2200 حلقه چاه غیرمجاز در البرز مسدود شد

به گزارش مرد کوچک، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز اظهار داشت که در اجرای صیانت از آبخوان ها و سفره های زیر زمینی، 2 هزارو 200 حلقه چاه غیر مجاز در مناطق مختلف این استان مسدود شد.

2200 حلقه چاه غیرمجاز در البرز مسدود شد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، داود نجفیان سه شنبه 19 آذر اظهارداشت: اکنون حدود 17 هزار حلقه چاه در استان البرز وجود دارد که 11 هزار حلقه چاه آنها غیر مجاز است.

او با اشاره به این که پر کردن چاه های غیر مجاز برای شرکت آب منطقه ای البرز هزینه براست، اضافه نمود: برای مسدود کردن هرحلقه چاه غیرمجاز حدود پنج تا 10 میلیون تومان اعتبار ضروری است.

نجفیان اضافه نمود: در بحث پرکردن چاه های غیر مجاز اکنون اولویت با انسداد چاه هایی است که در بخش کشاورزی و بالای 10 لیتر در ثانیه آبدهی دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: با پر کردن هرحلقه چاه غیرمجاز مقادیر قابل توجهی از مصرف آب سفره های زیر زمینی جلوگیری خواهد شد.

وی اظهارداشت: سال گذشته 110 دستگاه حفارغیرمجاز توسط نیروهای شرکت آب منطقه ای البرز ضبط شد.

نجفیان با اشاره به این که یکی از موانع اصلی در این بخش عدم مشارکت مردم است، گفت: با توجه به این که سفره های زیرزمینی محدود بوده و سهم افراد نیز دربرداشت از آنها تعیین است هر حلقه چاه غیرمجاز که حفرگردد از سهم افرادی که دارای چاه مجاز هستند، کاسته می گردد اما بعضی افراد از کنار این موضوع به راحتی می گذرند و حفر چاه های غیرمجاز در مناطق مختلف را به شرکت آب منطقه ای البرز اطلاع رسانی نمی نمایند.

این مسئول بیان داشت: اکنون قوه قضاییه و دولت به دنبال حذف چاه های غیرمجازو اضافه برداشت ها هستند و اکنون تنها مسئله ای که وجود دارد بحث اعتبار برای انسداد چاه های غیر مجاز است.

نجفیان تاکید نمود که اگر با جمعیت موجود برای حفظ کشاورزی و سفره های زیر زمینی چاه های غیرمجاز مسدود گردد مسئله ای برای تامین آب از سفره های زیر زمینی نخواهیم داشت.

اکنون استان البرز دارای پنج دشت است که چهار دشت آن به لحاظ کمبود منابع آبی زیرزمینی ممنوعه اعلام شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 636

به "2200 حلقه چاه غیرمجاز در البرز مسدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2200 حلقه چاه غیرمجاز در البرز مسدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید