انحصار در قطعه سازی خودرو، آغاز فساد است

به گزارش مرد کوچک، فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در بحث افزایش کیفی، ارزان سازی، کاهش مصرف سوخت و بومی سازی قطعات باید اقدامات بیشتری صورت گیرد گفت: اگر قطعه ساز، انحصاری گردد این آغاز فساد است.

انحصار در قطعه سازی خودرو، آغاز فساد است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، سردار امیرعلی حاجی زاده در نشست با سرپرست و معاونان وزارت صمت و مدیران عامل صنایع خودروسازی کشور گفت: در هشت سال دفاع مقدس که امکانات نداشتیم صنایع کشور به یاری ما آمدند از این رو امروز تکلیف صنایع دفاعی، یاری به اقتصاد و صنعت کشور است.

وی اضافه نمود: دشمنان ما با برنامه، صنعت خودروسازی کشور را تحریم کردند و ما تبعات آن را در سال های 97 و 98 با دپوی خودرو های ناقص در پارکینگ ها مشاهده کردیم، اما حرکت خوبی که در وزارت صمت و صنایع خودروسازی برای قطع وابستگی صورت گرفت موجب شد امروز این مشکل را نداریم اگرچه هنوز در بحث کیفی و خلق ایده و تبدیل آن به محصول در صنعت خودروسازی مشکلاتی داریم.

حاجی زاده با بیان اینکه هم افزایی و استفاده از داشته های یکدیگر موجب خدمت به فراوری کشور می گردد گفت: در حوزه معدن تجهیزاتی داریم که در بخش اکتشاف یاری خواهد نمود ضمن اینکه در حوزه توانمندی های فضایی و عکس های ماهواره ای می توانیم به بخش معدن یاری کنیم به طور نمونه یکی از سازمان ها برای نقشه برداری محدوده ای معدنی، 6 تا 7 ماه زمان پیش بینی نموده بود که ما با استفاده از امکانات پروازی 5 تا 6 روز انجام دادیم.

وی گفت: در حوزه خودرو اقداماتی اجرا شده که رو به جلو بوده و اخیراً تصمیم گیری شد کمیته هایی مشترک تشکیل گردد از این رو در حوزه خودرو تجربیات خود را در بخش تحقیقات منتقل خواهیم کرد ضمن اینکه در بحث افزایش کیفی، ارزان سازی، کاهش مصرف سوخت و بومی سازی قطعات باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اضافه نمود: در حوزه الکتریک و الکترونیک مجموعه ما توانمند است و می تواند تجربیات خود را در برطرف کاستی های موجود ارائه کند البته شاید در برخی از موارد احتیاج به ورود فیزیکی ما نباشد و فقط تجربیات و اطلاعات خود را منتقل کنیم.

سردار حاجی زاده گفت: اگر قطعه ساز، انحصاری گردد این آغاز فساد و اذیت کردن قطعه ساز خواهد بود ما در تجربه های دفاعی خود هیچ وقت کاری نکردیم که تأمین کننده و سازنده انحصاری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1029

به "انحصار در قطعه سازی خودرو، آغاز فساد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انحصار در قطعه سازی خودرو، آغاز فساد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید