه کشف حیات وحشی فوق العاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد سافاری هند، تجربه کشف حیات وحشی فوق العاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید