بانوان تنیسور استان در جهت پیشرفت

به گزارش مرد کوچک، راضیه شعبانی- البرز- خبرنگار: تنیس خاکی در استان البرز مدتی می گردد که توانسته با عملکرد ورزشکاران در مسابقات متعدد صندلی خوبی را در کشور به خود اختصاص دهد.

بانوان تنیسور استان در جهت پیشرفت

همین امر نیز باعث شده تا ورزشکاران در رده های سنی مختلف انگیزه بیشتری برای ارتقای صندلی خود در مسابقات مختلف کسب نمایند. در این میان برطرف مسائل موجود در این ورزش از مهم ترین عوامل برای پیشبرد اهداف آن است.

  • توجه، اعتماد و امکانات، لازمه پیشرفت تنیس

بازیکن 11 ساله البرزی و عضو تیم ملی تنیس خاکی کشور که از کودکی تاکنون به همراه پدرش در این رشته فعالیت نموده است، با اشاره به این که ارتقای کیفیت تنیس کشور برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، می گوید: بزرگ ترین دغدغه من و دوستانم در تنیس رشد و تعالی این رشته ورزشی و رسیدن به استانداردهای جهانی است. نیلی عطفی ادامه می دهد: دوست ندارم قهرمان کشوری باشم که آن کشور در دسته سوم آسیا قرار گرفته، بلکه می خواهم تنیس کشورم آنقدر رشد کند که تمام جهان روی تنیس ایران و قدرتش حساب ویژه باز نمایند. وی اضافه می نماید: رشته تنیس در رده پایه و نوجوانان احتیاجمند توجه است که چنانچه تا زمانی که من و دوستانم حدودا 17-18 ساله شدیم، این رخ داد که چه بهتر، در غیر این صورت نسل ما به تنیس نیمه جان ایران جان دوباره خواهد بخشید. این تنیسور البرزی ادامه می دهد: تنها ابزار مورد احتیاج ما برای پیشرفت در این رشته توجه، اعتماد و امکانات است که در صورت فراهم شدن تمامی این عوامل اتفاقات تازه ای را رقم خواهیم زد.

  • برابر نبودن امکانات برای آقایان و بانوان

دیگر تنیسور جوان البرزی که به برابر نبودن امکانات و مسابقات بانوان و آقایان اشاره می نماید، می گوید: یکی از مهم ترین مسائل در تنیس کمبود مسابقات در بخش بانوان است؛ به عنوان مثال اگر سایت مسابقات را نگاهی بیندازیم، به نسبت هر 5 مسابقه برای آقایان تنها یک مسابقه برای بانوان برگزار می گردد. ستاره رسولی ادامه می دهد: دسترسی نداشتن به بعضی امکانات و کمبود واردات وسایل و تجهیزات باعث شده است تا ابزار این ورزش با بالاترین هزینه به دست ما برسد که البته در بعضی موارد حتی با کمبود و یا نبود وسایل در بازار هم روبرو می شویم. وی می افزاید: تمامی این موضوعات باعث شده است که سطح تنیس ایران نسبت به سایر کشورها پایین تر بوده و ضرورت توجه به این رشته بیش از پیش احساس گردد. رسولی همچنین می گوید: امکانات البرز نسبت به سایر استان ها از شرایط بهتری برخوردار است، اما با وجود کمبود مربی در سطح حرفه ای بیشتر ورزشکاران در تهران تمرین می نمایند.

  • یک میلیون و 600 هزار تومان ورودی مسابقات

دیگر بانوی تنیسور استان هم که 7 سال سابقه فعالیت در تنیس، به عنوان بازیکن، مربی و داور را دارد، می گوید: نقطه عطف البرز در این رشته حمایت هیات تنیس استان از ورزشکاران است، اما این درحالی است که تنیسورهای البرزی به شدت با کمبود حامیان اقتصادی روبه رو هستند. ندا صدوقی با بیان این که برای هر مسابقه ورزشکاران هزینه بالایی را باید پرداخت نمایند، ادامه می دهد: به عنوان مثال برای شرکت در مسابقات لیگ دسته 2 هر تیم بدون هزینه بلیت، محل اسکان، خورد و خوراک و...، تنها برای هزینه ورودی باید مبلغی حدود یک میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کند و هر فردی که توان پرداخت هزینه را نداشته باشد، درواقع نمی تواند در مسابقات شرکت کند.

وی اضافه می نماید: با توجه به این که در پخش مسابقات بانوان و تبلیغات برای آنها اقدامات کمتری می گردد، بنابراین حمایت بخش خصوصی از بانوان کمرنگ تر می گردد. این تنیسور البرزی که اخیرا هم نایب قهرمان مسابقات لیگ دسته 2 کشور شده است، می گوید: با وجود این مسائل، حمایت بیشتر مسئولان در کم کردن هزینه مسابقات و تبلیغات بیشتر برای ورزشکاران خانم بیش از پیش احساس می گردد.

  • ارتقای سطح مربیان در دستور کار هیات

دبیر هیات تنیس البرز با بیان این که استعدادهای ویژه ای در استان کشف شده اند، می گوید: مربیان البرزی در کشف استعدادها عملکرد خوبی داشته اند، اما متاسفانه در پرورش و ادامه فعالیت آنها در استان اقدامات خوبی از سوی مربیان رخ نداده است. جعفر سهرابی ادامه می دهد: با توجه به افزایش فعالیت ورزشکاران البرزی در تهران و ضرورت ارتقای سطح مربیان، هیات تنیس خاکی استان کلاس های مربیگری متعددی برگزار نموده است.

وی اضافه می نماید: تاکنون پیروز شدیم بیش از 50 درصد از مربیان را از سطح درجه 3 به درجه 2 ارتقا دهیم. دبیر هیات تنیس خاکی استان همچنین می گوید: برای اولین بار یکی از مربیان استان برای مربیگری درجه یک بین المللی در مهرماه به تهران اعزام خواهد شد. وی در ادامه نیز یکی دیگر از دلایل فعالیت ورزشکاران البرزی در تهران را خانواده ها می داند و اضافه می نماید: به دلیل نزدیکی استان ما به پایتخت همیشه خانواده ها حاضرند که فرزندان آنها در تهران با مربیان تهرانی فعالیت نمایند.

  • تدارک امکانات برای بانوان

این روزها علی رغم این که بسیاری از تنیسورهای البرزی از فعالیت خود در تهران می گویند، اما بعضی مسئولان با تکذیب صحبت آنها معتقدند که ورزشکاران البرزی در کرج تمرین و از امکانات استان استفاده می نمایند. به گزارش خبرنگاران، نایب رئیس هیات تنیس خاکی البرز با اشاره به این که البرز در بخش بانوان رشته تنیس خاکی از ورزشکاران خوبی برخوردار است، گفت: خوشبختانه تاکنون توانسته ایم بسیاری از ورزشکاران را به فعالیت در کرج ترغیب کنیم.

طلا حسنیان خسروشاهی ادامه داد: اکنون یکی از زمین های تنیس خاکی استان به صورت رایگان سئانس های مختلفی را به ورزشکاران و قهرمانان اختصاص داده است. وی با اشاره به این که تعداد زیادی از قهرمانان البرزی در کرج فعالیت می نمایند، می گوید: طی اقداماتی که تاکنون انجام داده ایم توانسته ایم بخش اعظمی از ورزشکاران را به فعالیت در استان جذب کنیم.

نایب رئیس هیات تنیس خاکی استان همچنین با بیان این که به منظور افزایش انگیزه و ایجاد بستری مناسب برای ورزشکاران البرزی، میزبان المپیاد استعدادهای برتر کشور بودیم، گفت: از 29 مرداد تا 10 شهریور میزبان ورزشکاران در 2 بخش آقایان و بانوان بودیم. وی ادامه داد: با برگزاری این المپیاد در نظر داریم با کشف استعدادهای جدید اتفاق جدیدی را در تنیس استان و حتی کشور رقم بزنیم. خسروشاهی در ادامه نیز گفت: به منظور برطرف مسائل، برای جذب حامی اقتصادی نیز در حال رایزنی با شرکت ها هستیم و امیدواریم که بتوانیم در این راستا راه را برای ورزشکاران و برطرف مسائل آنهاهموار کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 364

به "بانوان تنیسور استان در جهت پیشرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوان تنیسور استان در جهت پیشرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید