خدمات علمی و پژوهشی می تواند برنامه ریزی های شهری را هدفمند کند

به گزارش مرد کوچک، رئیس دانشگاه کاشان گفت: بسیاری از هزینه هایی که در شهر می گردد، هدفمند نیست و با انجام خدمات علمی پژوهشی می توان در بهبود فعالیت ها و خدمات ارائه شده قدم های موثری برداشت.

خدمات علمی و پژوهشی می تواند برنامه ریزی های شهری را هدفمند کند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشان در حاشیه جلسه با شهردار کاشان از ارائه سالانه بیش از 1000 رساله و انتها نامه دانشجویی در این دانشگاه از سوی دانشجویان و محققان اطلاع داد.

زراعت با بیان اینکه دانشگاه کاشان آماده ارائه خدمات علمی و پژوهشی به مجموعه شهری و دیگر دستگاه های اجرایی و خدماتی شهرستان و ایران اسلامی است، اظهار کرد: ارتباط دانشگاه با دیگر نهاد ها و ادارات می تواند نقش موثری در حل مسائل مردم داشته باشد.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه این دانشگاه در زمینه ارتقای فرهنگ شهروندی، مشارکت و مسئولیت پذیری شهروندان آماده تعامل با مدیریت شهری کاشان است، اضافه کرد: بسیاری از هزینه هایی که در شهر می گردد هدفمند نیست و با انجام خدمات علمی پژوهشی می توان در بهبود فعالیت ها و خدمات ارائه شده قدم های موثری برداشت.

وی با بیان اینکه در بین دانشگاه های سراسر ایران برای اولین بار در دانشگاه کاشان معاونت نوآوری و مالی تشکیل شده است، توضیح داد: این معاونت به منظور ارتباط موثر با صنعت و همچنین تجاری سازی علم شکل گرفته است.

زراعت با اشاره به ارائه بیش از یک هزار رساله و انتها نامه دانشجویی در دانشگاه کاشان توسط محققین و پژوهشگران این دانشگاه اظهار داشت: از این ظرفیت عظیم می توان به بهترین نحو برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری شهرستان کاشان استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از تاسیس صندوق پژوهش و فن آوری دانشگاه کاشان اطلاع داد و اذعان داشت: این صندوق با سرمایه اولیه 100 میلیارد ریال و به منظور حمایت از ایده ها و طرح2 های خلاقانه اساتید و دانشجویان دانشگاه کاشان تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه کاشان اعطای وام و تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی در حوزه فن آوری، صدور ضمانت نامه مورد احتیاج شرکت های دانش بنیان، تامین سرمایه خطرپذیر و مشارکت در طرح های فن آورانه را از جمله اهداف تاسیس این صندوق دانست و تاکید نمود: امیدواریم با تاسیس این صندوق و همچنین پارک علمی و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی شاهد تجاری سازی ایده های خلاقانه پژوهشگران و محققین دانشگاه کاشان باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 766

به "خدمات علمی و پژوهشی می تواند برنامه ریزی های شهری را هدفمند کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات علمی و پژوهشی می تواند برنامه ریزی های شهری را هدفمند کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید