اسکانیا متفاوت ترین کامیون دنیا را ساخت

به گزارش مرد کوچک، ایسنا نوشت: این وسیله نقلیه هیبریدی می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد.

اسکانیا متفاوت ترین کامیون دنیا را ساخت

شرکت اسکانیا، دانشگاه اوپسالا و بسیاری از شرکت های دیگر همگی در دو سال اخیر برای فراوری یک کامیون هیبریدی منحصر به فرد پوشیده از صفحات خورشیدی همکاری نموده اند. اکنون آنها برای اولین بار در حال آزمایش این وسیله نقلیه در جاده های عمومی سوئد هستند.

سیستم حمل و نقل پایدار

استاس کروپنیا(Stas Krupenia)، رئیس دفتر تحقیقات اسکانیا می گوید: هدف اسکانیا این است که حرکت به سمت یک سیستم حمل و نقل پایدار را رهبری کند.

تا به امروز هرگز از صفحات خورشیدی برای فراوری نیروی پیشرانه کامیون ها به شکلی که ما در این همکاری انجام می دهیم، استفاده نشده بود. این منبع انرژی طبیعی می تواند به طور قابل توجهی انتشار گازهای گلخانه ای را در بخش حمل و نقل کاهش دهد. بسیار خوب است که در خط مقدم توسعه کامیون های نسل بعدی باشیم.

این خودروی نو بخشی از یک پروژه تحقیقاتی در حال اجرا است که در پی ارزیابی اندازه انتشار کربن به وسیله صفحات خورشیدی و نحوه تعامل کامیون ها با شبکه برق است. در این پروژه صفحات خورشیدی نو، کارآمد و سبک ساخته شد که به طور خاص برای ادغام در کامیون ها طراحی شده بودند.

این صفحات، کامیون های نو را با بُرد طولانی مدت رانندگی سالانه تا 3100 مایل(5000 کیلومتر) در سوئد و بیش از دو برابر در کشورهای آفتابی مانند اسپانیا مجهز می نمایند.

ظرفیت کلی باتری ها 300 کیلووات ساعت است که 100 کیلووات ساعت آن روی کامیون قرار می گیرد و 200 کیلووات ساعت آن از تریلر فراوری می گردد. این خودرو دارای موتوری با 560 اسب بخار قدرت است.

صفحات خورشیدی برای وسایل نقلیه تجاری

اریک جوهانسون(Erik Johansson)، مدیر پروژه و استاد شیمی فیزیک در دانشگاه اوپسالا می گوید: تحقیق ما در خصوص سلول های خورشیدی کارآمد و سبک واقعا مهم خواهد بود، به ویژه زمانی که نوبت به استفاده از آنها در کامیون های آینده می رسد.

اریک اولسون(Erik Olsson) رئیس توسعه شرکت اضافه کرد: صفحات خورشیدی ما برای موارد کاربردی که وسایل نقلیه تجاری را پایدار می نمایند عالی هستند. ما پتانسیل زیادی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای با برقی شدن وسایل نقلیه سنگین می بینیم. الکتریسیته فراوری شده به وسیله صفحات خورشیدی باعث صرفه جویی در انتشار سوخت و کربن می گردد.

دانیل سند(Daniel Sandh)، مدیر عامل شرکت Eksjö Maskin & Truck، می گوید: سوخت در حال حاضر یک هزینه فزاینده برای شرکت های حمل و نقل به شمار میرود و هر کاری که ما می توانیم برای کاهش این هزینه انجام دهیم در دراز مدت به نفع جامعه خواهد بود.

این پروژه بعلاوه پتانسیل این را دارد که کامیون ها مازاد انرژی فراوری شده را بفروشند. آزمایش کامیون به وسیله شرکت حمل و نقل Ernsts Express AB انجام خواهد شد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2264

به "اسکانیا متفاوت ترین کامیون دنیا را ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکانیا متفاوت ترین کامیون دنیا را ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید