آخرین فیلم آلن رنه انتها بخش فستیوال فیلم مونترال

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، سی و هشتمین سالگرد فستیوال مونترآل با نمایش آخرین فیلم رنه از او تجلیل می نماید. فستیوال فیلم جهانی مونترآل گفت برای تجلیل از آلن رنه فیلمساز فقید فرانسوی، سی و هشتمین سالگرد خود را با نمایش آخرین فیلم او یعنی زندگی رایلی به انتها می برد. این فیلم که در برلین نیز به نمایش درآمده بود، در شهر مونترآل برای آمریکای شمالی به طور ویژه و برای اولین بار نمایش داده می گردد.

آخرین فیلم آلن رنه انتها بخش فستیوال فیلم مونترال

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

سرژ لوسیک رییس این فستیوال گفت: با نمایش این فیلم امیدواریم بتوانیم به نام تمام کسانی که آثار او را دوست داشتند، از این غول سینمای فرانسه تجلیل کنیم.

فیلم زندگی رایلی سومین اقتباس آثار آلن آیکبورن فیلمنامه نویس بریتانیایی است. این فیلم داستا ن مشقت های سه زوج نه چندان مسرور و خوشبخت که در مناطق خارج از شهر یورکشایر زندگی می نمایند را به نمایش می گذارد. سابین آزما، هیپولایت ژیراردو، ساندرین کیبرلین و آندره دوسولیر در این فیلم نقش آفرینی می نمایند.

فستیوال فیلم مونترآل به زودی اعلام می نماید که چه افراد شناخته شده ای در نمایش فیلم زندگی رایلی حضور خواهند داشت. این فستیوال از روز 21 ماه آگوست تا روز اول ماه سپتامبر 2014 ادامه خواهد داشت.

آلن رنه کارگردان سرشناس فرانسوی که فیلم هایی چون هیروشیما عشق من را در کارنامه داشت، 5 ماه پیش در 91 سالگی درگذشت. این کارگردان مطرح که بیش از 6 دهه از عمرش را به کارگردانی گذراند، با موج نوی فرانسه شناخته می گردد و در عین حال مدرنیسم و سورآلیسم را نیز وارد آثارش نموده بود.

آخرین فیلم او زندگی رایلی که بر مبنای زندگی آلن آیشبورن ساخته شده برای اولین بار در فوریه(بهمن 92) و در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد. این سومین فیلمی است که وی بر مبنای این اثر ساخته و منعکس نماینده توجه این کارگردان به استفاده از تئاتر به عنوان بن مایه فیلم هایش بود.

اولین فیلم بلند او در زمینه ترس از جنگ و درباره بمباران اتمی هیروشیما با عنوان هیروشیما عشق من در سال 1959 شهرتی جهانی یافت. او برای این فیلم نامزد بهترین فیلمنامه اسکار شد و چندین جایزه از منتقدان برد. رنه شماری از مهمترین جوایز فیلم را از فستیوال های مختلف سینمایی دریافت کرد. او شیرطلای جشنواره فیلم ونیز در سال 1969 برای سال گذشته در مارین باد برد و خرس نقره ای برلین را برای سیگار/ غیرسیگار دریافت کرد.

وی جایزه یک عمر دستاورد سینمایی را از جشنواره فیلم کن 2009 دریافت نموده بود و سال پیش برای همین فیلم جایزه خرس نقره ای الفرد باوئر برلین را دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 776

به "آخرین فیلم آلن رنه انتها بخش فستیوال فیلم مونترال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین فیلم آلن رنه انتها بخش فستیوال فیلم مونترال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید