گوگل پلی استور اکنون اطلاعات جمع آوری شده از طرف اپ ها را نشان می دهد

به گزارش مرد کوچک، گوگل پلی استور از یک ویژگی نو بهره مند شده که کاربران با استفاده از آن می توانند ببینند که اپلیکیشن ها و بازی ها کدام اطلاعات شخصی را جمع می نمایند. مشابه قابلیتی که اپل ارائه نموده، در گوگل پلی استور هم به غیر از اطلاعات جمع آوری شده از کاربران، می توانید ببینید که اطلاعات چطور با دیگران به اشتراک گذاشته می شوند. علاوه بر این اگر توسعه دهندگان برای حفاظت از اطلاعات شخصی دست به انجام اقداماتی زده باشند، از این موضوع هم خبردار خواهید شد.

گوگل پلی استور اکنون اطلاعات جمع آوری شده از طرف اپ ها را نشان می دهد

گوگل اعلام نموده که تمام توسعه دهندگان تا تاریخ 20 ژوئیه (29 تیر) باید این بخش از گوگل پلی را برای اپلیکیشن خود تکمیل نمایند. به همین دلیل اگر فعلا نمی توانید این بخش را برای اپلیکیشن مدنظر خود مشاهده کنید، تا چند ماه دیگر قادر به انجام این کار خواهید بود. بعلاوه در صورت تغییر عملکرد اپلیکیشن یا شیوه های مدیریت داده، از توسعه دهندگان خواسته می گردد که این بخش را به روز رسانی نمایند.

در بیانیه منتشر شده از طرف گوگل آمده: کاربران می خواهند بدانند داده هایشان برای چه اهدافی جمع آوری می گردد و آیا توسعه دهنده داده های کاربران را با نهادها و اشخاص ثالث به اشتراک می گذارد یا نه. بعلاوه کاربران می خواهند بفهمند که بعد از دانلود یک اپ، توسعه دهندگان آن چگونه از داده های کاربران محافظت می نمایند. به همین دلیل ما قابلیت موسوم به ایمنی داده ها را توسعه داده ایم تا توسعه دهندگان با بهره گیری از آن به کاربران بگویند که کدام داده ها و با چه اهدافی جمع آوری می شوند.

این بخش نو شامل چه بخش هایی است؟

در ادامه بخش هایی که توسعه دهندگان می توانند در این بخش قرار دهند را مشاهده کنید.

  • اینکه آیا توسعه دهنده داده ها را جمع آوری می نماید و اگر این کار صورت می گیرد، هدف از انجام چنین کاری چیست.
  • اینکه آیا توسعه دهنده داده های جمع آوری شده را با اشخاص یا نهادهای ثالث به اشتراک می گذارد یا نه.
  • بعلاوه در این بخش وجود بعضی امکانات امنیتی مانند رمزگذاری داده ها و امکان پذیر بودن حذف اطلاعات کاربران اطلاع رسانی می گردد.
  • کاربران در این قسمت می توانند از پیروی اپلیکیشن از قوانین و محدودیت های مربوط به بچه ها خبردار شوند.
  • بعلاوه در نهایت توسعه دهندگان در این قسمت می توانند نشان دهند که رویه های امنیتی موردنظر آن ها مطابق با استانداردهای امنیتی جهانی است.

گوگل هر ساله برای نسخه های نو اندروید امکانات امنیتی بیشتری را ارائه می دهد تا کاربران در زمینه حریم خصوصی با نگرانی های کمتری روبه رو شوند. بدون شک این قابلیت نو با استقبال کاربران نگران حریم خصوصی خود قرار می گیرد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2047

به "گوگل پلی استور اکنون اطلاعات جمع آوری شده از طرف اپ ها را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل پلی استور اکنون اطلاعات جمع آوری شده از طرف اپ ها را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید