پرواز نخستین تاکسی هوایی کشور فردا در مازندران

به گزارش مرد کوچک، نخستین خط پروازی تاکسی هوایی کشور فردا آدینه مصادف با 22 بهمن در مازندران شروع بکار می نماید.

پرواز نخستین تاکسی هوایی کشور فردا در مازندران

خبرنگاران ساری- سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران گفت: این خط پروازی ساعت 14 روز آدینه 22 بهمن ماه با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در فرودگاه ساری افتتاح می گردد.

او اضافه کرد: یک هواپیما و یک هلی کوپتر برای راه اندازی تاکسی هوایی در مازندران، در نظر گرفته شده است.

هواپیمای در نظر گرفته شده هواپیمای 11 نفره است که به تازگی وارد کشور شده است و به علت زمان بر بودن انجام کار های قانونی و اداری، به مراسم رونمایی در 22 بهمن نرسید، اما این خط پروازی فعلا با یک هواپیمای 6 نفره افتتاح می گردد.

بالگردی هم که برای این منظور به استان تحویل داده شده است، علاوه بر ظرفیت 5 نفره کادر پروازی، 15 جایگاه وی آی پی ویژه مسافران دارد.

این بالگرد علاوه بر تاکسی هوایی قابلیت های چندگانه دیگری دارد که با توجه به وجود درب در عقب بالگرد، برای رشته های متنوع چتربازی مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به دارا بودن سبد آب برای اطفای حریق و در بخش امدادونجات و اورژانس هوایی هم کاربرد دارد.

به گفته استاندار مازندران راستا پروازی این خط هوایی در حال حاضر برای حد فاصل فرودگاه ساری، فرودگاه نوشهر و فرودگاه رامسر معین شده است، اما در آینده برای خط پروازی مازندران به گلستان و مازندران به گیلان نیز استفاده خواهد شد.

تاکسی هوایی یکی از فقدان های استان مازندران در بحث گردشگری بود که وعده مرتفع شدن این مسئله 20 دی ماه سال جاری در برنامه زنده استاندار مازندران با شبکه تبرستان مطرح شده بود و در 22 بهمن ماه سال جاری عملیاتی شد و آروزی دیرینه مردم استان را پس از چند دهه، به حقیقت مبدل کرد.

انتهای پیغام / ک

خبرنگاران مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2039

به "پرواز نخستین تاکسی هوایی کشور فردا در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز نخستین تاکسی هوایی کشور فردا در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید