باورتان می گردد که در 100 سال آینده زندگی انسان ها این شکلی می گردد؟

به گزارش مرد کوچک، زندگی انسان در 100 سال آینده

واقعا شما می توانید دنیا را در 100 سال آینده تصور کنید؟ همین الان لطفا این کار را انجام دهید. اگر از من بپرسید که می گویم آنقدر خیابان ها مملو از ماشین است که آدم ها به آسمان پناه برده اند و سوار بر خودروهای پرنده هستند. لباس ها کمی عجیب و غریب تر از حد معمول شده اند، در این حد که لباس های عجیبی که امروزه در فشن شوها می بینیم در آن موقع به عنوان ساده ترین لباس ها به حساب می آیند. درخت و گیاهان هم حتی الکترونیکی و هوشمند شده اند و در بعضی از منطقه ها حتی مرز بین واقعی و غیر واقعی تعیین نیست؛ اما جدا از تصورات ما و با توجه به سرعت علم، زندگی انسان در 100 سال آینده چگونه می گردد و چه تغییری نسبت به امروز پیدا می نماید؟ پیشنهاد می کنم که در ادامه این مطلب با ما درخبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، تغییرات زندگی انسان در 100 سال آینده را مورد آنالیز قرار دهیم.

باورتان می گردد که در 100 سال آینده زندگی انسان ها این شکلی می گردد؟

درباره شکل زندگی انسان ها در 100 سال آینده و یا حتی بیشتر از آن، نظرات مختلفی وجود دارد. پر واضح است که در حال حاضر در سال 2018 میلادی زندگی می کنیم.

در بیشتر کشورهای جهان برای معین شدن بیماری در ارگان های داخلی فردی که بیمار است، دوربینی را به وسیله قرص به داخل اندام آن فرد راهنمایی می کنند، گوشی های هوشمند حتی سبک و نوع خرید لباس های ما را تحت تاثیر قرار داده اند، خیلی از جنبه های زندگی ما از بسیاری از لحاظ در گروی خدمات الکتریکی و تکنولوژیکی است.

بیایید از سال 2018 بگذریم و به سال 2118 میلادی سفر کنیم. اگر بخواهیم تصور کنیم ممکن است به سال هایی دورتر از 100 سال آینده برویم و به همین دلیل ما به بیان 10 تغییر اساسی که انسان ها در 100 سال آینده با آن روبرو خواهند شد، از زبان دانشمندان می پردازیم.

دانشمندان می گویند؛ مردم جهان در ابتدا از واحدهای مختلف پولی و مالی گریزان شده و همگی به استفاده از یک واحد پولی مشترک روی می آورند. در واقع تحولات مالی و تبدیل جهان به یک دهکده جهانی، سبب یکسان سازی واحدهای پولی در سراسر جهان خواهد شد و به این صورت پیشرفت و شکوفایی مالی در سراسر جهان و برای همه خواهد بود.

اقیانوس ها به عنوان منبع غذایی برای انسان ها مورد استفاده و بهره برداری قرار خواهند گرفت. با توجه به نرخ افزایش جمعیت کره زمین و بعلاوه کم شدن روز به روز منابع غذایی و طبیعی بر روی زمین این اتفاق ناگذیر خواهد افتاد.

احتمالا تا 100 سال آینده جمعیت کره زمین به 11 میلیارد نفر برسد و این در حالی است که زمین با جمعیت فعلی که نزدیک به 8 میلیارد نفر است، نمی تواند جوابگوی نیازهای بشری باشد و در خیلی از نقاط زمین، خشکسالی و قحطی وجود دارد. زندگی انسان در 100 سال آینده اینگونه خواهد بود که در کنار صید ماهی ها، از جلبک ها به عنوان منبعی از فیبر و یا حتی منبع آبی استفاده گردد.

دانشمندان پیش بینی می کنند که کشت جلبک های دریایی در 100 سال آینده یکی از بزرگ ترین منابع تجارت و عایدی در سراسر جهان خواهد بود. دانشمندان می گویند که به احتمال زیاد، صحراها تبدیل به جنگل های سر سبز می شوند زیرا نتایجی که امروزه در علم گیاه شناسی و ژنتیک حاصل شده است، بی شک این اختیار را به بشر می دهد که حتی صحراهای خشک و سوزان را تبدیل به جنگل های انبوه کنند.

بعلاوه انسان ها این علم و در نتیجه آن اختیار را خواهند داشت تا با اتکا بر آن ها، تغییرات آب و هوایی را کنترل کنند. به احتمال زیاد در آینده ای که بی شک بچه ها ما در آن سهمی خواهند داشت، هنگام تغییرات آب و هوایی مخرب، انسان اختیار کنترل آن را خواهد داشت تا خرابی برای منابع زمینی پیش نیاید.

جدای از این ها، با توجه به این که روز به روز بیشتر منابع آب شیرین جهان تحت تاثیر گرم شدن کره زمین و آب شدن کوه های یخی است، قطب جنوب در 100 سال آینده بی شک قابل سکونت خواهد بود. دانشمندان پیش بینی می کنند که در قطب جنوب صنعت و بازرگانی راه می افتد و انسان ها با توجه به زیست بوم موجود، کمترین لطمه و صدمه را به این زیست بوم وارد سازند.

در مقدمه به این اشاره کردیم که حتی در حال حاضر هم علم پزشکی به وسیله یک قرص این توانایی را دارد که به درون بدن انسان ها سفر کنید ولی بی شک مطمئن باشید که در 100 سال آینده با استفاد از علوم نانوتکنولوژی می تواند در درون رگ های هر انسانی سفر جذابی داشته باشد. دانشمندان این پیش بینی را نموده اند که انسان ها در آینده، بسیار بسیار باهوش تر خواهند شد و این هوش نه تنها عاملی ژنتیکی دارد بلکه داروها هم به آن یاری خواهند کرد.

یکی دیگر از پیشرفت های جالب و عجیب انسان ها این است که شاید در آینده انسان ها کمتر از توانایی به نام تکلم استفاده کنند زیرا قرار است به وسیله فکر کردن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بی شک داروهایی اختراع خواهند شد که انسان ها را به وسیله فکر کردن و تله پاتی کردن به یکدیگر مرتبط سازد. البته در حال حاضر کیت های هوشمندی نیز ساخته شده است که البته در مرحله امتحان است. فکرش را بکنید که برای تعطیلات، مقصدی خارج از جو زمین را برای خود در نظر بگیرید!

این را باید بدانید که در آینده ای نه چندان دور، گزینه سفر به فضا، بسیار مقصدی عادی و معمولی حتی قلمداد می گردد. از آن جایی که در حال حاضر بسیاری از مردم جهان قادر به تکلم به زبان انگیسی و بعد از آن اسپانیایی هستند، ممکن است در آینده همه انسان ها به این زبان ها صحبت کنند!

البته ممکن است زبان ماندارین چینی هم به این دلیل که این کشور دارای بیشترین جمعیت در جهان است، در زمره زبان های واحد جهان و در فهرست تغییرات زندگی انسان در 100 سال آینده قرار بگیرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2297

به "باورتان می گردد که در 100 سال آینده زندگی انسان ها این شکلی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باورتان می گردد که در 100 سال آینده زندگی انسان ها این شکلی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید