ساختمان شهرداری اسلو، محلی برای جایزه نوبل، عکس

به گزارش مرد کوچک، ساختمان شهرداری اسلو، بدنه اجرایی شهر و شورای شهر را در بر گرفته و در مرکز شهر در منطقه پیپرویکا (Pipervika) قرار گرفته است.

ساختمان شهرداری اسلو، محلی برای جایزه نوبل، عکس

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در اواخر دهه 1920 این بنا کاملاً مورد بازسازی و نوسازی نهاده شد تا دوباره با شکوه بیشتری به عرصه بازگردد. طبق اسناد، حدود 30 سال طول کشید تا نقشه ساختمان را کاملاً بفهمند و به خاطر جنگ جهانی دوم نیز یک وقفه کوتاه در پروژه افتاد.

در سال 1950 ساختمان شهرداری که به سبک معماری کاربردی طراحی شده بود به طور رسمی در 15 می رونمایی گشت. در نگاه اول شاید این بنا خیلی جذاب به نظر نیاید، زیرا آجرهای قهوه ای، کاشی کاری و گوشه های کند آن از سایر ساختمان های مدرن اسکاندیناوی متمایز هستند. به هر حال در سال 2005 این بنا را به عنوان سازه قرن معرفی کردند.

از نگاهی نزدیک تر، این بنا چیزی بیشتر از مکعب های آجری تیره ای است که از دور به نظر می رسد. ساختمان شهرداری، کتاب داستان تاریخ و فرهنگ نروژ محسوب شده و قصه های تاریخی آن در طول راهروهای پر از هنرش که به سمت ورودی اصلی امتداد می یابند به چشم می خورند. سالن اصلی با آثار دو هنرمند نروژی معروف به نام های هنریک سورنسن (Henrik Sørensen) و آلف رولفسن (Alf Rolfsen) تزئین شده است. در یکی از نقاشی های دیواری، ستون های هویت نروژ یعنی ماهیگیری، صنعت و جنگلداری به تصویر کشیده شده اند. تصویر دو برنده جایزه نوبل نیز در این میان دیده می گردد. در دیوار شرقی تاریخی دوران اشغال نازی ها خودنمایی می نماید.

در طبقه دوم، مهمانان گنجینه های پنهانی مانند اتاق مونش (Munch) و گالری تشریفاتی را خواهند دید که به طرز با شکوهی با پرده ها و مناظری از تاریخ نروژ شامل نقاشی هایی از شاه هرالد پنجم (Harald V) و ملکه سونیا، شاه اولاف پنجم و شاه هاکون هفتم تزئین شده است. داستان قدیس هالوارد (Hallvard) نیز در بین تمام داستان های تاریخی داخل ساختمان مشاهده می گردد. این قدیس حامی شهر اسلو، بنا بر افسانه ها پسر یک نجیب زاده ثروتمند بود.

یک روز زنی باردار و گرسنه از بازار غذا دزدید و فروشنده درخواست پیگرد قانونی و اعدام او را کرد، آن زن به هالوارد پناه برد. او مجرم را با قایق خود فراری داد اما مردانی که آن ها را تعقیب می کردند او را با سه تیر کشتند. وقتی آن ها فهمیدند که چه کسی را کشته اند، از ترس به گردن او سنگی آویزان نموده و پیکرش را در دریا انداختند. روز بعد جسد در حالی که هنوز سنگ به گردنش آویران بود به روی آب آمد. بعد از این رویدادهای معجزه آسا، از سال 1073 هالوارد را قدیس حامی شهر نامیدند. این قدیس را در بسیاری از مناظر شهری می بینید و حتی از سال 1956 روی نشان رسمی شهر نیز چهره او را حک کردند.

16 کتیبه چوبی در حیاط ساختمان شهرداری وجود دارد که توسط نقاش و مجسمه ساز نروژی داگفین ورنشولد (Dagfin Werenskiold) ساخته شده اند. این کتیبه ها افسانه هایی از سرزمین های اسکاندیناوی را به نمایش می گذارند: زندگی خدایان و داستان هایی درباره خرد، عشق، جنگ، نفرت و پیشگویی هایی عجیب درباره آینده.

بام برج شرقی

بام برج شرقی 49 ناقوس دارد که هر ساعت به صدا در می آیند. این امر سنتی بسیار قدیمی در زندگی روزمره مردم پایتخت نروژ بوده است. در یکشنبه های تابستان یک کنسرت کاریون (نوعی ساز که با ناقوس ها آوا فراوری می نماید و معمولاً در کلیسا یا شهرداری نصب می شده) برگزار می گردد. افرادی که می خواهند کاریون را ببینید باید رأس ساعت 14:45 یکشنبه های تابستان داخل ساختمان شهرداری باشند. سنگین ترین ناقوس 4 تن وزن داشته و لوگوی شهر با قدیس هالوارد را روی آن حک نموده اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1394

به "ساختمان شهرداری اسلو، محلی برای جایزه نوبل، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان شهرداری اسلو، محلی برای جایزه نوبل، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید