پارک گوئل (Guell Park) کجاست؟ ، معماری و تاریخچه پار ک گوئل اسپانیا

به گزارش مرد کوچک، می دانستید که پارک گوئل (Guell Park) اولین جایی ست که معمارش در آن تکنیک موزاییک کاری را اجرا کرد؟ یا در معماری گوئل هیچ خط راستی وجود ندارد؟ دانستنی های جالب و باورنکردنی بسیاری در مورد معماری گوئل وجود دارد. شاید به همین دلیل است که این پارک به یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری اسپانیا تبدیل شده است. پار ک گوئل دقیقاً در کجا قرار گرفته است و داستان پیدایش آن از کجا آغاز شد؟ در ادامه می خوانیم.

پارک گوئل (Guell Park) کجاست؟ ، معماری و تاریخچه پار ک گوئل اسپانیا

ده ها دلیل وجود دارد برای اینکه در میان فهرست مقاصد پرطرفدار گردشگری قرار گیرد؛ اما وجود پدیده ای منحصربه فرد به نام پا ر ک گوئل را می توان یکی از مهمترین دلایل آن دانست. پارکی که طراحی و معماری کاملاً متفاوت دارد و با توجه به اینکه در ساخت آن از طبیعت الهام گرفته شده است با محیط سازگاری کامل دارد. پس بازدید از گوئل و زیبایی هایش بایستی بدون چون و چرا در فهرست جاذبه های قرار گیرد.

واقعیت هایی درباره پارک گوئل (Guell Park)

یکی از بلندترین و سرسبزترین تپه های شهر بارسلونا میزبان پارکی استثنایی و منحصر به فرد است. پارکی که بیشتر تزیینات آن را موزاییک های رنگی تشکیل داده اند و به لطف خلاقیت معمارش حتی یک خط راست هم در هیچ یک از بناهایش نمی توان پیدا کرد. پارک گوئل (Guell Park) پر از تفریحات و جاذبه هایی ست که می تواند گردشگران را ساعت ها درگیر خود کند. بزرگترین جاذبه گوئل تراس مجذوب کنندهی ست که مشرف به شهر زیبای بارسلون می باشد، این پارک مجذوب کننده در ابتدای زمان ساختش قرار بود مجتمع مسکونی باشد اما از آنجایی که سرمایه گذاری برای ساخت مجتمع پیدا نشد تغییر کاربری داده و بعدها در غالب پارکی منحصر به فرد افتتاح شد.

در مورد آنتونی گائودی

آنتونی گائودی کیست و چه ارتباطی با گوئل پارک دارد؟ گائودی شخصی ست که شهر بارسلون بیشتر زیبایی خود را مدیون وی می باشد. آنتونی گائودی معمار سازه هایی مانند پارک گوئل، کلیسای بزرگ و با شکوه ساگرادا و فامیلیا، خانه موزه کازاباتیو و چندین جاذبه تاریخی دیگر بارسلونا است. شخصی که با استفاده از خط های مورب شیوه ای نوین را به معماری اسپانیایی وارد کرد. گوئل پارک نیز به لطف خلاقیت آنتونی گائودی توانسته به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر بارسلونا تبدیل گردد.

پارک گو ئل در گذر زمان

تاریخچه ساخت گوئل پارک به سال 1885 برمی گردد زمانی که دوست و حامی گائودی، یوسبی گوئل از سرمایه داران بارسلون زمینی را بر فراز یکی از سبزترین تپه های شهر جهت ساخت مجتمع مسکونی درخواست داد و گوئل از گائودی خواست که معماری این مجتمع را بر عهده گیرد. ساخت ساختمان های مجموعه در سال 1980 و با رویکردی همسان سازی باغ شهر با طبیعت آغاز شد اما پس از تکمیل دو ساختمان متأسفانه یا خوشبختانه تأمین کننده مالی برای ادامه کار پیدا نشده و تکمیل باغ شهر متوقف شد تا سال 1992 که مجموع نیمه کاره رها شده تغییر کاربری داده و در غالب پارکی زیبا و منحصربه فرد افتتاح شد. نام گوئل پارک با تمام زیبایی هایش در سال 1984 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

آنتونی گائودی تا زمان مرگ در این پارک زندگی کرد

آنتونی گائودی پس از تکمیل دو ساختمان اول تصمیم گرفت پارک گوئل (Guell Park)را برای محل اقامت خود انتخاب کند. این معمار معروف تا زمان مرگش در گوئل زندگی می کرد. سپس در سال 1963 محل اقامت آنتونی گائودی به موزه تبدیل شده و گردشگران می توانند از آن بازدید کنند.

پار ک گوئل جاذبه های زیادی برای دیدن دارد

شاید جالب باشد که بدانید تمام محوطه پارک از طریق آنتونی گائودی طراحی و نشده حتی معمار خانه ای که گائودی در آن زندگی می کرد نیز شخص دیگری ست؛ اما قطعاً پرطرفدارترین و مجذوب کننده ترین بخش گوئل همان قسمت هایی ست که آنتونی گائودی معمارش بوده، گردشگران برای بازدید از این قسمت بایستی ورودی پرداخت کنند اما ورود به سایر قسمت های پارک مانند جهت پیاده روی، بخش درختکاری شده و غیره رایگان است. از دیگر دیدنی های گوئل پارک می توان به سرسرای ستون دار، سکوی دیدن، خانه موزه گائودی، تالار و فضای سبز پارک اشاره کرد.

پارک به نام دوست گائودی نامگذاری شده است

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده که چرا پارک گوئل (Guell Park) به این نام نام گذاری شده است؟ این نام گذاری به شخصیت گائودی برمی گردد. این معمار خلاق دوست نداشت که نامش بر روی سازه هایش گذاشته گردد به همین دلیل پارک را به دلیل دوستی و حمایت گوئل با گائودی به نام وی نام گذاری کردند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پار ک گوئل چه قدر است؟

گوئل پارک چندین ورودی دارد که گردشگران فقط بایستی برای بازدید از بخش تاریخی آن بلیط تهیه کنند؛ بنابراین اگر قصد دیدن قسمت تاریخی را نداشته باشید گشت و گذار در پارک برایتان هیچ هزینه ای ندارد البته نباید فراموش کرد که قدم زدن در گوئل بدون بازدید از تاریخ و معماری پارک هیچ لطفی ندارد. پس خساست را کنار گذاشته و خود را میهمان یک گشت کامل در گوئل کنید. قدم زدن در پارک و بازدید از تمام قسمت های اصلی آن حدود 2 ساعت زمان می برد.

فصل مناسب برای بازدید از پار ک گوئل چه زمانی است؟

با توجه به شرایط آب و هوایی کشور اسپانیا و شهر بارسلون دو فصل بهار و تابستان بهترین زمان ها برای گشت و گذار در پارک گوئل (Guell Park) هستند. در این فصل ها می توانید بدون دغدغه بارش باران یا سردی هوا از قدم زدن در یکی از منحصربه فردترین جاذبه های اروپا لذت ببرید.

چه هتل هایی در نزدیکی پار ک گوئل برای اقامت وجود دارند؟

اگر می خواهید در نزدیکی پارک گوئل با موزاییک های رنگارنگ اقامت داشته باشید. چندین هتل با کیفیت و خدمات عالی را می توانیم به شما معرفی کنیم. هتل آکروپلیس بارسلونا، هتل تراوسرا، هتل رندا لسپا و هتل مونرومز از اقامتگاه هایی هستند که به ترتیب کمترین فاصله را با پارک گوئل (Guell Park) دارند.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2049

به "پارک گوئل (Guell Park) کجاست؟ ، معماری و تاریخچه پار ک گوئل اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک گوئل (Guell Park) کجاست؟ ، معماری و تاریخچه پار ک گوئل اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید