اردبیل ذخایرخونی قابل قبولی دارد

به گزارش مرد کوچک، مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: به رغم شرایط کرونایی ذخایر خونی در استان اردبیل قابل قبول است.

اردبیل ذخایرخونی قابل قبولی دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، شراره دژکام، مدیر کل انتقال خون استان اردبیل در بازدید از پایگاه های انتقال خون در استان اظهار کرد: از زمان آغاز کرونا و با همکاری خوب خبرنگارانان 4 هزار و 532 واحد خون از سوی مردم اهدا شده است.

وی بیان نمود: در این مدت ذخیره خون استان به مرز هشدار نرسیده و افراد خیر و اهدانمایندگان مستمر خون مساعدت لازم را انجام دادند تا بیماران احتیاجمند به خون و فرآورده های آن در مضیقه نباشند.

مدیرکل انتقال خون اردبیل افزود: علاوه بر تامین احتیاجهای مراکز درمانی هزار و 500 واحد خون نیز از استان به سایر استان ها ارسال کردیم تا یاریی به تامین خون مورد احتیاج و ذخایر خونی سایر استان ها نموده باشیم.

دژکام توضیح داد: احتیاج مراکز درمانی را به صورت روزانه تامین می کنیم.

وی بیان نمود: در آستانه ماه رمضان و احتمال کاهش مراجعین برای اهدای خون امیدواریم خیرین و اهدانمایندگان عادت اهدای خون را فراموش ننمایند و در این ایام نیز یاریگر ما باشند.

مدیر کل انتقال خون اردبیل گفت: برای حفظ سلامت اهدانمایندگان خون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع اهدانمایندگان در پایگاه ها هموطنان می توانند با مراجعه به سایت انتقال خون و به شکل الکترونیکی نوبت گیری نموده و در فرصت مشخص شده با مراجعه به پایگاه ها خون خود را اهدا نمایند.

دژکام با قدردانی از گروه های مختلف مردمی به ویژه خیرین و اعضای هیات امنای مساجد و گروه های دینی و مذهبی در مراجعه به پایگاه ها برای اهدای خون افزود: در روزهای گذشته و در یک پویش مردمی اعضای هیات النور اردبیل با مراجعه روزانه 15 نفر در مدت یک هفته یاریگر ما در تامین خون و فرآورده های آن بودند.

وی اظهار کرد: با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در این ایام کرونایی کوشش می کنیم یاری کار اهدانمایندگان خون باشیم تا باکیفیت ترین خون به دست بیماران و احتیاجمندان برسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 963

به "اردبیل ذخایرخونی قابل قبولی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل ذخایرخونی قابل قبولی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید