تور ارزان یونان: کدام دیدنی های آتن را ببینیم و لذت ببریم؟

به گزارش مرد کوچک، در آتن بگردید و لذت ببرید

در سفر به آتن گزینه های فراوانی برای گشت و گذار و بازدید وجود دارد. ویرانه های بنای با شکوه آکروپولیس که در سطح دنیا شناخته شده است، موزه استثنایی باستان شناسی که در آن آثار کشف شده از این محل به نمایش گذاشته می گردد و ده ها اثر تاریخی دیگر که همه و همه بر جاذبه های شهر آتن افزوده اند. گردشگران می توانند در زیبایی ها و جاذبه های محله پلاکا (Plaka) و کوچه های باریک و سنتی آن که خانه های بسیار ظریف و زیبا، مغازه ها و رستوران های متعددی در آن وجود دارد، گشت زده و از تماشا این منطقه لذت ببرند. با خبرنگاران همراه باشید و با بعضی تماشای های این شهر باستانی آشنا شوید:

تور ارزان یونان: کدام دیدنی های آتن را ببینیم و لذت ببریم؟

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

المپیون: المپیان زئوس | Olympeion: Temple of Olympian Zeus

این مکان که به زئوس، خدای خدایان یونان باستان تعلق دارد، بزرگ ترین مکان مذهبی در یونان باستان محسوب شده و اگرچه پارتنون امروزه در شرایط بهتری به جای مانده است اما در دوران باستان، زئوس بسیار با ابهت تر و بزرگ تر محسوب می شده است. این مکان متعلق به قرن ششم پیش از میلاد است اما عملیات ساخت آن تا قرن دوم میلادی ادامه داشته و امپراتور هادریان آن را تکمیل کرد. تصور شکوه و عظمت آن در زمان کامل بودن، چندان دور از فکر و سخت نیست. بیش از یکصد ستون بزرگ سنگی، سقف جایگاه مقدس این ساختمان را نگه می داشت که امروزه تنها 15 عدد از آن ها به جای مانده و مابقی ستون هایی که تخریب نشده اند نیز روی زمین سقوط نموده و در مجموع، ویرانه های آن نشان دهنده شکوه و عظمت آن در روزگار خود است. این بنای بسیار بزرگ، به فراخور مقام زئوس؛ مهم ترین و قدرتمندترین خدای یونان باستان و خدای خدایان ساخته شده بود. در نزدیکی آن و در شمال (Olympeion) بقایای دیوار تمیستوکل (Themistokles wall) و یک حمام رومی قرار گرفته است.

آدرس: City Center near the Athens Gate and Athanasiou Diakou Street, Athens

محله های پلاکا و آنافیوتیکا | Anafiotika and Plaka

در حد فاصل سراشیبی شمالی آکروپولیس و خیابان ارمو، محله بسیار زیبای پلاکا با دارا بودن دو اثر باستانی ارزشمند در خیابان پپوپیدا (Pepopida)، جاذبه مهمی به شمار می رود. نخستین اثر باستانی، بازار رومی آگورا متعلق به قرن یک پیش از میلاد و اثر دوم نیز کتاب خانه هادریان است که به قرن 2 میلادی تعلق دارد. این محله دارای محیطی مشابه روستاهای اصیل یونانی بوده و با پیاده رو ها و خیابان های کم عرض و میدانی زیبا، خانه هایی دارای نمایی فوق العاده و همینطور کلیسای (Metamórfosis) در جنوب غربی و کلیسای (Kapnikaréa) در شمال. در این محله تعداد زیادی رستوران های اصیل یونانی با بالکن هایی زیبا برای نشستن میهمانان وجود داشته و مشهورترین این رستوران ها در خیابان (Mnisikleous) قرار دارند. البته بسیاری از رستوران ها علی رغم دارا بودن ظاهری زیبا، چندان مناسب نبوده و صاحبان آن ها بیشتر به فکر کسب منفعت از گردشگران بوده و به خدمات توجه چندانی نداشته و توصیه می گردد از آن ها اجتناب کنید. پیش از انتخاب رستوران در این محله بهتر است از کتابچه های راهنما یاری گرفته یا از مردم محلی پرس و جو کنید. در محله هایی که کمی دورتر از تپه تاریخی قرار دارند نیز می توانید تعداد زیادی کافه - رستوران های مناسب و خوب پیدا کنید.

در شمال آکروپولیس محله آنافیوتیکا قرار گرفته است که روستای زیبا و مجذوب نماینده است. در این محله نیز گردشگران می توانند از غذاهای محلی یونانی و رستوران های پر تعداد آن لذت ببرند. خیابان های محله آنافیوتیکا متعلق به قرون وسطی بوده و گشت و گذار در آن بسیار لذت بخش است.

مراسم تعویض نگهبانان میدان سینتاگما | Syntagma

برای بسیاری از گردشگران، تماشای مراسم تعویض پست نگهبانان میدان سینتاگما؛ فراموش نشدنی و خاطره انگیز است. سربازان گارد ریاست جمهوری یونان در برابر ساختمان مجلس هلنی میدان سینتاگما به صورت 24 ساعته و در تمای روزهای سال مشغول نگهبانی هستند. این سربازان به طور سنتی از لباس های ویژه ای شامل دامن پلیسه دار و کفش های ویژه و منگوله های تزئینی استفاده می نمایند. مراسم تعویض نگهبانان هر روز راس ساعت 11 صبح در مقابل مقبره سرباز گمنام انجام می گردد. این مقبره به عنوان یادمان سربازان گمنامی است که در راه وطن کشته شده اند. این مقبره دارای تزئینات و نمایی از جنس سنگ مرمر بوده و به سبک مقبره قهرمانان دوره باستان ساخته شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1910

به "تور ارزان یونان: کدام دیدنی های آتن را ببینیم و لذت ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: کدام دیدنی های آتن را ببینیم و لذت ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید