6775 پروژه عمرانی و خدماتی دهیاری ها در هفته دولت افتتاح شد

به گزارش مرد کوچک، معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از افتتاح شش هزار و 755 پروژه عمرانی و خدماتی توسط دهیاری ها در هفته دولت امسال با صرف اعتباری بالغ بر 6475 میلیارد ریال (بیش از 647 میلیارد تومان) در مناطق روستائی کشور اطلاع داد.

6775 پروژه عمرانی و خدماتی دهیاری ها در هفته دولت افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران، سعیدرضا جندقیان با بیان خبر فوق به صدور مجوز تاسیس بیش از 37 هزار دهیاری در روستاهای کشور تا ابتدای شهریور97 اشاره نمود و گفت: به موجب قانون شوراها و اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاری ها مصوب سال 1380 هیات وزیران، نهاد دهیاری وظیفه اجرای طرح های عمرانی و خدماتی را در روستاهای کشور بر عهده دارد که با صرف اعتبارات ملی، استانی و محلی انجام می گردد.

وی اضافه نمود: پروژه های دهیاری ها به لحاظ نوع، شامل بهسازی معابر، بهداشت محیط و مدیریت پسماند، ایمنی و آتش نشانی، ساماندهی آرامستان و گلزار شهدا، احداث ساختمان دهیاری، اماکن ورزشی و فرهنگی، بوستان روستایی و فضای سبز می باشد که در هفته دولت امسال 6755 پروژه افتتاح و به بهره برداری رسید و به طور میانگین برای هر پروژه حدود 955 میلیون ریال هزینه گردیده است.

جندقیان در تشریح وضعیت پروژه های دهیاری ها که در هفته دولت امسال افتتاح شد، گفت: بیشترین تعداد پروژه ها مربوط به بهسازی معابر روستائی با 4774 پروژه، معادل 70 درصد کل پروژه هاست که این پروژه ها طیف وسیعی از پروژه های خرد مقیاس، مانند اجرای طرح هادی، احداث پل، آسفالت معابر، روشنایی معابر و ... را در بر می گیرد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه دهیاران موظف به فراهم نمودن زمینه های لازم برای بهبود وضعیت زیست محیطی روستا و ساماندهی پارک ها و فضاهای سبز هستند، گفت: در هفته دولت امسال 489 پروژه در این قالب به بهره برداری رسید.

جندقیان در ادامه با اشاره به اینکه دهیاری به عنوان مرکز مدیریت بحران روستا معرفی گردیده و وظایفی را در این راستا بر عهده دارد، گفت: در هفته دولت امسال 353 پروژه در زمینه ایمنی و آتش نشانی در روستاهای کشور افتتاح شد.

وی اضافه نمود: همچنین 316 پروژه مربوط به احداث ساختمانها و تاسیسات مرتبط با فعالیت های مختلف اداری شامل ساختمان دهیاری و دفتر شورای اسلامی روس تا و ... هم در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.

وی در ادامه از افتتاح 185پروژه با موضوع ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی در روستاها به منظور توجه به ارتقاء سلامت روحی و جسمی روستائیان توسط دهیاری ها اطلاع داد.

جندقیان با بیان اینکه دهیاری ها وظیفه ساماندهی آرامستان و گلزار شهدا در روستاها را برعهده دارند، گفت: به منظور ایجاد شرایط بهداشتی در زمینه دفن اموات و جلوگیری از بروز آلودگی های ناشی از آن و همچنین به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، 162 پروژه در هفته دولت در این زمینه ها توسط دهیاری ها به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه دهیاری ها ملزم به ارتقاء سطح بهداشت و جمع آوری، حمل و دفع زباله های روستا می باشند، گفت: در هفته دولت امسال 148 پروژه در این قالب افتتاح و به بهره برداری رسید.

جندقیان همچنین گفت: در راستای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در روستاها در هفته دولت امسال 67 پروژه با موضوع ایجاد طرح های درآمدزا و ایجاد زیرساخت های گردشگری توسط دهیاری ها در روستاها افتتاح شد.

وی اضافه نمود: علاوه بر پروژه های فوق 281 پروژه دیگر نیز طی هفته دولت در روستاها در سایر موضوعات نظیر احداث کانالهای آب رسانی، استخرهای کشاورزی و سایر پروژه های مرتبط توسط دهیاری ها افتتاح شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در انتها ضمن تقدیر از خدمات دهیاران پرتلاش و اعضای شوراهای اسلامی روستایی دوره پنجم، ابراز امیدواری نمود که با همت این تلاشگران عرصه توسعه روستایی شاهد رشد و توسعه بیش از پیش روستاها و ارائه خدمات مناسب به روستائیان عزیز باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 22

به "6775 پروژه عمرانی و خدماتی دهیاری ها در هفته دولت افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6775 پروژه عمرانی و خدماتی دهیاری ها در هفته دولت افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید