صفر تا 100 زیر 2 ثانیه؛ معرفی سوپر اسپرت الکتریکی دئوس وایان

به گزارش مرد کوچک، نمایشگاه بین المللی خودرو نیویورک پس از مدت ها سکوت و عدم فعالیت به علت همه گیری ویروس کرونا، سال جاری با حضور ستارگانی مطرح آغاز به کار نموده و در اولین روزهای برگزاری این رویداد مهم خودرویی ایالات متحده، بعضی برندهای صاحب نام از جدیدترین مدل های خود در قالب نمونه ای مفهومی یا تولیدی رونمایی نموده اند.

صفر تا 100 زیر 2 ثانیه؛ معرفی سوپر اسپرت الکتریکی دئوس وایان

یکی از این شرکت ها و خودروها که بسیار خبرساز نیز شده Deus Vayanne است که با همکاری تیم مهندسی ویلیامز و طراحان ایتال دیزاین شکل گرفته و برخلاف بسیار از هم کلاس هایش، صرفا یک رندر کامپیوتری نبوده و رنگ واقعیت به خود گرفته است.

هایپرکار Vayanne یک خودروی اسپرت تمام الکتریکی نو از کمپانی اتریشی تازه تاسیس Deus Automobiles است. این خودروساز جوان در سال 2020 با هدف طراحی و ساخت هایپرخودروهای الکتریکی مدرن با تیراژ محدود تاسیس شد و به همین علت محصول نو آن تنها به تعداد 99 دستگاه فراوری خواهد شد.

مشخصه های فنی این مدل قطعاً خاص است و به نظر می رسد با بیش از 2200 اسب بخار قدرت (1641 کیلووات)، حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. علاوه بر این، استایل کلی آن که Deus آن را با عنوان زبان طراحی تقارن و بی نهایت توصیف می نماید، جنجالی، خاص، متفاوت و البته اندکی ترکیبی است.

قبلی 1 از 2 بعدی

طراحی کلی Vayanne بر اساس فرم های ارگانیک شکل گرفته و به لطف ابعاد بزرگ بدنه، تناسبات جذابی را پدید آورده است. پیکره کلی فرمی سیال داشته و ریتم خطوط و حجم پردازی روی بدنه به ویژه در نمای عقب که بر اساس نماد بی نهایت طراحی شده به نوعی بدیع و فرق دارد؛ ضمن اینکه طراحان بر استفاده از اِلمان فوق در فضای کابین، داشبورد و حتی نمای جلوی خودرو به ویژه ورودی هوای زیر سپر نیز تاکید داشته اند.

نوترین آگهی های خودرو

طراحی فضای کابین و داشبورد نیز در عین سادگی با رویکردی کاملا مدرن و متفاوت طراحی شده و این هایپرکار دو نفره با یک صفحه نمایش لمسی مرکزی، و مجموعه ای از سوئیچ ها و کلیدها که فعلا هیچ چیزی از عملکرد آنها نمی دانیم نمایی آینده نگرانه و شیک را به شما ارائه می دهد.

از آنجایی که Deus Vayanne یک هایپرکار الکتریکی با 2200 اسب بخار قدرت است، پس احتمالاً شما نیز می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد پیشرانه آن بدانید، ولی با کمال تاسف باید گفت تا به این لحظه هیچ اطلاعات خاصی در مورد مشخصه های فنی این مدل منتشر نشده است.

با این حال، به نظر می رسد با توجه به چنین موتور قدرتمندی شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت (0-62 مایل در ساعت) آن در محدوده 1.99 ثانیه و حداکثر سرعت به 400 کیلومتر در ساعت (248 مایل در ساعت) نیز برسد. البته این اعداد و ارقام بر اساس ادعاهای خود سازنده مطرح شده که با حضور دو بال قدرتمند مشاور یعنی شرکت های Italdesign و Williams Advanced Engineering می توان تا حد زیادی از بابت ادعاهای این سازنده خیالتان راحت باشد.

برای اطلاع بیشتر شما باید بگوییم که ویلیامز در مسابقات فرمول 1 نامی مطرح است بنابراین می توان تا حد زیادی به ادعاهایی که در مورد Deus Vayanne منتشر شده ایمان داشت چرا که بر اساس اخبار بعضی رسانه ها این مدل تست های مختلفی را تحت نظارت مهندسان ویلیامز گذرانده است.

طبق اخبار منتشره و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در صورتیکه تمامی فرایند مهندسی و فراوری بدون مشکل خاصی پیش برود این هایپرکار برقی در سال 2025 آماده تحویل به مشتریان گردد.

نوترین آگهی های خودرو
منبع: دیوار
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2043

به "صفر تا 100 زیر 2 ثانیه؛ معرفی سوپر اسپرت الکتریکی دئوس وایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا 100 زیر 2 ثانیه؛ معرفی سوپر اسپرت الکتریکی دئوس وایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید