جالب ترین اختراعات سال 2018!

به گزارش مرد کوچک، وبسایت گجت نیوز: همه ساله نوآوری های مخترعان از حد و مرز خود می گذرد و افراد یا شرکت های مختلف، وسایل مختلفی را برای آسان تر کردن زندگی مردم طراحی می نمایند. در سال 2018 نیز محصولات جدیدی با کاربرد های مختلف طراحی شده اند و در بین آن ها اختراعاتی وجود دارند که علاوه بر کاربردی بودن، بسیار عجیب به نظر می رسند. در ادامه با عجیب ترین اختراعات سال 2018 آشنا می شویم.

جالب ترین اختراعات سال 2018!

اسکوتر الکتریکی

این اسکوتر الکتریکی عجیب توسط شرکت ریدروید (RidRoid) ساخته شده و با نام کانگورو (CanguRo) شناخته می گردد. این وسیله جالب در ردیف اسکوتر های خودران قرار می گیرد که کاربران می توانند روی آن قرار بگیرند و مانند خودرو به مقصد برسند. اسکوتر الکتریکی کانگورو از تعداد زیادی حسگر و سیستم آنبرد هوش مصنوعی بهره می برد که به همین دلیل می تواند شبیه یک حیوان خانگی کاربر مورد نظر خود را دنبال کند. همچنین می توان موقعیتی را برای آن معین کرد تا این اسکوتر الکتریکی در آن محل حاضر گردد.

پیوند هنر با آبشش مصنوعی

امروزه با تغییرات اقلیمی شدیدی روبرو هستیم که به واسطه آن در سال های آینده سطح آب دریا ها بالا آمده و شهر های ساحلی به زیر آب می روند. از این رو مخترعان به جای روش هایی برای کاهش آثار مخرب کربن، وسیله ای ساخته اند که انسان ها می توانند با آن مانند آبزیان در آب تنفس نمایند. پژوهشگران ژاپنی دستگاه آبشش مصنوعی را با نام آمفیبیو (Amphibio) طراحی نموده اند که از طریق پوشش چاپ سه بعدی فراوری شده است.

کاربران با استفاده از چنین اختراعی می توانند به راحتی در زیر آب تنفس نمایند. هرچند این اختراع در مراحل آزمایشی قرار گرفته است و سرعت پردازش آب را به کندی انجام می دهد که به همین دلیل فقط در آب های کم عمق کاربرد خواهد داشت. با وجود این، قطعا آبشش مصنوعی جزو عجیب ترین اختراعات سال 2018 محسوب می گردد.

صابونی که لیز نمی خورد

صابون ها به دلیل ساختارشان بسیار لغزنده هستند و هنگام شست وشو از دستتان لیز می خورند. از این رو مخترعان صابونی را با نام تترا (Tetra Soap) طراحی نموده اند که ظاهری شبیه به موج شکن یا تتراپاد دارد و به همین دلیل به راحتی در دست جای می گیرد و مانند صابون های معمولی از دست لیز نمی خورد.

استخر متحرک

در سال 2018 مخترعان استخر ویژه ای را برای علاقه مندان به شنا طراحی نموده اند. یک طراح فرانسوی، استخری را ساخته است که مانند یک آکواریوم متحرک است و می توان آن را به خودرو متصل نموده و به هرجایی که دوست دارید حمل کنید. هرچند حمل این استخر با آب بسیار سخت خواهد بود.

اسکیت برقی

یکی دیگر از عجیب ترین اخترعات سال 2018، این اسکیت برقی عجیب است که توسط شرکت سگ وی (Segway) ساخته شده و با نام Drift W1 شناخته می شوند. زمانی که کاربران روی این اسکیت برقی قرار می گیرند، این دستگاه به حفظ تعادل آن ها یاری نموده و کاربران می توانند با سرعت بیشتری حرکت نمایند.

بطری هوشمند

محققان برای حل مشکل باز کردن در بطری نوشیدنی و جلوگیری از آلوده شدن آن، وسیله هوشمندی به نام بطری های لید (Lyd) اختراع کردند. درِ این بطری هوشمند فقط زمانی باز می گردد که کاربر با لب های خود دهانه بطری را لمس کند.

چکشی که میخ را در خود جای می دهد

یکی از عجیب ترین اختراعات سال 2018 چکشی است که میخ را در درون خود جای می دهد. مخترعان برای جلوگیری از آسیب هایی که هنگام کوبیدن میخ به انگشتان دست وارد می گردد، محفظه ای را درون یک چکش قرار دادند که کاربر می تواند میخ ها را داخل آن قرار دهند و هنگام ضربه زدن به چکش، میخ از درون محفظه بیرون می آید. این وسیله در مرحله فراوری آزمایشی بوده و ممکن است سال آینده به بازار عرضه گردد.

عینکی که تبلیغات را حذف می نماید

در شهر های بزرگ مانیتور ها و صفحه های نمایش متعددی قرار گرفته است که تبلیغات زیادی را پخش می نمایند و برای بسیاری از افراد آزاردهنده هستند. از این رو محققان یک عینک هوشمند به نام IRL Glasses را طراحی نموده اند که این توانایی را به کاربر می دهد تا صفحه تلویزیون های LCD و LED را به صورت خالی و بدون هیچ تبلیغاتی ببیند.

منبع: برترین ها
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 221

به "جالب ترین اختراعات سال 2018!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جالب ترین اختراعات سال 2018!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید