برگزاری نمایشگاه نخستین ربات انسان نمای هنرمند دنیا

به گزارش مرد کوچک، موزه طراحی در لندن اکنون میزبان نمایشگاه هنری نخستین ربات انسان نما هنرمند دنیا است.

برگزاری نمایشگاه نخستین ربات انسان نمای هنرمند دنیا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فار به نقل از لایوساینس، موزه طراحی اکنون میزبان نمایشگاه هنری نخستین ربات انسان نما هنرمند دنیا است.

نخستین ربات انسان نما هنرمند دنیا که آیدا(Ai-Da) نام دارد به طور ویژه برای این طراحی شده است که خلاق باشد؛ یک موزه هنری در لندن از 18 ماه می برای نمایش های مهارت این ربات انسان افتتاح شده است.

این تصاویر به طرز شگفت آور دقیق، نقش هوش مصنوعی (AI) در جامعه بشری را زیر سوال می برد و این ایده را که هنر منحصراً یک ویژگی انسانی است، به گفته سازندگانش، به چالش می کشد.

Ai-Da به گونه ای طراحی شده است که مانند یک انسان زن رفتار می نماید؛ به گزارش گاردین، تیمی از برنامه نویسان، کارشناسان هنری و روانشناسان از دانشگاه آکسفورد و دانشگاه لیدز انگلیس دو سال از سال 2017 تا 2019 را صرف توسعه این ربات کردند و نام وی به نام آدا لاولاس، ریاضیدان پیشگام انگلیسی است که از اولین برنامه نویسان رایانه به حساب می آید.

نمایشگاه آیدا: پرتره یک ربات برای نخستین بار در دنیا سه خودنگاره بزرگ را به نمایش گذاشته که توسط یک ربات انسان نما فوق واقعی خلق شده اند.

پرتره های جدید Ai-Da ترکیبی از هوش مصنوعی مداوم به روز شده، برنامه نویسی داخلی و رباتیک پیشرفته است. چشم ها در واقع دوربینی هستند که به ربات اجازه می دهد تا در آنچه در آن خودش نقاشی یا مجسمه سازی می نماید نگاه کند و آن را تکرار کند. بازوهای رباتیک توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند که قادر به ایجاد پرتره های واقع گرایانه است، در عین حال شامل تکنیک ها و طرح های رنگی است که در نمونه های هنری ایجاد شده توسط هنرمندان انسانی واقعی که در هوش مصنوعی بارگذاری می شوند، استفاده می گردد.

در گذشته، کارهای Ai-Da شامل نقاشی های انتزاعی بر اساس مدل های پیچیده ریاضی بود و به گفته آرت نت، اولین نمایشگاه وی بیش از 1 میلیون دلار فروش هنری داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1632

به "برگزاری نمایشگاه نخستین ربات انسان نمای هنرمند دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه نخستین ربات انسان نمای هنرمند دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید