طرح های فصلی زمینه دسترسی آسان به کتاب را فراهم می نماید

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی، یوسف امینی روز گذشته (دوشنبه) در حاشیه بازدید از پاتوق کتاب در زیر گذر بوستان ملت مشهد در گفت وگو با خبرنگاران به تاثیرات اجرای طرح فصلی فروش بهارانه کتاب اشاره و اعلام کرد: طرح بهارانه کتاب در خراسان رضوی علاوه بر دسترسی آسان مردم به کتاب، باعث افزایش اعتبارات فرهنگی استان هم شده است.

طرح های فصلی زمینه دسترسی آسان به کتاب را فراهم می نماید

وی ادامه داد: طرح های فصلی فروش کتاب مانند طرح بهارانه، زمینه ارایه و دسترسی آسان دوستداران کتاب به کتاب های خوب با قیمت مناسب را فراهم نموده است تا افراد با رفت و آمد کمتر و سهولت در خرید کتاب، بتوانند کتب مطلوب خود را به وسیله برخط و یا مراجعه به کتابفروشی ها خریداری نمایند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شاید دیگر نسل جوان نتواند به صورت سنتی با کتاب ارتباط برقرار کند لذا باید با تدوین و ارایه طرح های نو در حوزه نشر و خرید کتاب، متناسب با اقتضائات و احتیاجهای روز، به احتیاج این نسل پاسخ داد که خوشبختانه طرح های فصلی خرید کتاب به این موضوع یاری نموده است.

امینی افزود: در خرید برخط کتاب کافی است فرد فقط 10 دقیقه وقت بگذارد و کتاب مورد نظر خود را بیابد، این روش ها در استقبال مردم از کتاب و دسترسی به کتاب های خوب بسیار تاثیرگذار است.

وی به فرصت های حاصل از شیوع ویروس کرونا در ارتباط با نزدیکی بیشتر مردم به کتاب اشاره نمود و گفت: هرچند کرونا ارتباطات جمعی را محدود و مردم را به ماندن بیشتر در خانه و دسترسی کمتر به منابع فرهنگی و هنری در موسسات و کتابخانه ها وادار کرد، اما فرصت شناخت بیشتر از ظرفیت های فرهنگی و هنری را برای شهروندان به وجود آورد.

امینی افزود: مردم در ایام شیوع کرونا در کنار مراجعه بیشتر به فضای مجازی، انس بیشتری هم با کتاب پیدا کردند و استقبال مطلوب مردم از دوره های اخیر طرح های فصلی فروش کتاب، شاهدی بر این مدعا است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1677

به "طرح های فصلی زمینه دسترسی آسان به کتاب را فراهم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های فصلی زمینه دسترسی آسان به کتاب را فراهم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید