خبرنگاران 26 خانه ورزش روستایی در خراسان شمالی تجهیز شد

به گزارش مرد کوچک، بجنورد- خبرنگاران- رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی خراسان شمالی گفت: 26 خانه ورزش روستایی استان در 9 ماه سال جاری با اعتبار سه میلیارد و 700 میلیون ریال تجهیز شد.

خبرنگاران 26 خانه ورزش روستایی در خراسان شمالی تجهیز شد

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

زیور نعمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از این تعداد 6 خانه ورزش در روستاهای شهرستان مرزی رازوجرگلان با اعتبار یک میلیارد و 370 میلیون ریال و چهار خانه ورزش در روستاهای مهنان، خداقلی، تیمورتاش و درتوم شهرستان بجنورد با اعتبار 400 میلیون ریال تجهیز شده است.

وی اضافه نمود: خانه های ورزش روستایی در شهرستان های دیگر استان نیز با اعتبار یک میلیارد و 930 میلیون ریال تجهیز شده است.

نعمتی با بیان اینکه تجهیزات خانه های روستایی با توجه به نیازسنجی ها تامین می گردد، یادآور شد: بعضی از خانه های ورزش روستایی به میز پینگ پنگ، میز فوتبال دستی و دارت تجهیز و بعضی دیگر نیز به تشک تاتامی و توپ های فوتبال و والیبال تجهیز شده است تا ساکنان این مناطق روستایی بتوانند از امکانات ورزشی در راستای استعدادهای خود بهره لازم را ببرند.

وی با اشاره به اینکه توسعه ورزش در روستاها موجب کشف استعدادها خواهد شد، توضیح داد: با تجهیز 26 خانه ورزش روستایی هم اکنون 141 خانه ورزش روستایی در استان فعال شده است.

براساس آخرین آمارها میانگین سرانه ورزشی در کشور به ازای هر نفر 102 سانتی متر است که این رقم تا سال 91 در خراسان شمالی تنها 35 سانتی متر بود و در سال 96 به 49 سانتی متر رسید و هم اکنون نیز با افزایش 4 هزار متری فضای ورزشی و بهره برداری از 197 فضای ورزشی جدید، سرانه ورزشی این استان به 56 سانتی متر رسیده است که رشدی حدود 2 برابر داشته است.

خراسان شمالی با 25 هزار ورزشکار بیمه شده دارای 45 هیات ورزشی فعال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1395

به "خبرنگاران 26 خانه ورزش روستایی در خراسان شمالی تجهیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 26 خانه ورزش روستایی در خراسان شمالی تجهیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید