چطور برای کوله گردی آماده شویم؟ (قسمت دوم)

به گزارش مرد کوچک، یکی از تفریحات لذت بخش که هواداران زیادی دارد، کوله گردی است. در قسمت قبلی مقاله، نکاتی درباره برنامه ریزی سفر یاد گرفتیم. در این مقاله با نکاتی برای آماده کردن وسایل مورد احتیاج آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور برای کوله گردی آماده شویم؟ (قسمت دوم)

بخش دوم؛ آماده کردن وسایل مورد احتیاج

1. یک کوله پشتی بادوام و متناسب با اندام خود تهیه کنید. کوله پشتی یا ساک های طبیعت گردان باید به مقدار کافی مقاوم باشد تا بتواند وزن بار زیاد آنها را تحمل کند. در عین حال باید به مقدار ای سبک باشد که پس از یک گردش طولانی، موجب آسیب به بدن و درد در قسمت های مختلف آن نگردد. کوله ای انتخاب کنید که بندهای مختلف از جمله بند کمری داشته باشد تا وزن آن روی قسمت های مختلف بدن تقسیم گردد.

کوله پشتی های مخصوص طبیعت گردی در فروشگاه های لوازم ورزشی به فروش می رسند و شما می توانید با توجه به قد و سایزتان یکی را انتخاب کنید. حتما قبل از خرید آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید مناسب اندام شما است.

کوله پشتی شما باید فضای کافی برای مقداری غذا و آب، جعبه یاری های اولیه، چراغ قوه یا هدلامپ و باتری اضافه، چادر و کیسه خواب داشته باشد هرچند که ممکن است برای یک سفر گروهی، به همه آنها احتیاج پیدا نکنید.

2. پوتین های مخصوص پیاده روی و کوهنوردی بپوشید. بدون کفش مناسب نمی توانید مدت زیادی پیاده روی کنید. اگر تصمیم دارید مسافت زیادی را طی کنید باید کفش مناسبی داشته باشید که بتواند فشارهای وارده را تحمل کند. یک جفت پوتین ضدآب و مقاوم برترین انتخاب است.

یک جفت صندل یا کتونی سبک همراه داشته باشید. در بعضی از محیط های طبیعی می توانید از کفش های تنیس نیز بهره ببرید. البته اطمینان حاصل کنید کفشی که می پوشید به مقدار کافی مقاوم هست که سفر چند روزه شما را دوام بیاورد و در محیط های مختلفی که حرکت می کنید کارایی داشته باشد.

3. لباس اضافه همراه ببرید. داشتن لباس اضافه باعث می گردد که در شرایط آب وهوایی متفاوت، نگران پوششتان نباشید. حتی اگر هوا گرم است با خودتان لباس اضافه ببرید زیرا نمی دانید در ادامه روز هوا چه تغییری می نماید.

معمولا در کوهستان ها و ارتفاعات، هوا به سرعت دچار تغییر و دگرگونی می گردد. حتی اگر هوا خیلی گرم است باز هم یک کت اضافه یا بارانی همراه ببرید. کلاه، جوراب، دستکش و یک شلوار سبک را از قلم نیاندازید.

به جای لباس های نخی لباس هایی از جنس الیاف مصنوعی یا پشمی همراه ببرید چرا که هم شما را گرم نگه می دارند و هم زود خشک می شوند.

جوراب اضافه را از قلم نیاندازید چرا که قرار است مسافت زیادی را پیاده طی کنید و تمیز و خشک نگه داشتن پاها در طول سفر بسیار مهم است.

4. برای همه اعضای گروه، عذای سبک و پرانرژی همراه داشته باشید. بهتر است هرکس غذای حاضری مناسب برای خود داشته باشد. غذاهایی با پروتئین و کالری بالا انتخاب کنید. مغزها و میوه های خشک نیز انتخاب خوبی به عنوان تنقلات سفر هستند.

5. گروهی وسایلتان را آماده کنید نه انفرادی. هر کسی باید کیسه خواب برای خود داشته باشد و چادری که می برید باید به مقدار همه، فضا داشته باشد. هوشمندانه بار سفر را ببندید. وسایلتان را با هم مقایسه کنید و از چیزهایی که ضرورتی ندارد، یکی را همراه ببرید.

حداقل یکی از هرکدام از این وسایل داشته باشید: فیلتر آب، اجاق سفری، قابلمه یا ماهیتابه.

از این وسایل ضروری بیش از یکی همراه ببرید: جعبه یاری های اولیه، قطب نما، کپی از نقشه محل، فندک یا کبریت، چراغ قوه.

6. لیست وسایل مورد احتیاج را تهیه کنید و قبل از سفر آن را آنالیز کنید تا چیزی را از قلم نیندازید. اطمینان حاصل کنید که تمام ابزار و وسایلی که با خود می برید سالم هستند و به درستی کار می نمایند. برای آنالیز وسایل و احیانا تعمیر یا جایگزین کردن آنها وقت بگذارید.

چادرتان را تمیز کنید اگر آخرین باری که استفاده نموده اید این کار را انجام نداده اید. از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

فندک و سوخت نو را جایگزین کنید و باتری چراغ قوه ها و سایر وسایلی که با باتری کار می نمایند را چک کنید تا در شرایط اضطراری، مستاصل نشوید.

7. سوت و آینه همراه ببرید. داشتن سوت و آینه در شرایط اضطراری به کارتان خواهد آمد. اگر یکی از اعضای گروه از سایرین جدا گردد با سوت زدن می تواند گم شدن خود را اطلاع دهد. در شرایط اضطراری تر، منعکس کردن نور آفتاب با آینه، برای علامت دادن به تیم امداد و نجات مورد استفاده قرار می گیرد. این دو مورد، اشیای بسیار کوچکی هستند که در شرایط سخت حتی می توانند جان شما را نجات بدهند.

8. نقشه منطقه را از قلم نیاندازید. برای داشتن یک گردش خوب و امن حتما نقشه ای با جزییات دقیق از محلی که قصد سفر دارید تهیه کنید و همراهتان ببرید. نقشه پارک های ملی معمولا در ابتدای جهتهای گردشی به گردشگران ارائه می گردد. در بسیاری از منطقه ها می توانید این نقشه ها را از فروشگاه های لوازم ورزشی یا دفاتر گردشگری پیدا کنید.

یک قطب نما همراه داشته باشید و قبل از سفر، شیوه های جهت یابی و پیدا کردن جهت از روی نقشه با یاری قطب نما را یاد بگیرید.

اگر به نقشه های آماده دسترسی ندارید، خودتان یک نقشه پرینت بگیرید. وسایل جی پی اس نیز می توانند محل حضور شما را نشان دهند اما با این حال نقشه و قطب نما را از قلم نیاندازید.

9. تعادل کوله پشتی را برقرار کنید. ممکن است در ابتدای جهت مسئله ای نداشته باشید اما در ادامه راه ممکن است بخشی از بار کوله پشتی به یک طرف متمایل گردد و شما به مرور زمان در یکی از شانه های خود احساس درد و ناراحتی کنید. همیشه کوله پشتی تان را در شرایط متعادل نگه دارید به نحوی که هر دو طرف آن و بالا و پایین کوله پشتی متعادل باشند.

برای چیدن وسایل داخل کوله ابتدا از اشیای حجیم تر و سنگین تر آغاز کنید. سپس ابزار و وسایل کوچک یا لباس ها را در فضاهای خالی کوله قرار دهید.

منبع: کجارو / wikihow.com
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2031

به "چطور برای کوله گردی آماده شویم؟ (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور برای کوله گردی آماده شویم؟ (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید