اقدام برای ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) تهران

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران، پیروز حناچی، صبح آدینه در حاشیه آیین کاشت 40 اصله درخت در خیابان ولیعصر(عج) با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: به تأسی از سیره رسول اکرم(ص) که قطع درخت را مشابه قتل انسان می دانستند، کوشش نموده و خواهیم کرد که به توسعه فضای سبز در شهرمان بپردازیم.

اقدام برای ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) تهران

وی با اشاره به اینکه امروز برای آغاز پروژه احیای چنارهای خیابان ولیعصر(عج) به این جا آمده ایم، توضیح داد: به جرأت می توان گفت خیابان ولیعصر(عج) در جهان یک خیابان نادر است؛ خیابانی که نسل اولیه اش 18 هزار درخت داشت و هنوز 15 هزار عدد از آن ها باقی مانده اند.

حناچی گفت: همکارانم در سال گذشته 740 اصله از درختان خیابان ولیعصر(عج) را احیا کردند و سال جاری نیز بیش از 1000 درخت، از پارک وی تا میدان راه آهن، غرس خواهد شد. بن این درخت ها دست کم 15 ساله است و نهال محسوب نمی شوند. از 740 درخت سال گذشته نیز تنها 16 درخت رشد پیروز نداشتند و مابقی سبز و سالم هستند.

شهردار تهران اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر تهران توسعه فضای سبز و حفاظت از باغات را از مهم ترین وظایف و برنامه های خود می دانند. تابه حال 5 باغ را تثبیت نموده ایم که 3 مورد از آنان صرفا توسط شهرداری و 2 مورد نیز با همکاری بنیاد مستضعفان انجام شد. اصرار داریم که این برنامه را ادامه دهیم چراکه اگر می خواهیم حال و هوای شهرمان خوب گردد، باید به توسعه فضای سبز یاری کنیم.

حناچی با بیان اینکه امیدوارم گزارش های بعدی حامل خبرهای بهتر باشد، گفت: هرچند که در حال حاضر نیز آمارها نشان می دهند سال جاری وضعیت ذرات معلق موجود در هوا 20 درصد نسبت به سال گذشته بهبود پیدا نموده است.

وی همچنین به موضوع کمربند سبز تهران پرداخت و عنوان نمود: سال جاری در هفته درختکاری، در پهنه جنوبی البرز، کلنگ درختکاری در 1250 هکتار از آن منطقه نیز زده خواهد شد که شامل کاشت نهال و حدود 800 هزار درخت خواهد بود. شهردار تهران در انتها اعلام نمود: یک خبر خوب برای شهروندان پایتخت داریم؛ در حال اقدام برای ثبت جهانی خیابان ولیعصر(عج) هستیم.

همچنین زهرا صدر اعظم نوری رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز گفت : سال گذشته همزمان با حضورشهردار اسبق تهران، 740اصله چنار در کنار بزرگترین خیابان پایتخت کاشته شد و سال جاری در ادامه نهضت احیای چنارهای ولیعصر، 1100اصله دیگر نیز حد فاصل خیابان راه آهن و پارک وی کاشته شد.

وی ادامه داد : 18هزار چنار ولیعصر در سال 1311شمسی در 18کیلومتر کاشته شد و بزرگترین خیابان پایتخت را به یکی از فرح بخش ترین نقاط شهر بدل کرد.

به گفته نوری در طی بیش از 10سال، از 18هزار اصله چنار، تعدادی نابود شدند و زمانی که مدیریت شهری جدید بر سر کار آمد فقط 15هزار چنار باقی مانده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 157

به "اقدام برای ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام برای ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید