آمازون اولین روتر مش وای فای 6E را عرضه کرد

به گزارش مرد کوچک، شرکت آمازون در سال 2019 استارتاپ سازنده روترهای مش وای فای Eero را خریداری کرد. پس از این خرید، روترهای مش وای فای مقرون به صرفه قیمت Eero 6 و Eero Pro 6 با پشتیبانی از وای فای 6 در سال 2020 معرفی شدند.

آمازون اولین روتر مش وای فای 6E را عرضه کرد

حالا، روز چهارشنبه شرکت Eero دو روتر مش وای فای نو رونمایی کرد: Eero 6 Plus و Eero Pro 6E.

روتر Eero Pro 6E اولین سیستم مش وای فای 6E آمازون و Eero محسوب می گردد و همان طور که از نامش پیدا است؛ از Wi-Fi 6E پشتیبانی می نماید که آخرین نسل وای فای استاندارد شده در جهان است. مزیت بزرگ وای فای 6 ای در پشتیبانی از فرکانس سوم 6 گیگاهرتز است که اخیرا در بسیاری از کشورها آزاد شده و اجازه تبادل اطلاعات روی وای فای را می دهد.

روتر Eero Pro 6E سه بانده است که یک باند آن برای ارتباطات بی سیم backhaul میان این روتر و روترهای نود فرعی در مکان های دیگر ساختمان استفاده می گردد. یک مزیت بزرگ دیگر این روتر مش وای فای، استفاده از یک درگاه شبکه اترنت 2.5 گیگابیت بر ثانیه است. این درگاه اجازه می هد کاربران به راحتی از سرویس های اینترنت چند گیگابیتی AT&T و Verizon و Frontier و Comcast Xfinity و Google Fiber و غیره استفاده نمایند. البته، این روتر دارای یک درگاه اترنت 1 گیگابیت هم هست.

سرعت وای فای باند 6 گیگاهرتز حداکثر به 1.3 گیگابیت بر ثانیه می رسد و خود شرکت آمازون می گوید هر تک روتر Eero Pro 6E برای پوشش دادن مساحتی حدود 200 مترمربع کافی است. نزدیک به صد دستگاه می توانند به شبکه مش وای فای این روتر وصل شوند.

آمازون بسته سه روتری Eero Pro 6E را به قیمت 699 دلار و بسته تک روتری آن را 299 دلار می فروشد که مانند همواره قیمت بالایی نسبت به سایر سیستم های مش وای فای بازار است.

آمازون یک روتر مش وای فای ارزان قیمت به نام Eero 6 Plus نیز معرفی کرد که البته از وای فای 6E پشتیبانی نمی نماید و دارای درگاه های اترنت چند گیگابیتی نیست و فقط از استاندارد وای فای 6 با پهنای باند 160 مگاهرتز روی فرکانس 5 گیگاهرتز حمایت می نماید. این روتر مش وای فای یک گزینه ارزان از Eero محسوب می گردد که بسته سه تایی این روتر با قیمت 299 دلار و بسته تک روتری آن 139 دلار قیمت دارد.

روتر Eero 6 Plus برای پوشش دادن مساحتی 150 متر مربعی مناسب است و 75 دستگاه یا کاربر به وای فای به طور همزمان وصل خواهند شد.

برترین راه کار برای افرادی که مشکل قیمت ندارند؛ خرید یک روتر اصلی Eero Pro 6E و سه روتر Eero 6 Plus است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2017

به "آمازون اولین روتر مش وای فای 6E را عرضه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون اولین روتر مش وای فای 6E را عرضه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید