انتخاب کاغذ دیواری مناسب اتاق نشیمن

به گزارش مرد کوچک، اگر به فکر نوسازی اتاق نشیمن خود هستید استفاده از کاغذ دیواری، بهترین راه چاره برای افزودن بافت و الگو به فضای اتاق نشیمن می باشد. کاغذ دیواری ها انواع مختلفی دارند. امروزه حتی انواع کاغذ دیواری های سه بعدی نیز فراوری می گردد که در زیباسازی فضا نقش مهمی دارند. از کاغذ دیواری برای قسمت های مختلف خانه استفاده می گردد. قیمت کاغذ دیواری با توجه به متریال به کار رفته در ساخت آن ها متفاوت می باشد. در طول چند سال گذشته اکثریت افراد بر این باور بودند که استفاده از رنگ سفید برای رنگ آمیزی اتاق نشیمن بهترین کار می باشد. استفاده از رنگ های خنثی در ابتدای یک طراحی کلی، کارامد می باشد، اما در نبود رنگ و نقش، طراحی ما دچار نقص خواهد بود. در ادامه به ارائه ایده هایی در زمینه نحوه انتخاب انواع کاغذ دیواری مناسب خواهیم پرداخت.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب اتاق نشیمن

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب اتاق نشیمن

بسیاری از برندها در حال حاضر به فراوری هم زمان رنگ و کاغذ دیواری پرداخته اند. انتخاب هوشمندانه زمانی صورت می گیرد که از ترکیب این دو روش به صورت هم زمان استفاده گردد. در انتخاب رنگ و نقش هایی که مطابق سلیقه شما نیز می باشند، خلاق باشید. در این جا ایده هایی برای به دست آوردن نتیجه بهتر به شما ارائه خواهیم داد. اگر قصد دارید خود به نصب کاغذ دیواری بپردازید ابتدا از یک قسمت کوچک و از یک گوشه آغاز کنید و سپس به انجام این کار در ابعاد وسیع بپردازید.

تطابق کاغذ دیواری و مبلمان

از نکات اساسی در انتخاب کاغذ دیواری تطابق آن با مبلمان می باشد. اگر به طور کلی قصد تعویض مبلمان خانه را دارید می توانید ابتدا کاغذ دیواری مورد علاقه خود را انتخاب نموده و در مرحله بعد به خرید مبلمان بپردازید.

استفاده از طرح راه راه، یک انتخاب هوشمندانه

با استفاده از کاغذ دیواری که در آن از طرح راه راه استفاده شده است، به یک طراحی زیبا و شایسته در اتاق نشیمن دست یابید. انتخاب رنگ خاکستری روشن و در کنار آن استفاده از لوازم تزئینی طلایی رنگ می تواند ایده خوبی برای اجرا باشد. بهتر است در کنار استفاده از کاغذ دیواری راه راه، از قاب پنجره ساده استفاده نمایید.

ایجاد انسجام در فضای اتاق

استفاده از یک کاغذ دیواری با طرحی چشمگیر باعث ایجاد انسجام در اجزای به کار رفته در اتاق نشیمن می گردد. استفاده از کاغذ دیواری با طرحی غالب، باعث می گردد دو قسمت نشیمن مجزا، به صورت یکدست دیده شوند.

طراحی فضا به سبک گرمسیری

تبدیل دیوارهای سفید ساده به بهشتی گرمسیری، با استفاده از کاغذ دیواری مناسب و در کنار آن یاری دریافت از بعضی انواع گیاهان، امکان پذیر می باشد. استفاده از مبلمان حصیری در ایجاد چنین فضایی بسیار کارامد می باشد. کاغذ دیواری هایی که رنگ پس زمینه آن ها سفید می باشد باعث روشن شدن و سرزندگی فضا می شوند.

انتخاب رنگ کاغذ دیواری

بهتر است برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری از رنگی متضاد با رنگ غالب استفاده نمایید. با این کار زیبایی نا محسوسی به اتاق نشیمن افزوده خواهد شد. پیشنهاد ما استفاده از یک طرح ساده کاغذ دیواری به جای استفاده از طرح های شلوغ می باشد. استفاده از مبلمان مناسب و کارهای هنری در محل مناسب در اتاق را نباید فراموش کنید.

استفاده از رنگ های روشن و انرژی بخشی به فضا

اگر به دنبال استفاده از رنگ های روشن در اتاق نشیمن هستید، از رنگ های خنثی و کاغذ دیواری های رنگی در کنار یکدیگر استفاده نمایید. بهتر است در مبلمان، از یک رنگ غالب که از آن در کاغذ دیواری استفاده شده است، به کار رفته باشد. استفاده از کوسن های زرد براق برای انسجام بخشی به اجزای اتاق نشیمن مؤثر واقع می گردد. از یک رنگ خنثی مانند سفید در کنار این رنگ ها استفاده نمایید.

استفاده از قدرت اثر بخشی گل ها

به کارگیری کاغذ دیواری هایی که در طراحی آن ها از گل استفاده شده است، برای سبک بومی بسیار مناسب می باشد. همان طور که در عکس مشاهده می نمایید استفاده از کاغذ دیواری گل دار در کنار یک دیوار سفید رنگ باعث ایجاد توازن در محیط می گردد. از این کاغذ دیواری تنها برای یک دیوار کوچک مانند دیوار شومینه استفاده نمایید. در کنار استفاده از این نوع کاغذ دیواری از مبلمان ساده استفاده نمایید.

ایجاد فضایی دراماتیک

استفاده از کاغذ دیواری که در آن از رنگ های آبی و طلایی استفاد شده است در ایجاد نقطه کانونی مؤثر بوده و سریعا باعث ایجاد جلب توجه می گردد. استفاده از رنگ طلایی در جهت ایجاد فضایی لوکس و برای انسجام بخشی به اِلمان های به کار رفته در اتاق نشیمن بسیار کارامد می باشد.

استفاده از الگوهای سبک میانه قرن

استفاده از رنگ ها و الگوهای به کار رفته در سبک میانه قرن به یکپارچه کردن اتاق نشیمن یاری خواهد نمود. در این روش هرچه از رنگ های تیره تر استفاده گردد نتیجه بهتری در پی خواهد داشت. بنابراین اگر قصد اجرای این سبک در اتاق نشیمن را دارید جسورانه عمل کنید و از رنگ های شاد و سرزنده در جهت طراحی یک دیوار با طراحی چشم نواز استفاده نمایید. برای ایجاد توازن در محیط، از مبلمانی بهره ببرید که در آن از رنگ های مکمل کاغذ دیواری استفاده شده باشد.

انتخاب تِم

اگر به دنبال تِم خاصی برای طراحی اتاق نشیمن هستید، در ابتدا باید تم را انتخاب نموده و در مرحله بعد به انتخاب کاغذ دیواری در جهت تکمیل طراحی بپردازید. در کنار طراحی تِم مورد نظر خود از مبلمان چوب طبیعی و لوازم تزئینی چوبی به سبک روستیک بهره ببرید.

استفاده از یک رنگ

اگر در طراحی اتاق نشیمن تنها از یک رنگ استفاده نمایید هیچ گاه دچار اشتباه نخواهید شد. برای مثال می توانید از یک کاغذ دیواری سفید به همراه مبلمان رنگ تیره بهره ببرید. به کارگیری رنگ سیاه در کنار رنگ سفید نیز ایده مناسبی می باشد. برای ایجاد ملایمت بیش تر درفضا می توانید از مبلمان یا وسایل تزئینی چوب طبیعی استفاده نمایید.

الهام از طبیعت

در جهت الهام گیری از طبیعت می توانید طرحی از طبیعت را بر روی دیوار اتاق نشیمن پیاده سازی کنید. آنچه که در تصویر مشاهده می کنید طراحی فضایی است که در آن درختان و ابرها و آسمان با استفاده از رنگ آبی و خاکستری به بهترین شکل طراحی شده اند. قرار دادن یک مبلمان مخملی در روبه روی این تصویر فضای دنجی برای مطالعه فراهم نموده است. استفاده از یک فرش مناسب که رنگ آن با رنگ تصویر مطابقت داشته باشد در انسجام بخشی به فضا نقش مؤثری ایفا نموده است.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 634

به "انتخاب کاغذ دیواری مناسب اتاق نشیمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب کاغذ دیواری مناسب اتاق نشیمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید