مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله به صورت علمی صورت گرفته است

به گزارش مرد کوچک، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: اجرای عملیات گنبد مسجد شیخ لطف الله با برنامه و به صورت علمی انجام شد.

مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله به صورت علمی صورت گرفته است

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پایگاه های ثبت جهانی استان اصفهان، ناصر طاهری امروز شنبه 9 آذر 98 در جلسه مطبوعاتی روند مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله که در پایگاه جهانی میدان امام برگزار گردید، اضافه نمود: مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله یکی از بهترین مرمت های اجرا شده است.

او اضافه نمود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان برای مرمت پروژه های ثبت جهانی حساسیت ویژه ای دارد، لذا حساسیت برای این اثر تاریخی نیز بالا است و قطعا برای مرمت آن از پیمانکاری استفاده می گردد.

به گفته او، انتخاب پیمانکار مسجد شیخ لطف الله به دلیل تخصص او بر روی طاق و چشمه، سابقه 50 -60 ساله فعالیت او بر روی بناهای تاریخی و دانستن جزئیات چگونگی مرمت بنا انتخاب شده است.

فریبا خطا بخش مدیر پایگاه جهانی میدان امام اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: یکی از دغدغه های ما برای مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله انتخاب بهترین پیمانکار در راستای انجام اقدامات مرمتی علمی بوده و لذا انتخاب پیمانکار حتما با همکاری معاونت میراث فرهنگی کشور و بازدید کارشناسان متخصص انجام شد.

او اظهار کرد: تمام مراحل مرمت گنبد مستند نگاری شده است. کار به صورت تخصصی صورت گرفته و از مواد غیر استاندارد استفاده نشده که باعث تغییر رنگ کاشی گردد.

خطابخش توضیح داد: ما با افتخار می گوییم که 95درصد کاشی های کار شده در مسجد شیخ لطف الله کاشی های اصلی است که پس از پایین آوردن تمیزکاری و با اقدامات مرمتی مجددا به جای اصلی بر روی گنبد بازگردانده شدند و تنها 5درصد از کاشی ها که ریخته بود و دیگر قابلیت استفاده نداشت، تعویض شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 504

به "مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله به صورت علمی صورت گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله به صورت علمی صورت گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید