آغاز مجامع انتخاباتی 1400 فدراسیون های ورزشی از خردادماه

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران، تیرماه سال جدید دوره ریاست در سه فدراسیون اسکیت، ژیمناستیک و تیراندازی به انتها می رسد. در واقع این فدراسیون ها به ترتیب اولین فدراسیون هایی هستند که در سال جاری وارد فرایند انتخاباتی می شوند.

آغاز مجامع انتخاباتی 1400 فدراسیون های ورزشی از خردادماه

قبل از رسیدگی به شرایط انتخاباتی این فدراسیون ها اما وزارت ورزش ملزم به سروسامان دادن انتخابات شطرنج، دوچرخه سواری و ورزش های زورخانه ای است که پرونده انتخاباتی آنها از سال 98 و 99 به جامانده است.

با این حال وزارت ورزش به خاطر در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان قصد دارد برگزاری انتخابات فدراسیون ها از خردادماه آغاز کند.

مهدی مستجاب الدعوه معاون امور مجامع دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی در وزارت ورزش با یادآوری اینکه ماه مبارک رمضان از 25 فروردین ماه آغاز می شود، به خبرنگاران گفت: در ایام ماه رمضان به دلیل روزه دار بودن افراد و اینکه سفر آنها را برای حفظ روزه داری با مشکل روبرو می کند، هیچ برنامه ای برای برگزاری مجامع انتخاباتی نداریم. قبل از ماه رمضان هم امکان برگزاری مجمع نیست چون هنوز نتیجه استعلام نهایی کاندیداها اعلام نشده تا بر اساس آن بتوانیم تاریخ مجمع را دو هفته پیش از زمان برگزاری به اعضای مجمع اطلاع رسانی کنیم.

وی شرح داد: بر همین اساس مجامع انتخاباتی فدراسیون ها را بعد از ماه رمضان و از اوایل خردادماه آغاز می کنیم.

مستجاب الدعوه همچنین به آئین نامه انتخاباتی فدراسیون ها و یکی از بندهای این آئین نامه مبنی بر نام نویسی از کاندیداها 75 روز پیش از اتمام دوره ریاست اشاره کرد و گفت: طبق اختیاری که وزیر ورزش برای استفاده از این آئین نامه و بندهای آن دارد، نام نویسی از کاندیداهای سه فدراسیونی که تیرماه با خاتمه دوره ریاست روبرو می شوند به موقع انجام می شود تا انتخابات آنها در نیمه نخست سال و پیش از اتمام دولت برگزار شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1541

به "آغاز مجامع انتخاباتی 1400 فدراسیون های ورزشی از خردادماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مجامع انتخاباتی 1400 فدراسیون های ورزشی از خردادماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید