لنست: افراد واکسینه شده به راحتی کرونای دلتا را منتقل می نمایند

به گزارش مرد کوچک، تحقیقات نشان می دهد، افرادی که در برابر کووید19 واکسینه شده اند، به همان مقدار افراد واکسینه نشده محتمل است که نوع دلتای ویروس را به افراد خانواده خود منتقل نمایند.

لنست: افراد واکسینه شده به راحتی کرونای دلتا را منتقل می نمایند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، براساس تحقیقات تازه، افرادی که در برابر کووید19 واکسینه شده اند، به همان میزان افراد واکسینه نشده محتمل است که نوع دلتای ویروس را به افراد خانواده خود منتقل نمایند.

براساس مقاله ای که روز پنجشنبه در مجله پزشکی بیماری های عفونی Lancet منتشر شد، در یک مطالعه یک ساله روی 621 نفر در انگلیس با کووید 19 خفیف، دانشمندان دریافتند که اوج بار ویروسی آنها بدون توجه به شرایط واکسیناسیون مشابه است. این تجزیه و تحلیل بعلاوه نشان داد 25 درصد از افراد خانواده که واکسینه شده بودند هنوز از یک مورد شاخص به این بیماری مبتلا می شدند، در حالی که 38 درصد از کسانی که واکسن تزریق ننموده بودند نیز به این سویه آلوده شدند.

نتایج تا حدودی به شرح این موضوع می پردازد که چرا نوع دلتا حتی در کشورهایی که برنامه پیروز واکسیناسیون ارائه نموده اند بسیار عفونی است و چرا افراد واکسینه نشده با وجود تزریق گسترده واکسن، در امان نیستند.

آجیت لالوانی، استاد بیماری های عفونی در امپریال کالج لندن و سرپرست این مطالعه گفت: یافته های ما نشان می دهد که واکسیناسیون به تنهایی برای جلوگیری از ابتلای افراد به نوع دلتا و انتشار آن در محیط های خانگی کافی نیست؛ با انتقال مداومی که مشاهده می کنیم، لازم است که افراد واکسینه نشده برای محافظت از خود واکسینه شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1843

به "لنست: افراد واکسینه شده به راحتی کرونای دلتا را منتقل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنست: افراد واکسینه شده به راحتی کرونای دلتا را منتقل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید