کتابخوان ترین بچه ها جهان را بشناسید

به گزارش مرد کوچک، نتایج تحقیقات نشان می دهد که بچه ها در بریتانیا و ایرلند در سال گذشته کتاب های بیشتری مطالعه نموده اند.

کتابخوان ترین بچه ها جهان را بشناسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، نتایج یک گزارش نشان می دهد که با وجود افزایش علاقه به کتاب خوانی به وسیله بوک تاک در بین نسل جوان، شمار کتاب هایی که در ایرلند و بریتانیا به وسیله بچه ها در سال گذشته مطالعه شده با حدود 25 درصد افزایش همراه بوده است.

بر اساس گزارش بچه ها چه کتاب هایی مطالعه می نمایند سال 2023 که بچه ها ایرلند و بریتانیا را مورد آنالیز قرار می دهد، دانش آموزان 27,265,657 کتاب را در سال تحصیلی 2021 تا 2022 مطالعه نموده اند که این آمار به طور دقیق 24 درصد بیشتر از آمار مطالعه سال تحصیلی 2020 تا 2021 است.

محققان دریافتند که ترندهای فضای مجازی همانند بوک تاک در تیک تاک به بچه ها یاری نموده تا با کتاب هایی همانند مجموعه کتاب های محبوب نفس گیر نوشته آلیس اوسمن آشنا شوند.

جف کینی، نویسنده مجموعه کتاب های خاطرات یک بچه چلمن و دیوید ویلیامز در بین دانش آموزان دبستانی در جایگاه نخست و دوم نویسندگان محبوب به جای مانده اند. درحالی که در مدرسه مبه وسیلهه، پس از کینی و ویلیامز، جی کی رولینگ از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده است.

این تحقیق با آنالیز نزدیک 1.3 میلیون دانش آموز در سراسر بریتانیا و ایرلند صورت گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2212

به "کتابخوان ترین بچه ها جهان را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخوان ترین بچه ها جهان را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید