93 کیلومتر فضای سبز سرپوشیده برای دوچرخه سواری و دویدن در دبی

به گزارش مرد کوچک، به گفته مجری توسعه شرکت یو آر بی، لوپ سازه ای است که در تمام طول سال شرایط آب و هوایی آن کنترل می گردد و برای ترویج دوچرخه سواری و پیاده روی به عنوان اصلی ترین راه حمل ونقل برای مردم دبی طراحی شده است.

93 کیلومتر فضای سبز سرپوشیده برای دوچرخه سواری و دویدن در دبی

به گزارش ایندیپندنت؛ لوپ یک سیستم حمل ونقل بدون انتشار گاز های گلخانه ای است که کف پوش آن با انرژی جنبشی کار می نماید، بنابراین این مجموعه 100درصد با انرژی تجدید پذیر کار می نماید. این پروژه چندین کاربری خواهد داشت و گزینه هایی برای سرگرمی ساکنان و بازدیدنمایندگان ارائه می دهد.

ساخت چندین هتل سلامتی در امتداد مسیر مارپیچ پروژه، برای گردشگری سلامت در دستور کار پروژه قرار گرفته است. مجریان این طرح قصد دارند با هتل های لوکس، میانه و مقرون به صرفه، شرایط را برای پذیرش همه نوع مسافری مهیا نمایند.

دبی برترین مکان برای کارآفرینی در جابه جایی شهری است. او در ادامه به حمل ونقل در اروپا اشاره نمود که بیشتر مردم یا پیاده به محل کار می روند یا از دوچرخه استفاده می نمایند. او اضافه کرد: هدف ما این است که بیش از 80 درصد مردم را در دبی به استفاده روزانه از دوچرخه وادار کنیم.

لوپ که در یک ساختار شیشه ای منحنی قرار گرفته، پر از فضای سبز است و چندین پارک کوچک، زمین های بازی و بخش های مختلفی دارد. مزارع عمودی در داخل سازه می توانند برای رشد محصولات مورداستفاده قرار گیرند و امکان فراوری بیشتر مواد غذایی محلی در شهر را فراهم نمایند.

این پروژه در حال حاضر در مرحله تحقیق و توسعه است، اما در صورت تصویب، به واسطه ایجاد امکان دوچرخه سواری یا پیاده روی برای ساکنان شهر، می تواند بخش مهمی از برنامه های کاهش وابستگی به خودرو را اجرایی کند.

هرچند هنوز مسیر دقیق پروژه لوپ معین نشده است، اما طبق پیشنهاد های اولیه از محله هایی مثل داون تاون، الکوز، جی ال تی و میدان اکسپو سیتی عبور می نماید.

پیش بینی می گردد فاز اول این پروژه تا انتها سال به انتها برسد.

اگر این پروژه اجرایی گردد، برای کسانی که از لوپ استفاده می نمایند، به ازای قدم های روزانه یا مدت زمان دوچرخه سواری، پاداش تعلق می گیرد. بر اساس اطلاعاتی که ردیاب ها ثبت می نمایند، هرچه تعداد قدم ها یا مسافت طی شده با دوچرخه بیشتر باشد، پاداش بیشتری به فرد تعلق می گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2186

به "93 کیلومتر فضای سبز سرپوشیده برای دوچرخه سواری و دویدن در دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "93 کیلومتر فضای سبز سرپوشیده برای دوچرخه سواری و دویدن در دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید