فیس بوک و گوگل تبلیغات کلاهبردارانه را حذف نمی نمایند
به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، تحقیقی جدید فیس بوک و گوگل را متهم می نماید اقدامات کافی برای مقابله با تبلیغات کلاهبردارانه انجام نداده اند و بسیاری از این موارد پس از گزارش همچنان در پلتفرم باقی مانده اند.
تحقیقات گروه حمایت از مصرف نماینده ویچ؟(?Which) در انگلیس نشان می دهد 34 درصد قربانیان تبلیغات کلاهبردارانه پس از گزارش این موارد به گوگل متوجه شدند آنها هنوز حذف نشده بودند. این درحالی است که همین شاخص در فیس بوک 26 درصد بوده است.
هر دو شرکت ادعا می نمایند تبلیغ های کلاهبردارانه را حذف می نمایند و چنین محتوایی در پلتفرم هایشان ممنوع است اما تحقیقات گروه ویچ؟ نشان می دهد واکنش این شرکت ها کارآمد نیست. همچنین این گروه از دولت انگلیس خواسته تا کلاهبرداری های آنلاین را در لایحه امنیت آنلاین بگنجاند.
براساس تحقیق این گروه حمایت از مصرف نماینده، بیش از یک چهارم قربانیان (27 درصد) در فیس بوک و 19 درصد آنها در گوگل گرفتار تبلیغات کلاهبردارانه شده بودند.
همچنین پژوهش مذکور نشان داد میزان گزارش دهی کلاهبرداری در این پلتفرم ها بسیار پایین است به طور یکه 43 درصد قربانیان این مورد را گزارش نکرده اند.
حدود 31 درصد نیز اعلام کردند دلیل عدم گزارش کلاهبرداری آن بود که تصور می نمایند پلتفرم های مذکور هیچ اقدامی در این باره نمی نمایند.
طبق گزارش ویچ؟ اطلاعات به دست آمده نشان می دهد به یک روش جدید برای مقابله با این پدیده احتیاج است. همچنین این گروه حمایت از مصرف نماینده خواهان آن است که به پلتفرم های آنلاین مسئولیت قانونی برای جلوگیری از تبلیغات کلاهبردارانه و جعلی در سایت هایشان داده گردد.
منبع: خبرگزاری مهر