تصویب 506 طرح اشتغالزای اقشار آسیب پذیر لرستان در کارگروه ملی

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران، علی آشتاب پیش از ظهر چهارشنبه در شورای اشتغال و سرمایه گذاری لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال روستایی آمادگی داریم که به محض ابلاغ مرحله دوم تسهیلات، آن را جذب کنیم و به تعهدات خود عمل کنیم، گفت: هدف اصلی ما این بوده مجریان طرح هایی که دارای اهلیت هستند سریع تر در این زمینه تشکیل پرونده دهند.

تصویب 506 طرح اشتغالزای اقشار آسیب پذیر لرستان در کارگروه ملی

وی با بیان اینکه استفاده بهینه از زمان برای جذب درست و کارشناسی اعتبارات مد نظر ما بوده است، گفت: از ابتدا سهم شهرستان ها در این زمینه تعیین و توزیع شد و فرمانداران در جلسات توجیه شدند که باید کوشش گردد که سهم شهرستان جذب گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه در برخی از شهرستان ها طرح های بزرگی اجرا شده است، گفت: برخی از طرح ها در مرحله تصویب هستند و در مرحله دوم می تواند درصدهای جذب تسهیلات جابجا گردد.

آشتاب با تاکید بر اینکه با پیگیری های انجام شده، لرستان در زمینه اشتغال فراگیر جزء استان های برتر کشور بود، گفت: 108 میلیارد و 300 میلیون تومان در حوزه اشتغال فراگیر جذب و عقد قرار داد داریم.

وی، بیان داشت: ممکن بوده به دلیل سود بالا، تسهیلات اشتغال فراگیر مورد استقبال قرار نگیرند، اما کوشش برای تامین سرمایه در گردش، تامین طرح های توسعه ای و ایجادی انجام شده و 963 مورد طرح اشتغال فراگیر موفق به عقد قرار داد شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، بیان داشت: آمادگی پرداخت 233 میلیارد تومان تسهیلات دیگر در استان وجود دارد که به محض ابلاغ اعتبارات مرحله دوم عملیاتی خواهند شد.

آشتاب همچنین با اشاره به توجه به فارغ التحصیلان دانشگاهی و ارتقای سطح مهارتی آنها، گفت: اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هزار و 413 نفر در قالب این طرح موفق به عقد قرار داد با واحدها شدند، گفت: سال جاری نیز این طرح به جد در حال انجام بوده و تا انتها هفت ماهه سال جاری 738 مورد عقد قرار داد داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به بحث اشتغال دستگاههای حمایتی و اقشار آسیب پذیر اشاره نمود و گفت: سهم لرستان در این مرحله 136 میلیارد و 200 میلیون تومان ابلاغ شده است و تا کنون بالای 169 میلیارد و 800 میلیون تومان طرح در استان شناسایی شده است.

آشتاب، گفت: 878 طرح در این زمینه در دست آنالیز هستند، 700 طرح به کارگروه ملی ارسال شده است و 506 طرح نیز مصوب شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 92

به "تصویب 506 طرح اشتغالزای اقشار آسیب پذیر لرستان در کارگروه ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب 506 طرح اشتغالزای اقشار آسیب پذیر لرستان در کارگروه ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید