ایران برای اولین بار تولیدکننده الیاف تایر شد

به گزارش مرد کوچک، سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شروع فراوری گرید های جدید پت با همکاری پتروشیمی تندگویان اطلاع داد.

ایران برای اولین بار تولیدکننده الیاف تایر شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران،، علی پژوهان سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تحقیقات گسترده ای که این مرکز بر روی محصول پلی اتیلن ترفتالات با نام تجاری پت اجرا شده است که پتروشیمی تندگویان مجتمع صنعتی این محصول را در اختیار دارد. بر این اساس قراردادی بین این مرکز و پتروشیمی شهید تندگویان امضا شد که بتوانیم گرید های مختلف این محصول را در این مجتمع پتروشیمیایی فراوری کنیم.

وی ادامه داد: یکی از گرید های پرکابردی که قرار است در پتروشیمی تندگویان با یاری مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی فراوری گردد، گریدی به نام تایرپت است که در واقع الیاف و نخ هایی را شامل می گردد که داخل تایر ها هستند و این مجتمع پتروشیمی آمادگی خود را اعلام نموده است که بتواند این محصول استراتژیک را در مجتمع خود به فراوری برساند.

پژوهان همچنین با اشاره به فراوری بطری های مخصوص روغن گفت: یکی دیگر از محصولاتی که قرار است در این مجتمع به فراوری برسد، بطری هایی است که مخصوص ظروف روغنی است و از استحکام بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس توافقی که اجرا شده مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی دیتا های این محصولات را استخراج نموده و در اختیار شرکت پتروشیمی تندگویان قرار می دهد و در یک قرارداد یک ساله ای که با این مجتمع منعقد شده است، می توانیم محصولات جدیدی که احتیاج بازار را تامین می نماید فراوری و روانه بازار کنیم.

سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین با اشاره به مذاکرات و قراردادی که با پتروشیمی تبریز اجرا شده است، گفت: این مجتمع پتروشیمیایی قرار است 310 هزار تن محصول پلی اتیلن سنگین دوغابی را فراوری کند که عملیات فراوری و لایسنس های آن تماما داخلی است و درواقع می توانیم بگوییم این اولین محصولی خواهد بود که با تکنولوژی تماما ایرانی در داخل کشور فراوری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 418

به "ایران برای اولین بار تولیدکننده الیاف تایر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران برای اولین بار تولیدکننده الیاف تایر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید