راهنمای دریافت ویزای دبی

به گزارش مرد کوچک، دبی یکی از محبوب ترین شهرهای عربی است که سالانه میلیون ها نفر به سمت آن سفر می نمایند. افرادی که به این شهر سفر می نمایند هر کدام بنابر دلایلی که دارند نظیر کار، تجارت، تفریح، تحصیل یا هر چیز دیگری احتیاج به دریافت ویزای دبی دارند. اما شرایط دریافت ویزای دبی چگونه است.

راهنمای دریافت ویزای دبی

دبی شهر بسیار جذابی است و پر از جاذبه های دیدنی، مراکز خرید، دانشگاه های خوب و شرایط کاری و سرمایه گذاری عالی می باشد و با یک سرعت روزافزون در حال پیشرفت است. کسانی که با خرید تور دبی به این شهر سفر می کنند، برای دریافت ویزای می توانند از آژانسی که از آن تور خریده اند اقدام کنند، اما کسانی که خودشان اقدام به سفر نموده اند چطور می توانند برای دریافت ویزای امارات متحده عربی اقدام کنند؟ ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره تمامی این موارد صحبت کنیم. اگر می خواهید در این خصوص اطلاعات لازم را داشته باشید با ما در ادامه همراه باشید.

سفر به دبی یا هر کشور دیگری دنیا لازم به دریافت ویزا آن کشور توسط مراجع قانونی نظیر سفارتخانه ها می باشد. در این رابطه با ویزای دبی شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، بحرین، کویت، قطر، عمان و همچنین شهروندان بعضی از کشورهای اروپایی از شرایط ویژه برخوردار هستند و می توانند به هنگام ورود به خاک کشور امارات ویزای 90 روزه دریافت کنند.

آدرس سفارت کشور امارات متحده عربی

آدرس سفارت امارات: شهرک غرب، ایران زمین شمالی، پایین تر از بیمارستان بهمن، پلاک 2

شماره تماس: 42792000

آدرس اینترنتی: www.mofa.gov.ae

نکات لازم برای دریافت ویزای دبی

انواع ویزا: توریستی، ترانزیت، کار و تجارت

مراحل صدور ویزا: به وسیله کفیل (آژآنس مسافرتی، شرکت و …)

وقت سفارت: ندارد

مصاحبه و انگشت نگاری: ندارد

مدارک لازم برای صدور ویزا: گذرنامه دارای اعتبار، عکس و چک ضمانت

مدت زمان لازم برای صدور ویزا: ویزای عادی هفت روزه و ویزای فوری سه روزه

سفارت/کنسولگری: دارد

آشنایی با انواع ویزای دبی

ویزای کشور امارات متحده بر اساس هدف و مدت زمانی که می خواهید به سفر بروید، به چند گروه مختلف تقسیم می گردد و در حقیقت معین مدت زمان ویزا ارتباط مستقیمی با هدف مسافر برای سفر دارد. از همین رو ویزاهای توریستی دارای زمان هایی متغیر هستند؛ همچنین، کلیه این ویزاها به دو گروه یکبار و چندبار ورود تقسیم می شوند.

ویزای توریستی دبی

یکی از پر تقاضاترین ویزای های دبی، ویزای توریستی دبی است و مدت زمان صدور آن 14 روزه، یک ماهه و سه ماهه است. در بعضی از موارد با مراجعه به دفاتر مهاجرتی کشور امارات و پرداخت وجه می توانید مدت زمان این ویزا را به دو ماه هم تغییر دهید.

ویزای ترانزیت دبی

ویزای ترانزیت دبی که مختص حمل بار است، برای مدت زمان 14 روز صدور می گردد و قابل تمدید هم نیست.

ویزای کار و تجارت دبی

ویزای کار و تجارت دبی می بایست توسط کفیل با شرکتی که فرد در آن فعال است اقدام گردد، این نوع از ویزا مدت زمان سه سال اعتبار دارد و به فرد اجازه اقامت در شهر دبی را می دهد.

مراحل دریافت ویزای دبی

برای صدور ویزای تجارتی، سیاحتی و … دبی می بایست، شخص یا سازمانی که در دبی ضمانت تقاضاکننده ویزا را به عهده بگیرد و مسافر را در تاریخ مقرر از کشور نیز خارج نماید؛ این مسئول در امارات به عنوان کفیل شناخته می گردد.

کفیل به دو صورت می تواند برای مسافر در خواست ویزا بنماید. اول اینکه وی از نزدیکان مسافر باشد که در این صورت هم می بایست فرم نسبیت را از سفارت مربوطه دریافت کند یا رابطه تجاری با فرد متقاضی داشته باشد. راه دوم این است که بر اساس رابطه های کاری و تجاری، سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی می تواند برای شخص مسافر خود درخواست ویزا بنماید.

توجه داشته باشید که اگر سفر شما تفریحی است درخواست ویزا می تواند توسط خطوط هوایی، هتل ها و آژانس های مسافرتی ارائه می گردد. به همین علت آژانس های مسافرتی از کلیه مسافران دبی ضمانت اخذ می کنند.

مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای دبی

  • از تمامی صفحه های گذرنامه اسکن رنگی تهیه کنید.

توجه! گذرنامه شما باید حداقل دارای 6 ماه اعتبار باشد.

  • 1 قطعه عکس با زمینه سفید
  • در صورت دریافت ویزا بدون رزرو اتاق در یکی از هتل های دبی یک فقره چک به عنوان ضمانت نیز دریافت می گردد.

مدت زمان اخذ ویزای دبی با مراجعه حضوری

به منظور ارائه درخواست ویزای دبی شما به دو صورت می توانید اقدام کنید، یکی به صورت عادی و دیگری به صورت اضطراری است. به طور عادی شما شما می توانید ویزای عادی را در مدت زمان 5 الی 7 روز کاری و ویزای اضطراری را در مدت زمان 3 روز کاری دریافت کنید. مبنای محاسبه روز کاری جهت دریافت ویزا روز پس از دریافت مدارک خواهد بود.

نکات لازم جهت دریافت ویزای دبی

  • به منظور اخذ ویزای امارات احتیاجی به حضور متقاضی در سفارت به منظور صدور نمی باشد چرا که سفارت هیچ دخالتی در این خصوص ندارد.
  • ویزای کشور امارات متحده عربی به مدت 14 روز است و مسافر می بایست قبل از تمام شدن تاریخ اعتبار ویزا به این کشور ورود داشته باشد. همچنین مسافر می تواند پس از ورود به کشور امارات تنها 14 روز در آن کشور بنماند و در صورتی که تاخیر داشته باشد در این موضوع مسافر حتما جریمه می گردد.
  • مدت اعتبار ویزای کشور امارات متحده عربی 14 روز است؛ به عبارت دیگر، مسافر ملزم است که قبل از اتمام تاریخ اعتبار ویزا به این کشور ورود کند. همچنین، مسافر می تواند پس از ورود به کشور امارات فقط 14 روز در آن کشور اقامت داشته باشد و در صورت تاخیر مسافر مشمول جریمه خواهد شد.
  • توجه داشته باشید، آن دسته از مسافرانی (خانم های مجرد، دختران و پسران) که ویزای آن ها توسط همراهشان صادر شده، بدون حضور همراه خودشان اجازه ورود به دبی را نخواهند داشت. تخطی از این موضوع می تواند جریمه سنگین و زندان برای مسافران در پی داشته باشید.
  • شما اجازه ورود هیچ گونه قرص خواب آور، مسکن، آرام بخش و همچنین قرص هایی که حاوی مواد مخدر می باشد را ندارید؛ در صورت مشاهده جریمه خواهید شد.
  • اگر فرد متقاضی قصد ورود به کشور امارات متحده را داشته باشد می بایست به وسیله فرودگاه شهری غیر دبی (ابوظبی، شارجه و…) را دشاته باشید می بایست همزمان ویزای ورود به همان شهر را تقاضا کند.

حال که با انوع ویزای دبی و شرایط دریافت آن آشنا شدید، گفتنی است که بگوییم خبرنگاران برای سفر به دبی ویزای توریستی ارائه می دهد و شما برای سفرهای تفریحی خودتان به این شهر احتیاجی به داشتن دغدغه های لازم جهت دریافت ویزا نخواهید داشت.

در صورتی که هر گونه تجربه در مورد اخذ ویزای دبی دارید، ممنون می شویم که آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 388

به "راهنمای دریافت ویزای دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای دریافت ویزای دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید