بازگشت جمعی از دانشجویان و هموطنان ایرانی مقیم بلاروس به کشور

به گزارش مرد کوچک، جمعی از دانشجویان و هموطنان ایرانی مقیم بلاروس که در پی شیوع کرونا خواهان بازگشت به کشور بودند، امروز با یک پرواز فوق العاده به ایران بازگشتند.

بازگشت جمعی از دانشجویان و هموطنان ایرانی مقیم بلاروس به کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، پس از یک ماه رایزنی و پیگیری های مستمر و فشرده سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک و وزارت امور خارجه ایران امروز یکشنبه 11 خرداد ماه حدود یکصد نفر از دانشجویان و ایرانیان مقیم بلاروس که در پی لغو پروازها بر اثر شیوع ویروس کرونا در این کشور حضور داشتند و خواهان بازگشت به ایران بودند، به کشور بازگشتند.

این پرواز با هماهنگی و کوشش های وزارت امور خارجه، وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ایران ایر برقرار و اقدام به انتقال هموطنان ایرانی به کشور کرد.

سعید کمک سفیر ایران در مینسک در این مدت و در رایزنی با مقامات و مسئولان دانشگاه در بلاروس پیگیر شرایط سلامت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور شده بود.

در پی شیوع کرونا و از جمله تعطیلی دانشگاه ها جمعی از دانشجویان و ایرانیان مقیم در تعدادی از کشورها از جمله کشورهای اروپایی خواهان بازگشت به کشور بودند که با پیگیری های وزارت امور خارجه و سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در آن کشورها و با هماهنگی وزارتخانه های بهداشت و راه و برقراری پروازهای فوق العاده به کشور بازگشتند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1013

به "بازگشت جمعی از دانشجویان و هموطنان ایرانی مقیم بلاروس به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت جمعی از دانشجویان و هموطنان ایرانی مقیم بلاروس به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید