بررسی دلایل باخت تیم ملی بسکتبال در اولین بازی جام جهانی

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی بسکتبال ایران امروز شنبه نخستین دیدار خود در جام جهانی 2019 چین را برابر پورتوریکو برگزار کرد. ملی پوشان کشورمان با وجود فزونی در اکثر دقایق این بازی، در ثانیه های پایانی نتیجه را به حریف خود واگذار کردند.

بررسی دلایل باخت تیم ملی بسکتبال در اولین بازی جام جهانی

قاسم کیانی کارشناس بسکتبال ایران در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به جریان دیدار تیم های ایران و پورتوریکو گفت: در سه کوارتر ابتدایی برتری کاملا از آن ملی پوشان کشورمان بود اما آنها نتوانستند این برتری را برای کوارتر خاتمهی حفظ کنند. به نظر می رسد در کوارتر خاتمهی فراموش شده بود حریف ما تیم شانزدهم دنیا است و طبیعی است که برای جبران دست به آب و آتش می زند.

وی با اشاره به عواملی که منجر به شکست مقابل پورتوریکو شد، خاطرنشان کرد: در مقابل دفاع فشرده پورتوریکو و به خاطر اشتباهات متوالی، توپ های از دست رفته بازیکنان ما زیاد شد. بازیکنان پورتوریکو از همین توپ های لو رفته ما به دفعات برای گلزنی خود استفاده کردند. عامل دیگر تعلل زیاد و غفلت ملی پوشانمان در ریباند دفاع بود و اینکه بازیکنان ما زمانی که توپی را از دست می دادند برای استفاده دوباره از آن تلاشی نمی کردند.

این کارشناس بسکتبال ادامه داد: این در حالی است که بازیکنان پورتوریکو تلاش زیادی برای استفاده دوباره از توپ هایی می کردند که از دست رفته بود. آنها حتی در یک حمله 5 بار صاحب موقعیت شدند.

کارشناس بسکتبال ایران با یادآوری اینکه بازیکنان پورتوریکو تجربه دیدار در NBA و یورو لیگ را دارند، خاطرنشان کرد: تاثیرگذاری تجربه بازی در چنین سطحی در ثانیه های خاتمهی و حساس رقابت ها مشخص می شود. اینکه آنها از کوچکترین غفلت بازیکنان ما به عنوان فرصت برای خود استفاده می کردند.

کیانی تاکید کرد: اگر اشتباهات تیم ملی بسکتبال در کوارتر چهارم تنها چند درصد کمتر بود باز هم می توانستیم برنده شویم. اما واقعیت این است که در این کوارتر اشتباهات ما خیلی بالا بود. در ثانیه های خاتمهی یکی از بازیکنان پورتوریکو دو بار متوالی اقدام به شوت سه امتیازی کرد. درست آن بود که بعد از شوت اول وی، بازیکنان ما روی او دفاع می کردند.

وی همچنین به 4 ثانیه خاتمهی بازی امروز که با شوت نتیجه بخش پورتوریکو برای پیروزی همراه بود اشاره کرد و گفت: در چنین موقعیتی بازیکنی که صاحب توپ می شود، قطعا خود اقدام به پرتاب می کند بنابراین به محض اینکه بازیکن حریف توپ را در اختیار گرفت باید حداقل دو نفر از ملی پوشان ما او را دفاع می کردند نه اینکه تنها یک نفر کنارش قرار بگیرد و او هم به راحتی اقدام به شوتزنی کند.

کیانی همچنین یادآور شد: ملی پوشان ما در دو، سه کوارتر ابتدایی به آرامشی رسیدند که لازم داشتند اما کاملا این موضوع را فراموش کردند که برای حفظ آن در کوارتر چهارم باید تلاش کنند.

مربی بسکتبال ایران در خاتمه گفت: تیم ملی بسکتبال مقابل پورتوریکو خوب بازی کرد. این بازی نشان داد که ایران از این پس می تواند با تیم هایی که چند پله بالاتر از خوش در رنکینگ دنیای است، رقابت شانه به شانه داشته باشد. البته برای گذشتن از سد این تیم ها و دستیابی نیاز به توجه به جزئیات است. این موضوعی است که سر مربی تیم ملی در یکی از گفتگوهای آخر خود قبل از اعزام تیم ملی به چین به آن اشاره کرده بود. وی گفته بود که امیدوار به برد تیمش است به شرطی که روز خوب بازیکنان باشد و آنها به جزئیات توجه کنند. همین جزئیات و بی توجهی به آنها در شکست امروز نقش داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 326

به "بررسی دلایل باخت تیم ملی بسکتبال در اولین بازی جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی دلایل باخت تیم ملی بسکتبال در اولین بازی جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید