توقف فراوری هواپیمای 747 در شرکت بوئینگ

به گزارش مرد کوچک، بوئینگ 747 معروف به جامبوجت، هواپیمایی چهار موتوره است که پس از ایرباس A380 بزرگترین هواپیمای مسافربری در دنیا به شمار می رود. ولی به تازگی، خبرهایی در خصوص تصمیم شرکت بوئینگ برای کاهش فراوری و حتی توقف این هواپیمای غول پیکر منتشر شده است. برای اطلاع از جزئیات این خبر در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

توقف فراوری هواپیمای 747 در شرکت بوئینگ

شرکت بوئینگ بزرگترین سازنده های هواپیما در دنیا محسوب می گردد، ولی هواپیماهای ساخت این شرکت به مقدار سایر شرکت های سازنده از معروفیت کافی برخوردار نیستند. از این رو، به علت کاهش تقاضاها، شرکت بوئینگ اعلام نموده است آینده فراوری هواپیمای جمبوجت 747 دچار مخاطره بوده و حتی این امکان وجود دارد تا فراوری این هواپیمای غول پیکر برای همواره متوقف گردد.

هواپیمای بوئینگ 747 در حدود 50 سال قبل و با نام مستعار ملکه آسمان ها در پروازهای تجاری شرکت هوایی گلدن ایج (Golden Age)، نخستین پرواز خود را انجام داد.

البته فرایند کاهش فراوری این هواپیما از مدتی قبل شروع شده است؛ در این رابطه، شرکت بوئینگ فراوری هواپیمای 747 را از ماه ژوئن سال 2015 به 1/5 ففرایند در ماه کاهش داده و در حال حاضر، سقف فراوری آن به 0/5 ففرایند در ماه رسیده است که این مقدار فرایند نزولی فراوری را کاملا نشان می دهد. بنا به گزارش رویترز، این هواپیما همچنان به وسیله شرکت های هوایی نظیر ایرچاینا (Air China)، کاتای پاسیفیک (Cathay Pacific) و لوفت هانزا (Lufthansa) مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه هواپیمای جمبوجت 747 در سال 2016 پرکابردترین هواپیمای شرکت هوایی ایرفرانس (Air Force) بوده است.

البته تصمیم شرکت بوئینگ برای کاهش فراوری فقط محدود به جمبوجت 747 نبوده و این شرکت میخواهد تا فراوری هواپیمای 777 و سایر هواپیماهای کوچک خود را نیز کاهش دهد. در این راستا، در پی کاهش تقاضا در بازار، شرکت ایرباس نیز در خصوص فراوری هواپیمای ایرباس A380 نیز تصمیم مشابهی را اخذ نموده است.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1927

به "توقف فراوری هواپیمای 747 در شرکت بوئینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف فراوری هواپیمای 747 در شرکت بوئینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید