کاهش شدید محبوبیت ماکرون در پی ناآرامی های اخیر

به گزارش مرد کوچک، یک نظرسنجی از ثبت رکورد جدید در کاهش محبوبیت رئیس جمهور و نخست وزیر فرانسه بعد از اعتراضات اخیر جنبش جلیقه زردها در این کشور خبر داده است.

کاهش شدید محبوبیت ماکرون در پی ناآرامی های اخیر

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس یک نظرسنجی اجرا شده توسط Ifop-Fiducial برای رسانه های فرانسوی پاری ماچ و سود رادیو که نتایجش امروز سه شنبه منتشر شد، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و ادوار فیلیپ، نخست وزیر این کشور با تشدید اعتراضات اخیر در فرانسه علیه افزایش قیمت سوخت، شاهد کاهش محبوبیتشان به سطح جدیدی بوده اند.

در این نظر سنجی که چند روز پیش اجرا شده، محبوبیت ماکرون با شش درصد کاهش نسبت به نظرسنجی مربوط به ماه قبل به 23 درصد کاهش یافته است. محبوبیت ادوار فیلیپ هم با 10 درصد کاهش نسبت به نظرسنجی قبلی به 26 درصد رسیده است.

اکنون این میزان محبوبیت معادل محبوبیتی است که فرانسوا اولاند رئیس جمهور قبلی این کشور در اواخر 2013 داشت. اولاند با کسب کمترین میزان محبوبیت یک رئیس جمهور در تاریخ فرانسه تبدیل به نامحبوب ترین رئیس جمهور در تاریخ این کشور شد.

تظاهرات جلیقه زردها نخستین بار در 17 نوامبر در اعتراض به افزایش قیمت سوخت در فرانسه برگزار گردید و از آن موقع تا کنون تبدیل به یک جنبش اعتراضی گسترده و قیامی بر ضد ماکرون شده است.

در تاریخ اول دسامبر اعتراضات در پاریس به خشونت فراوان کشیده شد و در این خشونت ها خسارات فراوانی به بنای طاق نصرت پاریس و خیابان شانزه لیزه وارد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 103

به "کاهش شدید محبوبیت ماکرون در پی ناآرامی های اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شدید محبوبیت ماکرون در پی ناآرامی های اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید