آخرین شرایط آب و هوای تهران در پنجم دی ماه ، آبعلی به 11 درجه زیر صفر می رسد

به گزارش مرد کوچک، بعد از دو روز بارش برف وباران در تهران، دمای هوای بیشتر شهرهای استان طی امشب و فردا، به زیر صفر می رود و شهروندان، سرما و یخبندان کم سابقه ای را در شهرهای استان تجربه می نمایند؛ سرمایی که طبق پیش بینی ها تا آخر هفته تداوم خواهدداشت.

آخرین شرایط آب و هوای تهران در پنجم دی ماه ، آبعلی به 11 درجه زیر صفر می رسد

به گزارش خبرنگاران آنلاین، براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، شرایط جوی استان تهران تا روزچهارشنبه در برخی نواحی، در مرکز و نیمه جنوبی در روزهای یکشنبه، اواخر وقت سه شنبه تا چهارشنبه به ویژه نیمه شمالی با فعالیت متناوب سامانه بارشی است و آسمانی نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات همراه با بارش پراکنده باران، گاهی همراه با برف و در ارتفاعات کولاک برف و پدیده مه پیش بینی می گردد.

شهرهای زیر صفر تهران

بعلاوه در بیشتر منطقه ها تهران به ویژه ارتفاعات برای امروز شاهد کاهش دمای شبانه خواهیم بود و ماندگاری آن تا سرانجام هفته مورد انتظار است. بر این اساس، دمای هوا فردا دوشنبه 5 دی ماه، در تهران بین 9 و منفی یک درجه، آبعلی بین صفر تا منفی 11 درجه، اسلامشهر و بهارستان بین 11 تا یک درجه، پاکدشت بین 10 تا منفی یک درجه، پردیس بین 3 تا منفی 8 درجه، پیشوا بین 10 تا منفی یک درجه، دماوند بین 2 تا منفی 10 درجه، رباط کریم بین 10 تا منفی یک درجه، ری بین 11 تا صفر درجه، شمیرانات بین 5 تا منفی 3 درجه، شهریار بین 9 تا منفی 4 درجه، فیروزکوه بین 2 تا منفی 5 درجه، قدس بین 8 تا منفی 2 درجه، لواسان بین 4 تا منفی 7 درجه، ملارد بین 9 تا منفی4 سانتی گراد پیش بینی می گردد.

از سوی دیگر، با وجود بارش های دوروزه در تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای تهران با ثبت عدد 117 برای گروه های حساس ناسالم شد و آلودگی هوا بعد از وقفه دوروزه بار دیگر به تهران بازگشت.

بازگشت آلودگی به شهر

به گزارش خبرنگاران، در حالی که طی دو روز گذشته، بارش برف و باران در مرکز، کیفیت هوا را به شرایط قابل قبول رسانده بود، اما طبق پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوا فردا هم مثل امروز یکشنبه روی دور ناسالم برای گروه های حساس می ماند و بهبود هوای شهر پیش بینی نمی گردد.در این شرایط افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و بچه ها باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می گردد نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی باشد. برای مثال کار کردن در باغچه در طول روز. فعالیت سنگین نیز عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می گردد نفس کشیدن به سختی صورت گیرد؛ برای مثال دویدن.

براساس استانداردهای مشخص شده، کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته تقسیم بندی می گردد. از عدد صفر تا 50 در محدوده هوای پاک، از 51 تا 100 هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا میانه تعریف می گردد. اما از محدوده 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس است؛ در بازه 151 تا 200 نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها و از محدوده 201 تا 300 نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می گیرد. ضمن اینکه بر اساس این دسته بندی در محدوده 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2177

به "آخرین شرایط آب و هوای تهران در پنجم دی ماه ، آبعلی به 11 درجه زیر صفر می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط آب و هوای تهران در پنجم دی ماه ، آبعلی به 11 درجه زیر صفر می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید