بهترین مسیرهای طبیعت گردی در اروپا

به گزارش مرد کوچک، پیاده گردی به فعالیتی در محیط باز می گویند که شامل پیاده روی در طبیعت می گردد. در مطالعات علمی هم، تأثیر مثبت پیاده گردی بر سلامت انسان تأکید شده است. قاره اروپا برای گردشگران علاقه مند به پیاده گردی مکان مناسبی به شمار می رود. در این مطلب به طور مختصر معروف ترین مسیرهای پیاده گردی را در این قارهبه شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین مسیرهای طبیعت گردی در اروپا

با ما سفر کنید و با مبلغ تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

1. کنگزلیدن، سوئد

راستا پیاده گردی کُنگزْلیدن (Kungsleden) در سوئد، که ترجمه آن راستا پادشاهی است، مسافتی حدود 435 کیلومتر را شامل می گردد. این راستا در شمال سوئد قرار گرفته است و تا منطقه لاپلند و مدار شمالی زمین امتداد یافته است. سوئد از نظر پوشش جغرافیایی از چهار ناحیه، شامل کوه های جنگلی، زمین های مرتفع، دریاچه های یخ زده و جلگه های حاصلخیز تشکیل می گردد. راستا پیاده گردی کنگزلیدن، چشم اندازی زیبا و خیره نماینده از خانه مردمان بومی با نژاد سامی، جنگل ها، دره های یخ زده و رودخانه های مارپیچ را به نمایش می گذارد.

2. راستا GR20، فرانسه

راستا پیاده گردی GR20 در فرانسه، راستای مناسب برای پیاده گردان در تمام فصول سال است. اگرچه در فصل زمستان این راستا پوشیده از برف می گردد و کار را کمی سخت تر می نماید. این راستا پیاده گردی در جزیره کرس قرار گرفته است. راستا GR20، با مسافت بیشتر از 177 کیلومتر تقریباً تمام طول جزیره کرس را پوشش داده و طی کردن کل آن، تقریباً دو هفته زمان می برد. البته، بخش شمالی این راستا، برای عبور سخت است؛ اما در عوض، با رسیدن به انتهای راستا پاداش می گیرید: دیدن یک منظره جادویی.

3. پارک ملی برشتس گادن، آلمان

پارک ملی برشتس گادن (Berchtesgaden) در نزدیکی مرز آلمان با اتریش، در فهرست جهانی یونسکو از ذخیرگاه های زیست کره (Biosphere Reserve) به شمار می رود. در سراسر این پارک، طیف گسترده ای از راستاهای پیاده گردی و مراکز اطلاع رسانی وجود دارد. در مساحتی 210 کیلومتر مربع، یکی از لوکیشن های فیلم اشک ها و لبخندها را خواهید دید.

4. راستا Alta Via 2، ایتالیا

راستا پیاده گردی Alta Via 2 در ایتالیا گفته می گردد که زیباترین راستا برای پیاده گردی است. منطقه دولومیت یک رشته کوه در شمال شرق ایتالیا بوده که بخشی از رشته کوه های آلپ به شمار می رود. شش راستا اصلی پیاده گردی در این رشته کوه های بزرگ وجود دارد و روستاهای زیادی هم در امتداد راستا خواهید دید که می توانید در آن استراحت کنید.

5. کوه های رتزات، رومانی

کوه های رِتِزات (Retezat) به عنوان بخشی از رشته کوهِ کارپات جنوبی، از مرتفع ترین قله ها در رومانی به شمار می رود. جنگل های بکر این کوه ها نشان از آن دارند که طبیعت وحشی و گیاهی گوناگونی را در این منطقه مشاهده خواهید کرد. حتی دریاچه های یخ زده و قله های برفی هم شما را وادار به ایستادن و تحسین این منظره می نماید. برخلاف شهرت این راستا، به طرز عجیبی دست نخورده به نظر می رسد.

6. فلات هاردانگرودا، نروژ

فلات هاردانْگروِدا (Hardangervidda) در نروژ، منطقه ای بزرگ است که هزاران کیلومتر را پوشش می دهد؛ اما در عین حال به لطف ساکنین کلبه های سنتی در طول راه، به راحتی قابل دسترسی است. پیاده گردان می توانند که از موزه هایی که فرهنگ بومی را به نمایش می گذارد دیدن نمایند یا گوزن ها را از نزدیک لمس نمایند.

7. پارک ملی دریاچه های پلیتیویچ، کرواسی

پارک ملی پلیتیویچ (Plitvice) در کرواسی، از میراث های جهانی یونسکو، 16 دریاچه را که از کوه های آلپ سرچشمه می گیرند، در خود جای داده است. اگرچه برای ورود به پارک باید هزینه کمی بپردازید، اما ارزش دیدن آبشارها، دریاچه ها و سایر مناطق را دارد. امکانات زیادی هم در اطراف پارک برای استراحت فراهم شده است.

8. لامسکا، اسپانیا

در اسپانیا منطقه ای به نام لامسکا (La Masca) در جزیره تنریف وجود دارد که با دره ها و صخره های تنگ پوشیده شده و کمی صعب العبور است که طی کردن این راستا، به کمی آمادگی بدنی مناسب احتیاج دارد. البته در بعضی نقاط راستا شیب بیشتری می گیرد که باید بیشتر تقلا کنید.

9. راستا ساحلی چینکوئتر، ایتالیا

راستا ساحلی چینکوئِتر (Cinque Terre)، یعنی پنج زمین، به پنج روستای ماهیگیری ساحلی در این منطقه اشاره دارد. هیچ کدام از راستاهای این منطقه آنچنان سخت نیست؛ ولی شیب زیادی دارند. مکان هایی برای توفق و استراحت ساخته شده که می توانید غذاهای لذیذ محلی را هم مزه کنید.

10. یونگفراو، سوئیس

خیره نماینده تنها کلمه مناسب برای توصیف این منطقه است! یونگفراو (Jungfrau) بخشی از رشته کوه آلپ در سوئیس با قله های سفید و دشت ها و جنگل های بکر، از فوق العاده ترین مکان ها بر روی کره زمین به شمار می آید. برای استراحت هم میتوانید در یکی از هتل های کوهستانی اقامت کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1210

به "بهترین مسیرهای طبیعت گردی در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مسیرهای طبیعت گردی در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید